درباره نویسنده

مطالب مرتبط

97 دیدگاه

  1. 40

    علی

    سلام. ماشین گرانجور‌. ظهر کولر خنک نمیکند در شرایط درجا یا پشت چراغ قرمز باد گرم میشود . ولی در شب باد سرد دارد. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 40.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اولین موردی که به ذهن میرسه کم بودن گازه ، اگر درجا با گاز دادن خنک میشه یعنی گاز کم شده . دلایل دیگه ای مثل صعیف بودن کمپرسور وجود داره که احتمالش خیلی کمه

      پاسخ دادن
  2. 39

    شایان

    مهندس سلام
    آیا شما حضوری هم خودرو بازدید میکنید بابت مشکل کولر؟؟؟ اگر بله که لطفا آدرس بدید. اگر نه، کسی رو میشناسید که تخصص کافی داشته باشن تا به ما معرفی کنید؟؟ من ساکن تهران هستم ماشینم هم ال نود ۸۶

    پاسخ دادن
    1. 39.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز مشکل کولرتون چیه ؟

      پاسخ دادن
  3. 38

    ب

    سلام وقت بخیر. کمپرسور ماشین رو عوض کردم، چون صدا میداد و دو سه بار هم وقتی کولر میگرفتم دور موتور افت می‌کرد و حتی یک بار ماشین خاموش شد. بعد تعویض کمپرسور هم یکی دو بار این اتفاق افتاد. استپر موتور هم تعویض شده، دو روز بعد از تعویض کمپرسور، دیگه با وجود درگیر شدن کمپرسور، خنک نمیکنه!!
    ماشین سمند مالتی پلکس مدل ۹۰، موتور پژو.
    بنظر شما مشکل چیه؟

    پاسخ دادن
    1. 38.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگه مطمئن هستید کمپرسور درگیر میشه ولی خنک نمیکنه ، با توجه به نو بودن کمپرسور فقط دوتا احتمال باقی میمونه‌. احتمال اول ‌‌کم شدن گاز کولر هست ‌‌‌‌که با توجه اینکه تازه سیستم دستکاری شده دور از انتظار نیست. احتمال دوم خراب شدن یا گرفتم اکسپنشن هست که احتمال ضعیفیه ولی وجود داره . هر دو مورد به وسیله گیج مخصوص براحتی قابل تشخیص هستند

      پاسخ دادن
  4. 37

    شایان علیمرادی

    سلام مهندس وقتت بخیر من یه ۲۰۶ تیپ ۲ دارم وقتی کولر روشنه دور موتور یه خط میاد بالا و ماشین کمی گاز میخوره جدیدا هم مث سابق خنک نمیکنه دلیلش چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    1. 37.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید مبگفتید که ماشین مدل چنده ، به این دلیل که بدونم دریچه گاز برقیه یا سیمی ، بهر حال ظاهرا گاز کولر ماشینتون کم شده و افزایش ورودی هوا حالا یا بوسیله استپر یا دریچه برقی ، بیشتر از فشار کمپرسور هست ، به همین خاطر دور بالا میره و خوب هم خنک‌نمیشه

      پاسخ دادن
  5. 36

    وحید

    سلام وقت بخیر
    ببخشید مهندس ماشین بنده سمند ef7 مدل ۹۶ هست کولر رو که روشن میکنم اولش بادش خنکه بعد میشه مثل اینکه فن خالی روشنه نگاه کردم موقعی که کولر رو روشن میکنم اولش کمپرسور کلاچ می‌کنه و می‌چرخه بعد از چند ثانیه کمپرسور از کار میفته و هر بار که کولر رو روشن خاموش میکنم همین اتفاق میفته
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 36.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این اشکال هم میتونه از پرشر سوییچ pressure switch باشه هم ترموستات . ممکنه پرشر سوییچ به محض روشن شدن و بالا رفتن فشار قطع کنه . ترموستات هم میتونه بعد خنک شدن نسبی قطع بشه . در مورد پرشر سوییچ باید باطریساز چک کنه . در مورد ترموستات اگه خودتون کمی فنی باشید میتونید سنسورش رو که زیر پا روی بدنه کولر و بخاری نصب شده بیرون بکشید و امتحان کنید .

      پاسخ دادن
  6. 35

    ماهان رسول پور

    سلام استاد ماشینم پژو ۲۰۶ مدل ۸۲ هستش مدتیه کولر میزنم خیلی یخ میکنه ولی الان چند روزه وقتی دکمه کولر رو میزنم بصورت چند ثانیه خنک دوباره گرم میشه بازم چند ثانیه خنک و بازم گرم میشه البته خنکیش مثل اول نیس وقتی هم دکمه کولر خاموش میکنم یه صدایی میده .. علتش چیه ؟ البته قبلا تسمه دینام پاره کردم انگار تکه هاش داخل فولی کولر گیر کرده بود صدا میداد از موقعی ک اون صدا رفع شده واسه کولرم اینجور مشکلی پیش اومده .. بنده بندرعباسم

    پاسخ دادن
    1. 35.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید میگفتید صدای بعد از خاموش کردن چه نوع صدایی هست ، البته حدس من اینه که صدایی شبیه به نشتی گاز در داشبورد میاد .
      بهر حال مشکلی که می‌فرمایید میتونه سه تا علت داشته باشه . اولین علت با توجه به مدل ماشین پنل کلید کولر تو ۲۰۶ کلید و اتصالاتی داره که بعد از نزدیک ۲۰ سال میتونه شل و قطع بشه ، اگر چنین باشه لحظه قطع شدن با دستکاری دکمه ac و فشار پنل ممکنه وصل بشه و گاهی چراغ کلید ac کمرنک ، خاموش یا لرزان میشه .‌‌ دلیل دوم خرابی پرشر سوییچ که به محض بالا رفتن فشار و شروع سرما کولر قطع میشه ، در اینصورت قطعی کولر کاملا منظمه و در دور موتور یکسان در سیکل نسبتا یکسان قطع میشه و دلیل سوم که امیدوارم اینچنین نباشه خرابی رله و شل شدن جای فیوز کولر روی bsm هست . که تعمیرش کار خیلی تخصصیه .

