درباره نویسنده

مطالب مرتبط

174 دیدگاه

  1. 40

    حامد

    سلام مهندس.پراید ۸۷ دارم.وقتی در حال حرکت هستم.حالا با خر سرعتی.حس میکنم سنگینه داره بهش فشار میاد.صدای موتور هم توی کابین اذیت کننده اس.تنظیم موتور و تعویض دیسک صفحه کلاچ هم انجام دادم به نظرتون دلیلش چیه.

    پاسخ دادن
    1. 40.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز سوالتون خیلی کلی هست . کم بودن کشش موتور دلایل زیادی داره و در حقیقت هر چیزی میتونه باشه ، از شمع و فیلتر بنزین و پمپ گرفته تا کثیفی انژکتور و خرابی مپ سنسور و….

      پاسخ دادن
  2. 39

    حسن

    باسلام، بنده پراید مدل ٩٢ دارم ، توی دنده ۴ و ۵ خیلی دیر شتاب میگیره و بعضی وقتا توی سبقت گرفتن میمونه، پدال گاز فشار میدم ولی انگار به زور میخاد راه بره ولی وقتی دور میگیره شتابش عالیه..دنده ١ و ٢ و ٣ این مشکلو نداره.

    پاسخ دادن
    1. 39.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز معنی این توضیحات اینه که ماشینتون شتاب اولیه نداره با بعبارتی سر گاز خوب راه نمیره . بهتر بود توضیحات بیشتری میدادید ، اگر صبح هم بد روشن میشه اشکال میتونه از صافی پمپ داخل باک و یا رگلاتور سوخت باشه . اگر راه نرفتن با کم آوردن و ریپ همراهه از پتاسیومتر دریچه گاز و اگر حالت خفه کردن داره بخاطر مپ سنسور میشه . بطور کلی یه همچین اشکالی دلایل زیادی میتونه داشته باشه در حقیقت هر عاملی که توان موتور رو کاهش بده

      پاسخ دادن
  3. 38

    شایان

    سلام مهندس جعفری
    من یه ۲۰۶تیپ ۵مدل دارم.به دلیل تمام نشدن گارانتی ۱۳هزارتا کیلومترو پایین آوردم.اما بعد ازون ماشین گاهی اوقات خودبخود وقتی کلاچو میگیرم خاموش میشه.بردم ایرانخودرو استپر عوض کرد نشد.وقتی برنامه ECUرو اپدیت کرد تقریبا درست شد و مشکل خیلی کمتر شد.الان که حدود ۳۰هزارتا کارکزد ماشین زیاد شده باز همون عیب به صورت شدید و یه سره بروز کرده. دیروز بردم دوباره ایرانخودرو ECU رو به روز کرد و فعلا که خوب شده.به نظر شما مشکل چیه و چیکار باید بکنم؟ به نظرتون ببرم دوباره کیلومترو برگردونه به قبلیش درست میشه ؟

    پاسخ دادن
    1. 38.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      این مشکل نباید ارتباطی با پایین آوردن کیلومتر داشته باشه . احتمالا برنامه اشتباه به کامپیوتر زدن چون ای سی یو های مشابه زیاد هستن که برنامه هاشون به هم میخوره ولی دچار اشکال میشن . به نظر من بگید دوباره برنامه بزنن

      پاسخ دادن
  4. 37

    امیرحسین

    سلام
    من یک ۴۰۵ مدل ۸۵ تک سوز دارم
    مشکلم اینه که توی دنده ۱ وقتی پام رو از روی گاز برمیدارم ماشین کله میکنه(یه حالتی مثل اینکه محم ترمز یا برای یک لحظه دور موتور به شدت افت کنه ولی صفحه کیلیومتر چیزی نشون نمیده) این حالت تو ترافیک واقعا عذاب اوره و مجبور بلافاصه بعد از برداشتم پام از رو گاز کلاج بگیرم که اینجوری نشه
    استپر شستم (کانتیناتال اصله ۵ سال کارکرده) – انژکتور شستم – شمع هم سوزنیه
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 37.1

      امیرحسین

      مهندس جواب بنده رو نمیدید؟

      پاسخ دادن
      1. 37.1.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز من این وبسایت رو یه نفره اداره میکنم و بدلیل مشغله کاری فقط تو زمانهای خاصی فرصت رسیدگی دارم ، روزانه ده ها کامنت دریافت میکنم که باید با دقت بخونم و پاسخ بدم که وقت زیادی میگیره و باعث میشه کامنت هایی که تو نوبت تایید هستن گاهی تا یک هفته طول بکشه

        پاسخ دادن
    2. 37.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این اشکال بخاطر دریچه گازه ، در حقیقت دریچه گاز اجازه عبور هیچ هوایی رو نمیده و به محض رها کردن گاز ماشین ترمز موتوری شدید داره و باصطلاح کله میکنه . اگر دریچه گاز کاملا تمیزه باید اهرم نگهدارنده دریچه رو که روی یک پیچ ثابت میشه کمی خم کنید تا باندازه یه کاغذ مسیر باز بمونه