      پاسخ دادن
  7. 34

    هادی

    با سلام مدل ماشینم ۴۰۵ هست کولر ماشین اول خنک میکنه بعد از مدتی از رانندگی هواش گرم میشه و یه صدای تیک تاک تیک تاک از پشت کیلومتر زیر فرمون میاد و هواش کم کم گرم میشه وقتی دکه a/cخاموش میکنم صداه تیک تاک قطع میشه ؟!!! ماشین خاموش کنم بعد روشن کنم دوباره روشن کنم باز کولر خنک میکنه و دوباره همینجوری میشه

    پاسخ دادن
    1. 34.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ظاهرا ۴۰۵ شما مدل قبل ۹۰ هست و مشکلش رله مربوط به کولر هست که زیر پایه راننده روی جعبه رله ها نصب شده . معمولا پایه رله میسوزه و سوکتش خراب میشه

      پاسخ دادن
  8. 33

    هدایت میرزابابائی

    سلام وقت بخیر قربان.
    الان چندسالی هست که من هر تابستان دارم خرج کولر ماشین میکنم و اینکه خودم حدس میزنم نشتی داته باشه اما هرجا که فکرش رو کنید بردم اما بعد نهایتا یکماه باز گاز خالی میشه و باد گرم میزنه.
    جسارتا جایی سراغ دارید که تخصصی کار کوار رو انجام بدن؟
    ماشین ۲۰۶
    ممنون

    پاسخ دادن
    1. 33.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز وقتی نشتی به این شکل هست معنیش اینه که از قسمت پرفشار نشتی داره به همین خاطر موقع تست مشخص نمیشه . برای پیدا کردن نشتی باید جایی ببرید که روغن uv داخل سیستم تزریق کنه و بعد با چراغ قوه یو وی و عینک مخصوص براحتی محل نشتی پیدا میشه . اگر راهی براش پیدا نکردید بمن ایمیل بدید

      پاسخ دادن
  9. 32

    حسین

    سلام من ماشینم سمند ال ایکس مدل ۸۵ هست کولر میگیرم دورتند فن تو سرویس نمیاد اگه کولر خاموش نکنم سوپاپ خارج کن عمل میکنه گاز کولر رو میده بیرون هر جاهم بردم رله عوض کردن.تمام ماشین رو نگاه کردن .کامپیوتر شو تست کردن ولی چیزی نفهمیدن منم از گرما هلاک شدم چکار کنم

    پاسخ دادن
    1. 32.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز تعجب میکنم که می‌فرمایید هر جا بردید درست نشده ، احتمالا تخصص کافی نداشتن! وقتی کولر روشن میشه فرمان دور کند فن از طریق ecu داده میشه و قسمتی از مدارش از پرشر سوییچ عبور میکنه ، وقتی فشار گاز به حدود ۱۸ بار میرسه پرشر سوییچ فرمان دور تند میده . مشخصه که پرشر سوییچ کولر اتومبیل شما خرابه ، به دو دلیل ، اول اینکه فرمان دور تند نمیده و دوم اینه وقتی فشار به ۲۸ بار میرسه باید کولر قطع بشه که جلوی ترکیدن لوله ها یا هر قسمتی از کولر رو بگیره . مشخصه که پرشر سوییچ درست کار نمیکنه.

      پاسخ دادن
    2. 32.2

      میثم مومنی

      سلام مهندس.من یک پژو ۴۰۵ مدل ۸۶ دارم.وقتی دکمه کولر میزنم کمپرسور یکسره کار میکنه.یعنی قطع و وصل نمیشه.بعد دور تند فن ها کار نمیکنه.یکسره رو دور کند کار میکنه.البته من کاهش دمای فن هم انجام دادم. مشکل از کجاس و اینکه منظور شما از پرشر سوئیچ چیست؟ ممنون از شما.

      پاسخ دادن
      1. 32.2.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز با توجه به علایمی که ذکر کردید من تصور میکنم گاز کولرتون کم باشه . کاهش دمای روشن شدن فن بجز در موارد خاص تو ماشین هایی که سنسور دماشون پیدا نمیشه کار صحیحی نیست . منظور من از پرشر سوییچ پرشر سوییچ هست که روی لوله پر فشار یعنی لوله نازک کولر وجود داره و بهش یه سوکت متصله ، تو ماشین شما روی درایر نصب میشه ‌‌ ، سمت راست رادیاتور آب

        پاسخ دادن
  10. 31

    سجاد

    سلام وقت بخیر مهندس ماشین من اریسان هست موقع روشن کردن کولر یکی از دهنه های وسط سمت من و دهنه کناری اونم سمت خودم باد گرم میزنه ولی دوتای دیگه باد خنک میزنه مشکلش چیه

    پاسخ دادن
    1. 31.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این مشکل معمولا تو اغلب مواقع بخاطر کم بودن گاز کولر پیش میاد ، اما گاهی اوقات برای کولر هایی که دستکاری شدن و ماشینهای کارکرد بالا به خاطر گرفتگی شیر اکسپنشن هم پیش میاد . با یه درجه زدن ساده اشکال مشخص میشه

      پاسخ دادن
  11. 30

    محسن

    سلام
    ماشین ۴۰۵ مدل ۹۷ وقتی کولر روشن میکنم رو دور کند ۲
    بعد از مدتی دریچه کابین یخ میزنه باید کولر خاموش کنم تا دوباره بشه استفاده کرد
    مشکلش از ترموستاته یا از یه قسمت دیگه

    پاسخ دادن
    1. 30.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ترموستات مشکل داره و قطع نمیکنه . ممکنه انقدر یخ بزنه که باد هم بند بیاد

      پاسخ دادن
  12. 29

    نیما

    سلام
    بنده ال ۹۰ مدل سال ۹۱ دارم کولر بعد ۲ یا ۳ ساعت کار کردن تقریبا از کار میوفته و حتی تهویه هم کار نمیکنه. مشکل از چیه

    پاسخ دادن
    1. 29.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید بهت توضیح میدادید ، کولر چطوری از کار می افته ؟ کمپرسور قطع میشه و باد گرم میزنه ؟ یا باد کلا قطع میشه؟ قبل از اینکه بقول شما از کار بیفته چطوری عمل می‌کنه ؟ عالی ، قابل قبول یا ضعیف

      پاسخ دادن
  13. 28

    مهدی

    باسلام و عرض ادب خدمت اساتید محترم
    ماشین من سانتافه ۲۰۱۴هست به تازگی گاز کولر رو عوض کردم تا زمانی که دورموتور پایین هست یعنی زیر ۲ هست کولر خنک نمیکنه زمانی که دور موتور بالا می‌ره چه در حرکت چه در توقف کولر خنک می‌کنه مشکل از کجاست لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
    1. 28.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اشکالی که می‌فرمایید دو علت میتونه داشته باشه، اول کم بودن گاز کولر ، دوم ضعیف بودن کمپرسور. احتمال کم بودن گاز کولر خیلی بیشتره . فراموش نشه که همراه گاز باید روغن مخصوص هم تزریق بشه

      پاسخ دادن
  14. 27

    ادی

    سلام مهندس عزیز.ماشین من در حین حرکت کولرش خنک میکند ولی به محض ایستادن کم کم باد گرم وارد ماشین میشود تا اینکه کاملا گرم میشود
    مشکل چیست به نظرتون؟

    پاسخ دادن
    1. 27.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ای کاش حداقل میگفتید ماشینتون چیه!!
      مشکل میتونه از کم بودن گاز ، کثیف بودن کندانسور و یا ضعیف شدن کمپرسور باشه

      پاسخ دادن
  15. 26

    میلاد

    سلام مهندس من تازه یک x33 مدل ۹۱ خریدم وقتی کولرش رو روشن می کنم هیچ باد خنکی نمیده طوری که بادش با وقتی که دکمهA/C خاموشه فرقی نمی کنه و قدرت بادشم کمه و فن کولرش هم روشن نمیشه علت چیه با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 26.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز سوالتون خیلی کلیه ، اشکال میتونه از نداشتن گاز ، خرابی کمپرسور ، خرابی رله کمپرسور ، خرابی سوییچ فشار گاز ، ترموستات داخل اتاق و چندین مورد دیگه باشه . اولین احتمال خالی شدن گازه و بعدش خرابی رله کمپرسور

      پاسخ دادن
  16. 25

    میلاد

    سلام من تازه یک x33 مدل ۹۱ خریدم وقتی کولر و روشن می کنم هیچ باد خنکی نمیده با وقتی که دکمه A/C خاموشه فرقی نمی کنه و قدرت فشار بادش هم پایینه و فن کولرشم روشن نمیشه لطفا راهنماییم کنید با تسکر

    پاسخ دادن
    1. 25.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این اشکال خیلی کلیه و دلایل زیادی داره . یا گاز کاملا خالیه ، یا پرشر سوییچ خراب شده ، ممکنه اشکال از یونیت کولر و بخاری هم باشه .

      پاسخ دادن
  17. 24

    افشين

    سلام جناب مهندس
    من ٢٠٧دنده ایی دارم مدل ٩٧از هر نظر عالیه فقط الان تقریبا ٢ماه توى گرماى خوزستان تقریبا ٢٠دیقه ک ماشین درحال حرکت باشه کم کم باد کولرش گرم میشه تا جایی ک دیگه داغ داغ میشه مجبور میشم خاموشش کنم بردمش پیش برق خودرویی گفته اشکال رله نیست کمپرسورت باید باز شه ک اونم خرجش خیلى میره بالا خواستم نظر شمارو هم بدونم ،مرسی

    پاسخ دادن
    1. 24.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید توضیحات بیشتر میدادید . وقتی گرم میشه و خاموش میکنید ، بعدش روشن کنید بلافاصله خنک میکنه؟ اگر نه چقدر زمان لازمه . آیا وقتی گرم میشه کمپرسور قطع میشه یا نه ، فن کار میکنه یا نه و روی چه دوری؟

      پاسخ دادن
  18. 23

    Magid

    با سلام مهندس مدتی پیش تصادف کردم و مجبور شدم رایاتور کولر را تعویض کنم ولی بعد از گاز زدن مجدد هم on و aff کولر زیاد شده و خنک هم نمیکنه امکان داره از گاز کولر باشه

    پاسخ دادن
    1. 23.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله روش و خاموش شدن زیاد کمپرسور که برای کل سیستم و خود کمپرسور مضر هم هست ، میتونه بخاطر کم یا زیاد بودن گاز باشه . اگه خنک نمیکنه و خاموش روشن میشه گاز کمه ، اگه خنک میکنه گاز زیاده . ضمنا گاز زیاد باشه فن مدام تو حالت درجا روی دور تند میره . اگر درجه فن اتاق رو تا آخر زیاد کنید و هوا رو تو حالت بیرون به داخل بگذارید و کمتر خاموش بشه هم نشانه زیاد بودن گازه

      پاسخ دادن
  19. 22

    رضا سالاری

    سلام دوست عزیز ماشین من ۲۰۶ هست زمانی که کولر روشن میکنم دکمه سردکننده میزنم یه صدای خاصی میده حالت خالی کردن باد و کولرش هم زیاد خنک نمیکنه, در حین رانندگی هم یک صدایی میاد حالت سوت کشیدن که با خاموش کردن کولر قطع میشه مرسی کمکم کنید