      پاسخ دادن
      1. 37.2.1

        امیرحسین

        ممنون از پاسخ شما

        میشه بفرمایید اهرم دریچه کجاست؟ (روی بدنه بیرونیه یا باید دریچه گاز بطور کامل باز بشه)
        باتشکر

        پاسخ دادن
        1. 37.2.1.1

          مسعود جعفری پور

          اهرم دریچه گاز بیرون سمت راست دریچه اس است . در حقیقت یه آهنه که با گیر کردن به یه نقطه دریچه ثابت میمونه . برای پیدا کردنش ببینید وقتی از داخل موتور گاز رورها میکنید چی صدا میده و دریچه رو نگه میداره

          پاسخ دادن
  5. 36

    میلاد

    سلام مهندس.
    ماشینم پژو۴۰۵تک سوزه.
    یه مدته وقتی میخام حرکت کنم شروع به کله کردن میکنه.وقتی گاز میدم دور موتور بالا نمیره و موتور خفه میکنه.بعد از فشار دادن ممتد پدال گاز یکم جون میگیره دوباره دور موتور گیر میکنه و ریپ میزنه.
    خیلی بد ماشین تکون میخوره.بعضی وقتا هم وقتی توقف میکنم تو همین حالت دور موتورم رو ۲گیر میکنه.البته همیشه اینطور دور موتورم گیر نمیکنه.
    شمع و وایر…پمپ بنزین…سنسور دریچه گاز…صافی بنزین رو هم عوض کردم دیاگ هم زدم هیچ خطایی نداره.
    خواهشا راهنمایی کنیید.

    پاسخ دادن
    1. 36.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز موردی که مطرح کردید در درجه اول از سنسور دریچه گاز و در درجه دوم بخاطر خرابی مپ سنسور و سنسور اکسیژن اتفاق می افته . اگر ماشین مدل پایین باشه یعنی مدلی که رگلاتور سوخت روی منی فولده و شلنگ برگشت بنزین داره خرابی رگلاتور سوخت هم میتونه این اشکال رو بوجود بیاره . حتما سنسور دریچه گازی رو که عوض کردید تو دیاگ چک کنید ، باید مکان دریچه گاز درجا روی صفر باشه و با فشار دادن آروم پدال اعداد رو دونه دونه بالا بره . در مورپ مپ سنسور اگه خراب باشه ماشین بد کار میکنن و دود میکنه . سنسور اکسیژن هم باعث خروج بوی بد از اگزوز میشه ، برای تست میتونید سوکت سنسور اکسیژن رو بکشید (تاثیر منفی نداره) و ماشین رو بدون سنسور اکسیژن تست کنید .

      پاسخ دادن
  6. 35

    رضا

    سلام مهندس جعفری خوب هستین. من پژو ۴۰۵ مدل ۸۷ تک گانه دارم ماشین هیچ ایرادی نداره فقط تو شهر خیلی زیاد بنزین مصرف میکنه صدی ۱۹تا بنزین مصرف میکنه شمع.وایر. فیلتر هوا. فیلتر بنزین. روغن موتور.ضد یخ. همه تازه عوض شدند دو سه باری دیاگ زدم چیزی نشون نداده علتش چیه

    پاسخ دادن
    1. 35.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز مصرف نوزده لیتر تو صد کیلومتر مصرف خیلی زیادیه که موتور نمیتونه انقدر بسوزونه ، یعنی اگه انقدر بنزین به موتور برسه خاموش میشه و اگه تو دور بالا باشه دود سیاه شدید میکنه و فورا شمع ها خراب میشه! ممکنه از جایی مثل بالای پمپ بنزین نشتی داشته باشه . در ضمن باید توضیح بیشتری بدید که کشش ماشبن چطوره و چطوری روشن میشه ، آمپر آب کجاست و….

      پاسخ دادن
      1. 35.1.1

        رضا

        مهندس کشش ماشین عالیه آمپر آب هم از وسط یکم پایینتر….. دود هم نمیکنه…….. من شکم به سنسور اکسیژن بود ولی دیاگ زن گفت ساله……چهار باک پشت هم سوپر میزنم شاید انژکتوراش خرابه یا شاید کویل….. البته یه بار ایسیو خراب شده بود تعمیر شد…. قبل اونم مصرفش زیاد بود…. استپر موتورم به گفته شما تست کردم درست بود مصرف زیاد از استپر هم امکانش هست یا نه؟ذهن شما چی حدس میزنه ممنون میشم راهنماییم کنید…. با یه استارت صبح روشن میشه… از بالای پمپ بنزین نشتی داشت باشه چجوری میشه فهمید؟ سپاس

        پاسخ دادن
        1. 35.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز استپر موتور همونجوری که تو مقاله هم نوشتم فقط گاز رو تنظیم میکنه و تقریبا هیچ تاثیری نداره . اگر جایی نشتی داشته باشه از بوی بنزین کاملا مشخصه . امکان نداره که موتور اینقدر بنزین بسوزونه و کشش خوب باشه و دود هم نکنه . به نظر من شما باید دنبال نشتی بنزین بگردید ، باک ، شلنگها و کل اتصاللت مربوط به بنزین رو چک کنید

          پاسخ دادن
      2. 35.1.2

        رضا

        مهندس چرا پیام من رو حذف کردین مینوشتین که من علتش رو تشخیص نمیدم……..