    پاسخ دادن
    1. 22.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز بن نظر میرسه مشکل ماشین شما کم بودن گاز کولر باشه کن قویتربن احتماله و براحتی قابل چک کردن هست. در غیر اینصورت مشکل از شیر اکسپنشن هست

      پاسخ دادن
    2. 22.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اولین و مهمترین احتمال کم بودن گاز کولر هست که براحتی قابل اندازه گیریه . در غیر اینصورت شیر اکسپنش اشکال داره

      پاسخ دادن
  20. 21

    مجیدحسینخانی

    سلام ماشین من پراید ۱۴۱هستش نیمه انژکتوربوده صاحب قبلی کاربراتور کرده بردم گاز زدن کولر و تسمه عوض کردم ولی خنک نمیکنه روشن میکنم ۵ ثانیه خنکیه معمولی میده مجددا گرم میشه گاز هم داره علتش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    1. 21.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید بیشتر توضیح میدادید . مثلا تو حرکت ، گاز دادن درجا خنک میشه یا همین وضعیته . با توجه به اینکه رله های کولر پراید زیاد خراب میشه و ارزونه . پیشنهاد من اینه که رله های کولر رو که به رله سه قلو معروفه و بین باطری و چراغ راننده است عوض کنید . اگه یذره دست به آچار باشید خودتون هم میتونید عوض کنید چون رله ها رو بالا بکشید راحت در میاد و هر کدوم سوکت هاش فقط یه خار داره

      پاسخ دادن
  21. 20

    Hesam

    باسلام
    باتوجه به توضیحاتی که دادین، فکر کنم شیر اکسپنشن پراید من مشکل داره ، نحوه تعمیر به چه صورته؟؟ و ی مدتی هم از شلنگ خروج آب کولر آبی خارج نمیشه.
    با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 20.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      شیر اکسپنشن معمولا تعمیر نمیشه مگر اینکه آشغال بگیره و نیاز به تمیز کردن داشته باشه . برای تعویضش باید محفظه داشبورد و بعدش اواپراتور باز بشه که بشه اکسپنشن رو باز کرد .

      پاسخ دادن
  22. 19

    محسن

    سلام اقای مهندس تروخدا با من تماس بگیرید من کولرم درست نمیشه نمیدونم ببرم کجا تا الا خیلی خرج کردم درست نشده۰۹۱۸۹۱۱۰۰۹۸

    پاسخ دادن
    1. 19.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ماشینتون چیه و تا الان چه کارهایی انجام دادید ؟

      پاسخ دادن
  23. 18

    مجید

    با سلام.
    وقتی کولر میگیرم آمپر ماشین ۱۰۰ رو رد میکنه و وقتی قطع میکنم و ادامه مسیر آمپر روی ۹۵ پایین میاد.این مورد هم توی جاده همکف و بدون هیچ شیبی اتفاق افتاده. ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۵٫
    احتمال میدین دلیلش چی باشه؟

    پاسخ دادن
    1. 18.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      با توجه به مدل ماشین و نوع رادیاتور پژو ۲۰۶ اگه تا حالا رادیاتورش تعویض نشده بهتره باز بشه و شسته بشه و همزمان وقتی رادیاتور بازه رادیاتور کولر با فشار آب شسته بشه .
      دلیل بعدی اشکال باطری و یا ضعیف بودن اتصال بدنه روی موتور و گیربکس

      پاسخ دادن
  24. 17

    مجید

    با سلام.
    وقتی کولر میگیرم آمپر ماشین ۱۰۰ رو رد میکنه و وقتی خاموش میکنم آمپر روی ۹۵ پایین میاد.این مورد هم توی جاده همکف و بدون هیچ شیبی اتفاق افتاده. ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۵٫
    احتمال میدین دلیلش چی باشه؟

    پاسخ دادن
  25. 16

    مهدی رحیمی

    سلام ماشین موتور ای اف سون ۸۸ تازه موتور تعمیر کردم گاهی روغن به پشت شمع مینه موتور تک کار میکنه روغن رو پاک میکنم درست میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    1. 16.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر روغن پشت شمع جمع میشه حتما از درب سوپاپ نشت میکنه . بعضی ماشینها هم که روغن سوزی دارن اگر شمع خوب سفت نشده باشه بخار روغن از لای رزوه شمع بالا میاد و تبذیل به روغن میشه . در این صورت باید دود آبی هم داشته باشه

      پاسخ دادن
      1. 16.1.1

        مهدی رحیمی

        سلام اقای مهندس دود ابی ندارم مطلب شما درست است روغن از درب سوپاپ نشت میکند رفتم شمال برگشتنی سه بار امپر به خط یکی مونده به اخر رسیده اب زدم اوردم پایین /الان ماشین من امپر اب از وسط بالاتر میره بعد از تعمیر رینگ یاتاقان /پیستون عوض نکردم قبلا روغن کم میکر د تعمیرش کردم الان روغن کم نمیکنه امپر میره بالا /رادیات عوض کردم درب رادیات عوض کردم شمع اب عوض کردم بازخوب نشد لطفا کمکم کنید من ای اف سون خیلی دوست دارم رفتم درجه فن اوردم روی نود ولی باز احساس میکنم فن زیاد کار میکنه حتی ترموستاتو موقتا در اوردم تا ببینم چی میشه لطفا کمکم کنید / ایا احتمال داره اویل ماژور خراب باشه ؟ علایم خرابی اویل ماژور چیه حتی ریزش اب هم ندارم /تاحالا مبلغ ۷۵۰۰ خرج کردم دیگه نمیدونم پیکارکنم لطفا راهنمایی بفرمایید / بنده قزوین هستم خبرگزاری ایرنا درخدمت شما