        پاسخ دادن
        1. 35.1.2.1

          رضا

          شرمنده اشتباه شد… ببخشید

          پاسخ دادن
        2. 35.1.2.2

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز من هیچ پیامی رو حذف نمیکنم مگر دوستانی که یک سوال رو چند بار ارسال کردن که من به یکی پاسخ میدم

          پاسخ دادن
  7. 34

    علیرضا

    سلام جناب جعفری پور ، من یه مشکل دارم هیچکی نتونسته حلش کنه، ماشین من روا سال مدل ۹۰ هستش وقتی با ماشین چند ساعت کار میکنم بعد چند دقیقه خاموش میکنم مثلا برای بنزین زدن بعد حرکت میکنم میخوام دنده دو بزنم دور موتور تا مرز خاموش شدن میاد و دوباره برمیگرده سر جای اولش بعصضی مواقع تو ترافیک هم کلاچ میگیرم و ترمز میکنم بازم دور موتور افت میکنه، استپ موتور دو بار عوض کردم شمع و وایر نو هست کوچیکترین نشتی منی فولد ندارم سنسورها و همه چیز تو دیاگ اوکی هست، هم برنامه جدید برام دانلود کردن نشد و هم چندین بار برنامه ریزی ای سی یو کردن، البته اولا برنامه ریزی ای سی یو میکردن تا چند ساعت خوب بود ولی دوباره مشکل افت دور موتور دارم،اینم بگم اصلا دور موتور نوسان نداره و ماشین عالی کار میکنه مصرف هم خوبه ، رو بنزین بیشتر دور موتور افت میکنه و رو گاز کمترر.ببخشید

    پاسخ دادن
    1. 34.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      من فکر میکنم مشکل ماشین شما دریچه گازه که باندازه عبور کنی هوا جا نداره . احتمالا بعد از رها کردن پدال گاز تو دنده های سنگین ماشین کله میکنه . اگر این علامت رو داره کافیه اهرم نگه دارنده دریچه کاز رو کمی خم کنید یا پیچش رو سفت کنید که دریچه کاز کمی باز بشه.

      پاسخ دادن
      1. 34.1.1

        علیرضا

        واقعا حیفم اومد نیام و تشکر کنم هیستوری مرورگر رو پاک کرده بودم و با کلی تلاش دوباره سایت شما رو پیدا کردم ، واقعا تشکر ، من واسه این مشکل پیش چند نفر رفتم ولی کلی هزینه برام تراشیدن آخرشم به دست شما حل شد، خیلی ممنون و تشکر

        پاسخ دادن
        1. 34.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          متشکرم دوست عزیز . خوشحالم که تونستم کمکی کنم

          پاسخ دادن
    2. 34.2

      علیرضا

      واقعا تشکر مشکل من همون بود که شما فرمایش کردین ، درست شد، بازم ممنون

      پاسخ دادن
    3. 34.3

      سهیل

      سلام. من یک مشکل کلافه کننده دارم واقعا نمیدونم چکار کنم. ببینید ماشین من سمند se دوگانه سوز گاز طبیعی ولی بصورت دستی نه فابریک کارخانه هست. وقتی ماشین صبح که سرده روشن میکنم تو هر دنده ای راحت گاز میخوره ولی وقتی گرم میشه دیگه تنبل میشه.
      اکثر اوقات باید دور موتور روی ۳ هزار بیارم بعد تعویض دنده بالاتر انجام بدم و الا زیر ۳هزار مثلا از دو بکشم به سه اونوقت دیگه ماشین پت پت کنان سرعتش کم میشه کم کمتر میشه باز مجبورم دنده رو کم کنم. گاهی تا دنده ۴ به همون حالت که گفتم دور موتور رو روی سه هزار بیارم گاهی تا دنده ۴ میشه دنده عوض کرد ولی تو دنده ۵ دیگه دور موتور بالاتر هم فایده نداره و بزاری دنده پنج ماشین سرعتش کم میشه باز باید بکشی چهار. گاهی سرعت ماشین حتی تو دنده پنج از ۶۰ کیلومتر هم بیشتر نمیشه و زور میزنه.
      هرکس یک ایراد میگه. یکی سنسور دربچه گاز. یکی استپر. یکی شمع و وایر. یکی رگلاتور.
      همه اینکارا رو که نمیشه کرد.
      جالب اینه تموم این دردسرها فقط روی حالت گازه و روی بنزین ماشین انگار صفره