        پاسخ دادن
        1. 16.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز مدل ماشین چیه؟
          با توجه به توضیحاتتون فکر میکنم ماشینتون چندین سال یا کیلومتر زیادی کار کرده . پیشنهاد من اینه که ماشین رو ببرید کارواش و بگید از داخل و بیرون رادیاتور آب و کولر رو با فشار بشورن . در ضمن روغن موتور پیشنهادیم رو براتون ایمیل میکنم که بخار نشه

          پاسخ دادن
  26. 15

    مینا

    سلام آقای مهندس

    من یه تیبا دارم که وقتی ترافیک نباشه و کولر بگیرم مشکلی نیست ولی وقتی چند دقیقه توی ترافیک باشم یه صداهای عجیبی میده مثل تقه زدن و یا انگار یه چکش داخل کاپوت می خوره به جایی و مجبور میشم خاموش کنم . چندین جا هم نشان دادم گفتند هیچ مشکلی نداره . البته تعمیر کارها در موقعی که ترافیک نبوده تست کردند . تسمه کولر هم سفت است و هیچ پیچ و مهره ای هم شل نیست . تاکید میکنم که فقط و فقط این مشکل توی ترافیک است ، ممنون میشم جواب بدهید.

    پاسخ دادن
    1. 15.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      مشکلی که شما میفرمایید با توجه به اینکه صدا هست ،نمیشه به اینجوری حدس زد و حتما باید ماشین رو دید .

      پاسخ دادن
  27. 14

    محمد

    سلام
    مهندس عزیز ماشین من پژو پارس مدل ۹۳ قبلا کولر خنک میکرد گاهی باد گرم میداد بردم رله و فن درست کرد ولی الان باد گرم دادنش بیشتر شده ممکن گاز فاسد شده باشه چون نشون دادم گاز کولر داشت و ماشین ما ترمستات یا اندازگیر اتاق نداره به نظر شما علت چی؟

    پاسخ دادن
    1. 14.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      همه ماشینها به نوعی ترموستات دارند، . اگر ترموستات نباشه اواپراتور یخ میزنه . پرشیا هم ترموستات داره .فکر میکنم منظور شما کنترل دمای قابل تنظیمه که پرشیا نداره . باید درب موتور رو باز کنید و ببینید وقتی که کولر گرم میشه کمپرسور کار میکنه یا نه . اگه اشکال از ترموستات باشه در ابتدا خنک میکنه و بعد از کمی خنک شدن کمپرسور قطع میشه. اگر گاز غیر استاندارد باشه و بقول شما فاسد شده باشه کلا خنک نمیکنه . باید بیشتر برسی کنید و متوجه بشید در زمان گرم شدن کمپرسور کار میکنه یا نه . اینجور اشکالات معمولا نیاز به عیب یابی حضوری داره

      پاسخ دادن
  28. 13

    Naser

    باسلام،
    من یه آردی مدل ۸۴ دارم، مهرماه سال قبل دادم نشتی گاز رو رفع کردن وگاز هم کردن.
    به دلایلی ازماشین وبخصوص کولرش تا دوهفته پیش استفاده نکردم.
    وقتی کولرگرفتم ییک دقیقه روی کولربود ویک دقیقه فقط فنش کار میکرد.
    البته معلومه که ماشین خنک نمیشد.
    دوسه روز پیش که کولر گرفتم بعد از دوسه دقیقه خنک نشد ویکدفعخه صدایی مثل دررفتن باد اومد.
    ازاون موقع وقتی کولر میزنم متوجه هیچ صدا یا عملی که نشون بده کولرروشنه ، نمیشم.
    باتوجه به راهنماییهاتون حدسم ترموستات،رله یا فشنگی هستش.
    راستی تسمه هم شل شده.
    ولی بادکولر به هیچ وجه خنک نمیشه.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ دادن
    1. 13.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اولا تو ماشین های مدل پایین باید حداقل ماهی دوبار از کولر استفاده کنید در غیر اینصورت احتمال داره بدلیل خشک شدن روغن از اورینگهای محل اتصالات گاز کولر بتدریج خارج بشه . در مورد صدایی هم که میفرمایید یا واقعا گاز خارج شده یا صدای اکسپنشن بوده و باز مونده که در هر دو صورت با اتصال گیج مخصوص به سیستم مشخص میشه

      پاسخ دادن
  29. 12

    ستایش

    سلام
    ببخشید مدل ماشینم ساینا ۹۶
    امسال پمپ هیدرولیک نشتی داشت تعویض کردن
    بعد تعویض صدایی مث سنگ فرض کار کردن میده بهتر شده صداش اما باز صدا میده گفتن از تسمه کولره تعویض شد
    باز صدا میده
    گفتن براده های تسمه گیر کرده اوناس خوب میشه
    ولی هنوزم خوب نشده میگن کولر میگیری صداش قط میشه گفتم کجا صدا قط میشه چون صدای کولر هس فک میکنید قطع میشه هس صدا
    اماهنوزم صداداره بنظرتون چیه استاد
    و زیر فرمون ی تق تق صدامیده موقع دور زدنا یا ..براچیه

    پاسخ دادن
    1. 12.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ظاهرا پمپ هیدرولیکی که براتون تعویض کردن اصلی نبوده و صدا میده یا پولی پمپ تو بار ضربه خورده و به بدنه گیر میکنه .
      صدای زیر فرمون ارتباطی با این مساله نداره و میتونه بخاطر لقی جعبه فرمان باشه یا اگه صدای پیوسته تق تق از سمت چرخها میاد ممکنه اشکال از کله پلوس باشه

      پاسخ دادن
  30. 11

    حسین

    سلام
    مهندس جان
    من کندانسور کولر و خشک کن و تمام لوله ها رو پارسال نو کردم و گاز هم زدم ولی امسال خنک نمیکنه بردم گته نصف گاز هست ..
    همه میکن طبیعی هست و باید هر سال گاز بزنن و همه میزنن میخواستم بدونم درسته یا نه .. و اینکه روی لوله ها اثری از روغنی بودن نیست..
    الان طبیعیه کم شدن گاز؟؟؟