      پاسخ دادن
      1. 34.3.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز متاسفانه بنده تجربه ای تو اتومبیل های گاز سوز ندارم . اما با اطلاعات کمی که دارم چند مورد رو عرض میکنم.
        ۱. تو حالت گرم دستتون رو روی رگلاتور گاز بگذارید . باید در حدی گرو باشه که دستتون رو بسوزونه . با توجه به دستی بودن ، اگه شلنگها و رابطها جلوی چرخش آب رو بگیره و رگلاتور سرد بمونه این مشکل پیش میاد
        ۲. لوله فسار منی فولد رو که به سنسور فشار سیستم گاز وصله چک کنید که متصل باشه . معمولا تو ماشین های دستی با یه رابط سه راهی شلنگ متصل میشه
        ۳. در آخر هم سوکت های همون سنسور فشار رو از نظر سولفاته داشتن چک کنید.
        در ضمن شمع در گاز سوز باید دهانه یک و دو دهم داشته باشه . یا از شمع چند پلاتینه استفاده کنید

        پاسخ دادن
  8. 33

    احسان

    سلام دوست عزیز
    ماشینم پرایده ١٣٢ مدل ٩٠
    گاز خلاص میخوره ماشین توى حرکت به حدى که موتور داغ داغ شده بود و یه بوهایى هم میداد اخرش
    مشکل از استپره ؟ یا فن کار نمیکنه ؟

    پاسخ دادن
    1. 33.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید پتاسیومتر دریچه گاز و استپر رو با هم تعویض کنید و بعدش هم با دیاگ کامپیوتر رو ریست کنید

      پاسخ دادن
  9. 32

    حسن

    سلام بنده یه پراید مدل ٩٢ دارم.موقع عوض کردن دنده دور موتور چند ثانیه گیر میکنه و الکی گاز میخوره که همین مورد باعث میشه بعد از ول کردن کلاج ماشین یه لحظه کله میزنه و بعد ادامه میده.همچنین امپر اب بعد از روشن کردن خیلی زیاد طول میکشه که بالا بیاد و حتی توی هوای نرمال با طی مسر زیاد هم بازم طول میکشه که بالا بیاد.ممنون میشم راهنمایی کنین

    پاسخ دادن
    1. 32.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز مواردی که فرمودید میتونه با هم ارتباط داشته باشه ، اگر دما خیلی پایین باشه دور موتور به شکلی که گفتید میاد پایین ، به نظر من باید اول ترموستات رو تعویض کنید و ECU ماشین رو ریست کنید . اگر اشکال برطرف نشد باید استپر موتور رو تعویض و مجددا ریست کنید .

      پاسخ دادن
  10. 31

    محمود

    با سلام. خودرو تیبا مدل ۹۰ دارم. وقتی استارت میزنم دور موتور روی ۲۰۰۰میره و پایین نمیاد. مشکل از چیه و چه کاری روی ماشین باید انجام بدم؟

    پاسخ دادن
    1. 31.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر ودال یا سیم گاز گیر مکانیکی نداشته باشه این اشکال بخلطر پتاسیومتر دریچه گاز و استپر موتوره‌

      پاسخ دادن
  11. 30

    مصطفی

    با سلام.ماشین من پراید موتور زیمنس هستش و در فصل سرما موقع روشن کردن باید پدال گاز و معمولا فشار بدم .پارسال هم ecu رو عوض کردم به خاطر همین مشکل و باز امسال شروع شده…ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ دادن
    1. 30.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز منظورتون‌رو متوجه نشدم ، یعنی باید پدال رو نگهدارید تا روشن بشه ؟ خوب اگر اینجوری باشه چرا ای سیو رو تعویض کردید . این اشکال بخاطر استپر موتور یا پتاسیومار دریچه گازه

      پاسخ دادن
  12. 29

    رضا

    با سلام توی ۲۰۶ تیپ ۲ که BSI دارند هم باید دیاگ بزنند؟

    پاسخ دادن
    1. 29.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله . bsi هم در حقیقت یه ECU اضافه است

      پاسخ دادن
  13. 28

    یه بنده خدا

    سلام
    ما یه پراید ۸۶ داریم که امروز بعد از ۳ ماه استپر ماشین و منبع گاز رو با انژکتوری شور شستم….ولی بعد از اینکه تمیزشون کردم دیگه ماشین روشن نمیشه …آیا استپر خرابه؟

    پاسخ دادن
    1. 28.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      احتمالا مقدار زیادی حلال اسپری وارد موتور شده و موتور خفه کرده ، تو این شرایط باید گاز رو تا انتها نگه دارید و به محض روشن شدن موتور گاز رو رها کنید

      پاسخ دادن
  14. 27

    m

    سلام ی پراید دوگانه سوز ۸۶ دارم۱- موقعی روی گاز با سرعت بالا میرم وقتی کلاج رو میگیرم یا خودرو رو خلاص می کنم بلافاصله خاموش میشه مشکل از کجاست؟
    ۲- صبح های زمستان وقتی استارت می زنم روشن میشه و بلتفاصله خاموش میشه باید حتما پدال گاز رو بگیرم تا روشن بمونه این مشکل چیه؟
    بی زحمت به هر دو سوال جداگانه جواب بدید.تشکر

    پاسخ دادن
    1. 27.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      مورد اول هو میتونه بخاطر سنسور کیلومتر باشه هم استپر موتور و مورد دوم هم معمولا بخاطر استپر موتوره ، گرچه ضعیف شدن پمپ بنزین هم تو زمستان این مشکل رو پیش میاره . چون ماشینتون دوگانه است پیشنهاد میکنم اتصال بدنه پشت سرسیلندر رو چک چ در صورت اشکال محکم کنید و بعد کامپیوترش رو ریست کنید

      پاسخ دادن
  15. 26

    milad

    سلام من ماشینم دوسه روزی هست ک وقتی داغ میشه دورموتور کمو زیاد میشه تاکه دنده یکش میکنم خاموش میشه ایا میتونه از استوپر باشه؟

    پاسخ دادن
    1. 26.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله ، امکانش هست . حتما بعد تعویض استپر کامپیوتر رو با دیاگ ریست کنید

      پاسخ دادن
  16. 25

    علیرضا

    سلام مهندس من یع پراید مدل ۸۴زیمنس دارم تو هوای سرد ب سختی روشن میشه مثلا با هشت یا ده استارت بعد از روشن شدنم دور موتور کار نمیکنه یکم ک گرم میشه دور موتور کار میکنه در ضمن بعد از روشن شدن ماشین دوبارم خاموش میشه استارت بعد دوبار خاموشی دیه روشن می مونه البته سنسور دور موتور و سنسور اکسیژنم عوض کردم بازم درس نشد میشه راهنمایی کنین درضمن تو هوای عادی و گرم با یع استارت روشن میشه لطفا زود جواب بدین تا دیه زیاد خرج نکنم ممنون میشم

    پاسخ دادن
    1. 25.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اشکالی که فرمودید میتونه چندین علت داشته باشه که مهمترینش خرابی سنسور دمای آبه که به فشنگی فن معروفه . من توصیه میکنم شما سوکت کنار منی فولد که برق انژکتورها ازش عبور کرده رو جدا کنید و تمام کنتاک هارو تمیز کنید . اتصال بدنه پشت سرسیلندر سمت شاگرد رو هم چک کنید

      پاسخ دادن
  17. 24

    حسین

    سلام ماشین من سمند مدل۹۰ زیمنس هستش
    استارت اول که ماشینو روشن میکنم دور موتور تا ۲۰۰۰بالا میاد بعد دوثانیه میاد پایین استپر هم عوض کردم درست نشد

    پاسخ دادن
    1. 24.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      این حالت طبیعیه که در ابتدا دور بیاد بالا ، دلیلی نداشت استپر رو تعویض کنید.

      پاسخ دادن
  18. 23

    میثم

    سلام وقت بخیر دوست عزیز خودرو پژو پارس مدل ۹۳ تکسوز دارم با برداشتن یا گذاشتن پا رو پدال گاز چه نرم و اروم چه سریع خودرو کله میزنه بخصوص تو سرعت پایین فقطم دنده یک تو ترافیک مشخصه استپر ۳بار تعویض کردم سنسور دریچه گاز تعویض کردم سنسور مپ شمع و وایر و شستشوی انژکتور و برنامه مجدد ecu زدم و بخاطر از کار افتادن کیلومتر سنسور کیلومترم عوض کردم اما درست نمیشه دگ نمیدونم چیکار کنم

    پاسخ دادن
    1. 23.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این اشکال تو ماشین شما بدلیل کیپ بودن دریچه گازه که راه عبور هوا کلا بسته است. تو چندتا پاسخ قبلی به دوستان دیگه در موردش توضیح دادم. لطفا مطالعه بفرمایید

      پاسخ دادن
  19. 22

    امیر

    سلام مهندس
    خیلی ممنون از مطالبتون
    پراید مدل ۸۶ دارم که موقع استارت زدن مخصوصا وقتی که هوا سرد هست روشن نمیشه و با روشن گذاشتن سویسچ بعد یک دقیقه به راحتی روشن میشه.موقع حرکت هم وقتی هوا سرد وقتی موقع ایستادن خاموش میکنه. ممکن از استپر موتور باشه؟