    پاسخ دادن
    1. 11.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز وقتی نمیگید ماشین چیه و مدل چنده من هیچ درکی از اون اتومبیل ندارم .
      بهر حال کم کردن گاز و مواردی که فرمودید برای هیچ ماشینی طبیعی نیست

      پاسخ دادن
  31. 10

    ramin

    مهندس جان سلام من اخیراماشین صفر کیلومتر دنده اتومات گرفتم دراولین رانندگیم درسربالایی تند مجبور شدم بایستم ووقتی خواستم حرکت کنم دردنده Dماشین مقداری عقب اومد آیاین طبیعیه وآیا به گیربکس آسیب میزنه چون بعد اینکار یه صدای ساییدگی از ماشین میاد. مرسی

    پاسخ دادن
    1. 10.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      این سوال رو بارها پاسخ دادم ، کاملا طبیعیه و باید با عکس العمل سریع برداشتن پا از روی ترمز و فشار گاز باندازه کافی ماشبن ذو کنترل کنید ، درست مثل نیم کلاچ تو ماشبن دنده ای

      پاسخ دادن
  32. 9

    مسعود جعفری پور

    ا درود
    با عرض معذرت از دوستان و بازدیدکنندگان محترم تا اطلاع ثانوی قادر به پاسخگویی سوالات شما عزیزان نمیباشم . امیدوارم خواندن متن مقاله و کامنت های قبلی مفید واقع شود

    پاسخ دادن
  33. 8

    سهیل

    باسلام
    بعد از گرفتن کولر در مدت طولانی در جاده بیرون شهری با سرعت بالا، الان که کولر را خاموش میکنم کولر خاموش میشه ولی ماشین تحت فشار باقی میمونه انگار موتور تحت فشار داره بد کار میکنه. و دمای موتور هم میره بالا و فن خیلی سریعتر میزنه و خیلی طولانی میزنه تا آمپرو بیاره پایین. در حالت ایستاده دور موتور بدون نوسان ۸۰۰٫ پارسال هم همین مشکل رو داشتم که از بعد اولین کولر گرفتن شروع شد. ادامه داشت تا فصل سرما که ریتم موتور عادی شده بود.
    میتونه از کمپرسور و رله قطع باشه؟ پژو ۴۰۵
    راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
    1. 8.1

      مسعود جعفری پور

      یا درود
      دوست عزیز متاسفانه این اشکالی که میفرمایید رو به این شکل نمیشه حدس زد . اگر تمام اطلاعاتی که میدید درست باشه یعنی موتور تحت فسار باشه باید ببینید کمپرسور قطع میشه یانه چون دلیل دیگه ای نمیتونه داشته باشه ، ممکنه کمپرسور بخاطر اشکال رله قطع نشه ولی مکانیزمی که فن رو هنگام کولر روشن نگه می‌داره طبیعتا خاموش بشه و این مشکل پیش بیاد

      پاسخ دادن
  34. 7

    احسان یاوری

    با سلام خدمت مهندس گرامی.خواستم بپرسم که روش بازکردن رادیاتور بخاری پژو ۴۰۵ بدون نیاز به باز کردن داشبورد چطوریه؟آیا این روش به سیم کشی یا قطعه ای صدمه وارد نمیکنه؟ چون بعضیا میگن که بدون باز کردن داشبورد میشه که رادیاتور کولرو عوض یا تعمیرکرد.با سپاس فراوان ازشما

    پاسخ دادن
    1. 7.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من این کار رو نمیپسندم چون تحت فشار انجام میشه . بهتره داشبورد باز بشه

      پاسخ دادن
      1. 7.1.1

        احسان یاوری

        سپاسگذارم از راهنمایی شما آقای مهندس

        پاسخ دادن
  35. 6

    میلاد

    سلام خسته نباشید بهترین گاز کولر اتومبیل برای خودروهای خارجی چه برندی است؟

    پاسخ دادن
    1. 6.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      برند های زیادی هستند که متاسفانه الان فقط اسمشون باقی مونده ، حتی اخیرا گازهای تقلبی با نام اتومبیل ها به بازار آمده . در حال حاضر باید گازی رو خرید که فارغ از برندش تاییدیه آزمایشگاه داشته باشه و تضمین شده باشه . هیچ برندی رو نمیتونم توصیه کنم چون درست مثل مارکهای روی تیشرت هست‌‌ و اغلب پر شده کارگاه ها در ایران یا از چینه . فکر میکنم تو یک کیلویی ها میتونید با ضمانت فروشنده گاز خوب پیدا کنید

      پاسخ دادن
  36. 5

    عشق الهی

    با سلام
    در خودرو پژو ۴۰۵ زمانی که کولر گرفته میشه چراغ پشت دکمه پر نور و کم نور میشه و کولر سعی میکنه به کار بیفته اما نمیتونه یا کلاج وصل میشه و سریع قطع میشه. و این کار باعث میشه کلید خراب بشه که یک مرتبه تعویض کلید انجام شده و یک مرحله هم برد پشت پنل تعویض شده .و در ضمن در هوای خیلی گرم بیشتر اتفاق میفته و در دور چهار فن کولر از کار میفته .البته این مشکلات همیشگی نیستند ولی در کل وجود دارند . چه دستور میفرمایید؟ ممنون از حوصله ای که کردید.

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      عشق الهی

      در ادامه همین مشکل زمانی که کولر روشن میشود فن ها با دور بالا روشن و خاموش میشود ( اصلا کلاج وصل نمیشه )و همین روشن و خاموش شدن باعث پرنور و کم نور شدن دکمه AC میشود که باعث کشیدن آمپر زیاد و در نتیجه خراب شدن دکمه پاور کولر یا خود فیبر مدار چاپی شود.در ضمن دو عدد رله که در زیر پنل کولر در زیر داشبورد بود را هم تعویض کردم که مشکل حل نشد. ممنون میشم پاسخ بدهید.