    پاسخ دادن
    1. 22.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله ، میتونه بخاطر خرابی استپر باشه . برای تست میتونید در شرایط عادی کولر روشن کنید ، اگر با روشن شدن کولر دور موتور پایین رفت قطعا اشکال از استپر هست .توجه داشته باشید که بعد از تعویض استپر حتما باید کامپیوتر بوسیله دیاگ ریست بشه

      پاسخ دادن
    2. 22.2

      Askan

      سلام دوست عزیز من هم همین مشکل رو دارم دقیقا عین مشکل شما لطف کن اگه درستش کردی بگو ایرادش رو من هم برطرف کنم ماشینم پراید ساژم مدل ۸۶
      خیلی لطف میکنی

      پاسخ دادن
  20. 21

    امید

    سلام ببخشید من یه ورنا ۱۵۰۰ دارم ۲ روز هست ماشین همش دور موتورش از۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ بالا پایین میکنه بنظرتون از سنسور گاز میتونه باشه ؟ آیا سنسور گاز قابل تعمیر هم هست یا باید تعویض کنم؟

    پاسخ دادن
    1. 21.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله احتمال خیلی زیاد اشکال از پتاسیومتر یا همون سنسور دریچه گازه که باعث باز و بسته شدن استپر و اون اتفاق میشه . خیر به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست

      پاسخ دادن
  21. 20

    پدرام

    با سلام
    ماشینم سمند مدل ۹۲ تک سوز ای اف سون
    ماشینم از دنده دو به دنده ۳ دور موتورم وقتی پامومیزارم رو کلاج برا عوض کردن دنده گیر میکنه و تا تو دنده سه گاز ندم دور موتور رو ۲ یا ۲٫۵ گیر کرده و هی گاز میخوره ایراد از استوپره ماشینه ؟

    پاسخ دادن
    1. 20.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اشکال می‌تونه از استپر موتور باشه . البته باید بفرمایید که در صورت توقف هم دور بالا میمونه یا خیر . اگر بالا بمونه علاوه بر استپر می‌تونه بخاطر سنسور دریچه گاز هم باشه که با دیدن مقادیرش تو دیاگ کاملا مشخص میشه

      پاسخ دادن
  22. 19

    علیرضا

    با سلام خدمت مهندس جعفری
    ماشین من آردی مدل ۸۴ هستش مدتی است هنگام پشت چراغ قرمز یا درحالت نیم کلاچ موتور شروع به ریپ زدن نموده وبا افزایش گاز رفع میشه آیا ممکنه عیب از استپر باشه لازمه بگم من صافی بنزین وسوزن انژکتور رو هم عوض کردم ولی رفع نشده راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    پاسخ دادن
    1. 19.1

      مسعود جعفری پور

      اگر منظورتون از ریپ بالا و پایین رفتن دور موتوره میتونه از استپر باشه . اما اگر تو اگزوز نشون میده و پت پت میکنه هر دلیلی میتونه داشته باشه چون خرابی هر قسمت بیشترین تاثیر رو تو دور آرام میگذاره . شمع، وایر، مپ سنسور و پتانسیومتر دریچه گاز هم میتونن باعث ریپ زدن درجا بشن

      پاسخ دادن
  23. 18

    حمید

    سلام وقت بخیر یه ۲۰۶مدل ۸۵دارم
    اول صبح یا وقتی ماشین سرد شده کاملا به سختی روشن میشه سنسور اکسیژن تست کردم سالمه دیاگ که زدم رفع خطا شد شمعارو باز کردم تمیز کردم سنسور مپ هم تمیز کردم الان بهتر شده ولی بازم یکم اذیت می‌کنه اول صبح
    حالا به نظر شما سنسور مپ عوض کنم ؟دوماه نشده مپ بوش اصلی انداختم یا استپر تمیز کنم البته درجا یکم خیلی خیلی کم دور موتور بازی داره
    به نظرتون چکار کنم بهتر شه

    پاسخ دادن
    1. 18.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز به نظر من این اشکال میتونه در درجه اول از پمپ بنزین و بعد از اون از فشنگی درجه آب باشه . مپ سنسور در صورت اشکال باعث بد کار کردن و دود کردن موتور میشه . میتونید بدلیل قیمت بالای پمپ بنزین اول سنسور دمای آب رو عوض کنید

      پاسخ دادن
  24. 17

    meysam

    باسلام من یه پراید مدل ۸۹ از نوع زیمنس دارم .مشکلش اینه که صبح که ماشین سرده ماشین روشن میشه ولی درجا خاموش میشه .باید پرگاز ماشینو روشن کنم تا یکم امپر ماشین میاد بالا و ماشین گرم میشه دیگه این مشکل رو نداره .تو حرکتم وقتی تو سرما امپر یکم بیاد پایین باز اونطوری,میشه و پامو از,روی پدال گاز بردارم ماشین خاموش میشه.به دیاگم وصلش کردم خطا نداره ممنون میشم راهنمای,کنید با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 17.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بهتره تستی رو که برای استپر توصیه کردم انجام بدید . اگر از تمیز بودن دریچه گاز و استپر و محلش اطمینان دارید این علائم خرابی استپر موتوره . تو ماشین شما حتما بعد تعویض استپر باید با دیاگ کامپیوتر ریست بشه . توجه کنید ریست پاک کردن خطا نیست . همیشه خرابی استپر باعث بروز خطا نمیشه .

      پاسخ دادن
  25. 16

    آریا

    سلام، خسته نباشید، من ۴۰۵مدل ۹۱داریم دو ماهه دیونم کرده ماشین گاز میخورد بردم استپرشو عوض کردن ولی تو دور موتور سه هزار صدای موتور خیلی کلفت میشد یعنی صداش برا دور پنج هزار بود یا بیشتر، باز بردمش گفتن استپرش چینیه یه استوک اصلی گذاشتم خیلی خوب کار میکرد چند روز، امروز که ماشینو روشن کردم بلافاصله دور موتور رفت رو دو هزار و باز ماشین گاز میخورد بعد ۱۰و۱۵دقیقه و گرم شدن ماشین گاز خوردن قطع شد، بعد چند ساعت و سرد شدن ماشین که دوباره روشنش کردم بازم گاز میخورد دیگه موندم نمیدونم مشکلش چیه، ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ دادن
    1. 16.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز در مورد کلفت شدن صدای موتور من فکر میکنم بیشتر تلقینه چون استپر نمیتونه همچین تاثیری بگذاره . اما در مورد بالا بودن دور موتور هنگام روشن کردن ، این قضیه تا حدودی طبیعیه البته موقع سرد بودن دور موتور حدودا تا هزار و پونصد میاد که با گرم شدن ماشبن به وضعیت نرمال بر میگرده . حالا اگر دور موتور تو ماشبن شما بیشتر بالا میره قاعدتا باید بعد از رها کردن پدال گاز بین تعویض دنده هم کمی بالا بمونه که اگر اینطوره نشون میده دریچه گاز خورده شده و هوا میکشه ، البته باید رگلاژ سیم گاز رو هم نگاه کنید که حتما خلاصی داشته باشه .

      پاسخ دادن
  26. 15

    مجید

    سلام.۴۰۵ یگانه دارم.موقع گرفتن یا رها کردن پدال گاز ماشین بدجور تکون میخوره و کله میکنه ،میتونه مشکل برقی باشه.استپر سه بار . سنسور دریچه یکبار تعویض کردم

    پاسخ دادن
    1. 15.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز مشکل ماشین شما از دریچه گازه که اهرمش خورده شده و جای عبور هوا نمونده . بابد دریچه باز بشه و نگهدارندش کمی خم بشه . که امدازه یه کاغذ باز بمونه

      پاسخ دادن
  27. 14

    مازیار

    سلام من استیپرو تمیز کردم ولی ماشین اغلب مواقع درجا یا موقع حرکت اولیه میخواد خاموش شه یکم که گاز میدم وحرکت میکنه خوب میشه فقطم روبنزین اینجوریه رو گاز خوبه ماشین پیکان وانته استیپرو با اسپری و دستمال تمیز کردم ولی چون خیلی کثیف بود یکم بهش زیاد فشار وارد کردم بنظرتون چکارکنم

    پاسخ دادن
    1. 14.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز معمولا تو اینجور موارد استپر خراب شده و باید تعویض بشه . فقط بهیچ عنوان استپر متفرقه نندازید حتی اگه اصرار کردن که ضمانت داره . فقط کروز یا شرکتی

      پاسخ دادن
  28. 13

    هاشم اله ویرن

    باعرض سلام و احترام،بنده یه ۴۰۵مدل ۹۱دارم و چند روزه موقع گرفتن کلاچ دور موتور میره رو ۱۵۰۰و خیلی آروم میاد پایین.استپر و سنسور دریچه گاز و حتی سیم گاز رو هم عوض کردم.احساس میکنم دقیقا از زمانی که سنسور کیلومترمو عوض کردم اینجوری شده،یبارم خودم سنسور مپ رو باز کردم تمیزش کردم،دیاگ هم زدم و خطا رو پاک کردم،ولی هنوز هم موقع گرفتن کلاچ دور موتور بالاست بعد چند لحظه میاد پایین.ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ دادن
    1. 13.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز یعنی این مشکل درجا هم هست؟ یعنی درجا کلاچ بگیرید دور بالا میره؟ یا این مشکل تو حرکت وجود داره؟