      پاسخ دادن
      1. 5.1.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز کلید A/C مستقیما هیچ قسمتی رو راه نمینداره و تنها به رله کولر دستور میده . من فکرمیکنم با توجه به اینکه رله ها رو تعویض کردید از همون کلید پنل هست مخصوصا اگر از نوع مدل پایین باشه که دور فن بصورت رفتی برگشتی کم و زیاد میشه . البته در صورتی که ماشین مدل پایین باشه اتصال بدنه های متصل به اتاق هم خیلی مهمه . با توجه به اینکه مدل های مختلفی ساخته شده که هر کدوم از نظر برق متفاوته برای اطلاعات بیشتر باید بفرمایید مدل ماشین چیه ، پنل کولر و بخاری چه شکلیه ، کامپیوتر ماشین کجاست .

        پاسخ دادن
        1. 5.1.1.1

          عشق الهی

          با سلام مجدد.
          ممنون بابت پاسخ تون.
          مدل ماشین پژو ۴۰۸ مدل ۱۲/۹۴ .پنل کولر سلکتوری هست .مثل مدل بالا ها . البته از همون اول همین بوده. کسی تعویض نکرده. ECU هم زیر کاپوت سمت راننده نزدیک شیشه جلو .
          پشت کلید کولر انصالات لحیم آب میشه. اتصال بدنه کجا داره که چک کنم (مربوط به کولر ) ؟ از فشنگی آب یا رله های فن دور تند و کند نیست؟
          بعد از یک بار تعویض کیت پشت پنل ، مشکلی نداشت تا اینکه یک مرتبه در گرمای ظهر دور فن کولر رو روی ۴ گذاشتم. بعد باد گرم شد . بعد از اون دوباره بگیر نگیر داشت تا اینکه وضعیت حاد شد.

          پاسخ دادن
          1. 5.1.1.1.1

            مسعود جعفری پور

            با درود
            ببینید همون طور که خدمتتون عرض کردم کلید کولر فقط دوتا رله رو بکار میندازه ، خرابی بوبین کولر باعث خرابی رله میشه ولی ارتباطی با کلید ac نداره . من فکر میکنم که رله ای که انداختید غیر استاندارده و باعث خرابی کلید میشه ، البته اگر از کیفیت کلید پنل مطمئن هستید . رله های کولر تو ماشین شما از نظر سوکت با رله های فن کولر پراید یکی هست اما نباید پرایدی بندازید چون جریان برگشتی بوبین رله کلید رو خراب میکنه . حتما باید رله مخصوص از نمایندگی ایرانخودرو بگیرید و اگر بهتون پرایدی پیشنهاد دادن قبول نکنید و به نمایندگی معتبر تر برید.

            پاسخ دادن
        2. 5.1.1.2

          عشق الهی

          ببخشید .اصلاح میکنم .مدل ۸۴ هست. و یک سوال . امکان داره از بوبین کلاج کولر باشه؟ اگه هست قیمت قطعه و دست مزد حدودا چقدر میشه؟

          پاسخ دادن
        3. 5.1.1.3

          عشق الهی

          ببخشید .اگر قسمت ویرایش را پیدا میکردم تمام مطالب رو در یک پست خدمتتان عرض میکردم.
          بنده بوبین کلاج رو با برق مستقیم تحریک کردم. درست بود .میچسبید. سه تا رله فن سینی فن ها رو دونه به دونه با اهمت و برق مستقیم باطری تست کردم. سالم بود. اما موقع روشن کردن کولر در هنکام روشن بودن ماشین ، ولتاژی که برای بوبین کلاج میاد حدود هست و چهاردهم ۸٫۴ ولت هست . بوبین نمی چسبه و دوتا فن ها هم روی دور کند هستند. و دور تند فعال نمیشه چون کلاج وصل نمیشه. به نظر شما قطعه کنترل یونیت دمای اتاق (ترموستات ) مشکل نداره ؟ یا گاز کم و زیاد نیست؟ یا فشنگی آب ؟ یا رله سر خشک کن شیر سه طرفه … ؟ نمیدونم دیگه همه رو گفتم.
          منتظر نظر کارشناسی شما هستم. ممنون

          پاسخ دادن
          1. 5.1.1.3.1

            مسعود جعفری پور

            با درود
            ببینید ولتاژ رو باید در حالتی که سوکت وصل نیست تست کنید . چون بوبین کولر جریان زیادی میکشه و میتونه ولتاژ رو پایین بیاره و مولتی متر ها هم بخاطر نویز برق اتومبیل خیلی دقیق عمل نمیکنند . در صورت ضعیف بودن ولتاژ باید سه تا سوکت پشت چراغ سمت راننده رو با کنید و با کنتاکشور و سنباده و… تمیز کنید . اتصالات و جای فیوز های جهبه فیوز کالاسکه ای کنار باطری رو هم چک کنید همینطور اتصال بدنه زیرش که روی بدنه بسته شده .

            پاسخ دادن
  37. 4

    غفاري

    سلام استاد . اواپراتور داخلی خراب أیا قابل تعمیر
    و اینکه اواپراتور جدید خریدم جنسش آلمینیوم أیا مشکلی داره ممنون میشم راهنمایی کنید
    أیا تو ایران از جنس مَس میشه ساخت ؟ ????????????????????????

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بنده با جوش دادن موافق نیستم چون ذرات حاصل از جوش داخل اواپراتور میمونه و بعدا با چرخش وارد کمپرسور یا اکسپنشن میشه و مشکل درست میکنه .
      فکر نمیکنم اواپراتور مسی وجود داشته باشه . شاید آلیاژی باشه که توش مس بکار رفته باشه ولی مس کامل وجود نداره یا حداقل بنده تا امروز ندیدم

      پاسخ دادن
      1. 4.1.1

        غفاري

        بله درسته مس کامل نیست . ولی این جدید که خریدم فکر کنم آلمینیوم باشه .
        خیلی أذیت شدم هر یک سال باید داشبورد ماشین باز کنم به خاطر اواپراتور
        اگه پیشنهادی چیزی دارین ممنون میشم کمک کنید
        Ghaffarikhaled3@gmail.com

        پاسخ دادن
        1. 4.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز شما در مورد اشکالی که اواپراتور اتومبیلتون پیدا میکنه توضیحی ندادید .‌‌باید بگید که چرا عوضش کردید .