      پاسخ دادن
  29. 12

    سعید

    سلام اقای جعفری ممنون بابت مطلب و جوابهای مفیدتون
    من یه پراید بنزبنی مدل ۸۵ دارم ک وقتی در حین حرکت سرعت میاد پایین یا میخام از ۳ ب ۲ برم (اغلب توی این حالت) ماشین خاموش میشه و باید در حال حرکت ۲ بندازم و روشن کنم ، استپر تقریبا یکسال و نیم پیش تعویض شده، چندوقت پیشصافی بنزین رو هم یه بنده خدایی گفت عوض کن ولی افاقه نکرد، ماشین موقع در جا کارکردن هم پرت پرت میکنه یا حتی توی گاز کم یا با نیم کلاچ ، شبیه پله کردن

    پاسخ دادن
    1. 12.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز یکسال و نیم برای استپر های این بازار کار کرد کمی نیست! این اشکال ففط میتونه از استپر و سنسور کیلومتر باشه که درصورت اشکال هر کدام براحتی با دیاگ مشخص میشه

      پاسخ دادن
  30. 11

    علی

    بزرگوار ماشین پراید اخر ۹۰ دارم دستی همه وسایل نو دوگانه شده بعضی اوقات روی گاز مشکل خاموش شدن در هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز دارم دور موتو هم ثابت روی ۸۵۰ است ولی روی بنزین این مسکل را ندارد میشه راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 11.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه بنده اطلاعات مفیدی در مورد سیستم گازسوز ندارم‌ و از این بابت عذرخواهی میکنم

      پاسخ دادن
  31. 10

    امید

    سلام خسته نباشید من استپر موتورمو عوض کردم ولی دور گازم بالاس همه کاز کردم درچه گازو اینارم عوض کردم ولی بازم دور موتور بالاس و گاز میخوره راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
    1. 10.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید نوع اتومبیل و مدل و سال ساخت رو مشخص میکردید

      پاسخ دادن
  32. 9

    دلی

    سلام خسته نباشید ماشین۴۰۵ مدل۸۹ موقع دنده عوض میکنم دورموتور خیلی دیرمیادپایین ولی پاین ک هس درست کار میکنه همون کاری ک گفتی پاروی پدال گاز دنده ۵ رو انجام دادم درست بود پس ایراد از چیه ممنون میشم جواب بدی

    پاسخ دادن
    1. 9.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید دیاگ بزنید و ببینید پتانسیومتر دریچه گاز تو حالت درجا رو صفر میاد یانه. البته تو حرکت دور موتور به سرعت درجا نمیاد پایین ، این حالت عمدا برای تصحیح دور موتور بین دنده ها طراحی شده ، یعنی مثل حالت درجا نمیاد پایین و کلا تو بعضب کامپیوتر ها از هزار و پونصد پایینتر نمیاد .

      پاسخ دادن
  33. 8

    فزشاد

    سلام اقا یه سوال داشتم دور ماشینم وقتی صبح استارت میزنی بالا پایین میشه حتی وقتی ماشین گرمه استپر ماشین عوض کردم بازم درست نشد از چند نفر پرسیدم میگن استپر شاید مشکل داره میخواستم نظر شما رو هم بدونم باتشکر .

    پاسخ دادن
    1. 8.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ماشین چیه؟

      پاسخ دادن
  34. 7

    ناطقی

    سلام و خداقوت
    توی سرعت بالا اگه ماشین رو خلاص کنیم، دور موتور پایین میاد و ماشین خاموش میشه. اگه استوپر هم عوض کرده باشیم، دیگه میتونه مشکل از کجا باشه؟

    پاسخ دادن
    1. 7.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      سنسور کیلومتر . البته بهتر بود بگید ماشین چیه

      پاسخ دادن
  35. 6

    اشکان

    ماشین من همین مشکل داشت و دور متور پایین می آمد که خدا را شکر حل شد ممنون از راهنماییتون

    پاسخ دادن
  36. 5

    محمدرضا

    سلام
    ممنون خیلی مفید بود . آیا بعد از تعویض نیاز به دیاگ است؟ با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      در متن مقاله توضیح دادم که تو بعضی مدل های ecu نیاز به ریست کردن هست . حتی تو یه خودرو مثل پراید یا سمند یک مدل نیاز داره و یک مدل نیازی نداره .

      پاسخ دادن
  37. 4

    Rash

    مرسی از راهنمایتون

    پاسخ دادن
  38. 3

    ابوذر آزادبخت

    سلام وقت بخیر . خدا قوت . سپاساز مطالب مفیدتان. ابوذر از کوهدشت

    پاسخ دادن
  39. 2

    فریبرز

    سلام
    خیلی ممنون ازمطالب خوبتون

    پاسخ دادن
  40. 1

    حسین

    ممنون از سایت خوبتون
    مطالبتون خیلی به دردم خورد

    پاسخ دادن

درج یک پاسخ به امید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

استفاده از محتوای این وبسایت به هیچ عنوان مجاز نمی‌باشد . هر گونه کپی برداری و اقتباس باعث پیگرد قانونی متخلف می شود.