          پاسخ دادن
      2. 4.1.2

        غفاري

        تست هوا گذاشتیم رو کمپروسور مشکلی نداشت ولی رو اواپراتور که گذاشتیم هوا خالی کرد قبل از هوا هم گاز که میکردم میرفت . نمیدونم چه مشکلی داره که فقط اواپراتور خراب میکنه . یا اینکه جنس اواپراتور خوب نیست . توضیحی اینه که فقط سوران میشه سوران ریز و گاز نگه نمیداره .

        پاسخ دادن
        1. 4.1.2.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          فکر میکنم شما یه مقدار بد شانسی آوردید چون معمولا اواپراتور سوراخ نمیشه مگر اینکه تو فشار بسته بشه و یا در اثر لرزش و دست انداز از محل اتصالات ترک بخوره . فکر میکنم بهتره یه جنس اصلی بگیرید .

          پاسخ دادن
  38. 3

    مجید

    سلام.ماشن من پراید ۱۳۲ هست
    کولر من ۲۰ دقیقه کار میکنه بعد باد معمولی میشه..دیگه باد خنک نمیزنه..تو اون ۲۰ دقیقه هم..خنک استاندارد نیست..
    فکر میکنید مشکلش چی باشه

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید توضیحات بیشتری بدید . وقتی گرم میشه کمپرسور کار میکنه؟ فن کار میکنه؟ فن کندانسور کار میکنه؟
      اشکال میتونه از فن یا رله ها باشه ، از زیاد بود گاز و یا کلاچ کمپرسور ،خرابی سوپاپ تعدیل فشار کمپرسور و…

      پاسخ دادن
    2. 3.2

      سعيد

      سلام،من ماشینم پژو پارس هستش،وقتی کولر روشن میکنم حسابی خنک میکنه ولی یکم که میگزره باد گرما میزنه که نگاه کردم دیدم کمپرسور از کار میوفته،یه گاز که میدم کمپرسور راه میوفته و باز حسابی خنک میکنه و بعد چن دقیقه باز ار کار میوفته که باز یه گاز بدم دوباره کار میوفته و همین روند ادامه داره،خواستم بدونم مشکل از کجاست؟؟تسمه دینام هم چک کردم سفته شل نیست.ممنون میشم راهنمایی کنید.

      پاسخ دادن
      1. 3.2.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز ماشین شما چندتا مشکل ممکنه داشته باشه که من به ترتیب احتمال بیشتر به کمتر خدمتتون عرض میکنم.
        اول اینکه ممکنه ترموستات که روی بدنه کولر / بخاری بسته است خراب شده باشه و زمانی که بدلیل سرد شدن کولر قطع میشه دیگه وصل نشه که با گاز دادن چون ولتاژ بالا میره شرایط مدار مقایسه کننده تغییر میکنه و وصل میشه در این صورت اگه گاز هم ندین و چند دقیقه صبر کنید باید خود بخود وصل بشه مگر اینکه اشکال از مدار ترموستات باشه نه خود سنسورشف برای تست این مساله میتونید فن رو رو بالاترین دور قرار بدید و حالت چرخش هوا رو روی ورود هوا از بیرون بگذارید یعنی تو پرشیا دکمه چرخش هوای داخل رو خاموش کنید که در این صورت باید یا قطع نشه یا خیلی دیرتز قطع بشه.
        دوم اینکه ممکنه باطری یا ذینام ماشین ضعیف باشه و کامپیوتر ماشین کولر رو بدلیل افت ولتاز خاموش کنه که در اینصورت این مشکل شبها و با روشن شدن چراغ تشدید میشه
        سوم ممکنه فن دور تند کار نکنه و فشار گاز بدلیل حرارت زیاد بشه و پرشر سوییچ سیستم رو قطع کنه که در این صورت ارتباطی با گاز دادن نداره و میتونه اتفاقی اینطور به نظر بیاد.
        و در آخر هم ممکنه یکی از رله های کولر که پشت محفظه داشبورد به بدنه چسبیده ضعیف شده باشه و با افت ولتاژ قطع بشه که با گاز دادن میتونه وصل بشه . باید مورد اول رو تست کنید و نتیجه رو بگید

        پاسخ دادن
  39. 2

    علیرضا

    سلام ماشین من سوزوکی ویتاراست کولرو که روشن میکنم از دریچه های سمت راننده باد سرد دارم ولی سمت شاگرد باد ولرم در ضمن کمپرسور من زیاد قطع و وصل میکنه علتش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      علت این مساله معمولا کم بودن گاز کولره . در موارد نادری گرفتگی شیر اکسپنشن هم باعث این مساله میشه

      پاسخ دادن
  40. 1

    ساعد حمزه لو

    سلام ماشین من خود به خود کولرش قطع میشه و چند دقیقه بعد مجدد کار میفته دلیلش چه میتونه باشه با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اشکال احتمالا از ترموستات یا همون سنسور دمای اتاق هست . البته موارد دیگه ای هم مثل زیاد بودن گاز باعث این مشکل میشه ولی تو ماشین دستکاری نشده مشکل همون ترموستات میتونه باشه که معمولا از زیز پای راننده مشخصه که به محفطه کولر و بخاری متصل شده

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

استفاده از محتوای این وبسایت به هیچ عنوان مجاز نمی‌باشد . هر گونه کپی برداری و اقتباس باعث پیگرد قانونی متخلف می شود.