درباره نویسنده

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. 7

    بیچرانلو

    سلام مهندس
    با توجه به حرف و حدیث هایی که در مورد روغن های خارجی هست که تقلبی هستن و اینجور صحبتا، به نظرتون من برای ساندرو روغن داخلی مثل بهران سوپر رانا پنج چهل رو استفاده کنم خوبه؟ یا اگر پیشنهاد دیگه ای دارین ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    1. 7.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز بهترین گزینه روغنهای معتبر ایرانی هستن . من روغن پیشنهادیم ‌رو براتون ایمیل میکنم

      پاسخ دادن
  2. 6

    سیدمحسن شهرستانی

    با سلام و تشکر مطالب بسیار واضح و کاملا مفید بود. ، ممنون از زحماتتون در ارائه مقالات .

    پاسخ دادن
  3. 5

    پژمان

    سلام خسته نباشید من پژو 206تیپ دو دارم .در زمانی که داخل شهر در حال رانندگی هستم پشت چراغ قرمز یا وقتی پشت ترافیک هستم یهو دود آبی بیرون میزند و باید یه خورده گاز بدم تا درست بشه مشکل از چیه ممنون میشم راهنمایی کنید.موقع روشن شدن و دود نمیکنه .شمع ها هم روغن نمیزنن .موتور هم سال پیش تعمیر کامل شده .روغن استفاده شده در موتور هم روغن ایرانول هست

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      با توجه به فرمایش شما به نظر میرسه که اشکال از لاستیک‌های سوپاپ هست . احتمال داره جنسش خوب نبوده و بعد از مدتی خشک شده . دقت کنید اوله بخار روغن که درب سوپاپ رو از یک سمت به منی فولد و از سمت دیگه به هواکش وصل میکنه سالم باشه و ترک‌ نداشته باشه . اگر بعد از تعمیر موتور هم این اشکال وجود داشت میتونست از لقی گیت سوپاپ گاز باشه .

      پاسخ دادن
      1. 5.1.1

        پژمان

        ممنون از راهنماییتون .این لوله هایی که فرمودید چطوری باعث دود آبی میشن میشه راهنمایی کنید

        پاسخ دادن
        1. 5.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز لوله تعدیل فشار که بهش بخار روغن هم گفته میشه از چند طریق میتونه باعث روغن سوزی بشه ، اول اینکه باید اندازه و طراحی و سوپاپ داخلش کاملا اصلی باشه ، در غیر اینصورت با مکش زیاد ذرات روغن رو به داخل هواکش میاره و به داخل محفظه احتراق میبره . دومین عامل که خیلی مهمه ، این لوله با مکش فشار هوای داخل موتور رو کم می‌کنه ، چون داخل موتور بدلیل کمپرسی که از لای رینگ رد میشه فشار هوا بالا میره و میتونه روغن رو با فشار از لاستیک سوپاپ یا حتی رینگ در مرحله مکش وارد محفظخ احتراق بکنه . البته مورد دوم تو موتورهای صد درصد سالم اتفاق نمی افته ، وقتی لاستیک سوپاپها کمی ضعیف باشن ، یا سیلندر کمی خط داشته باشه ، مکش لوله بخار روغن فشار هوا رو کم میکنه و اجازه نمیده روغن وارد محفظه احتراق بشه .

          پاسخ دادن
  4. 4

    بیچرانلو

    سلام مهندس
    من یه ساندرو دستی دارم مدل ۹۵ که البته خیلی کار نکرده ( سی هزارتا کار کرده)، روغن موتور رو هر پنج شش هزار یا اگر کارکردش کم باشه همون سال به سال عوض میکنم. مشکلی که باهاش دارم اینه که یه دفعه به خاطر مشغله کاری وقت نکردم روغن عوض کنم و روی دوازده هزار عوض کردم و از اون موقع صدای موتور واضحا بیشتر شده (اوایل صداش خیلی کم بود طوریکه وقتی روشن بود و کسی توی ماشین می نشست متوجه نمیشد روشنه)، ولی هر دفعه روغن عوض میکنم توی هزارتای اول صداش کم میشه ولی نه مثل اول، به نظر شما مشکل خاصی داره و نیاز به بررسی داره یا طبیعیه و من وسواس دارم.
    سوال بعدیم هم اینه که از همون موقع توی اگزوز یکمی دوده سیاه میشینه ولی واضحا دود نمیکنه وقتی ماشین روشنه، این هم به نظرتون با توجه به کیفیتِ بنزین توی شهرستانها طبیعیه یا نیاز به بررسی داره؟
    دنده عقبشم گاهی اوقات جا نمیره و باید یه دفعه کلاج رو ول کنم دوباره بگیرم تا جا بره. تعمیرکار گفت واسکازین عوض کن درست میشه ولی دلم نیومد واسکازین فابریکیش رو عوض کنم. به نظر شما عوض کنم؟
    ببخشید اگر طولانی شد.
    ممنون میشم جواب بدین و راهنمایی ام کنید

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز در مورد سوال اولتون ، من فکر میکنم خیلی دارید موشکافی میکنید . درسته که تعویض بموقع روغن لازم و ضروریه اما حتی اگه چند بار هم روغن موتور رو روی ۱۲ هزار عوض کنید موتور مشکلی پیدا نمیکنه. دلیل تفاوتی که حس میکنید کارکرد ماشین تو شرایط نو بودنه ، اویل پمپ ، دسته موتورها و خیلی قطعات تا ده پونزده هزار کیلومتر واقعا نو هستند .
      وجود دود تو اگزوز هم طبیعیه ، البته در صورتی که ماشین تو شهر و با دور پایین کار کنه ، دلیلش هم اینه که صبح ها وقتی ماشین سرده سوخت زیادی مصرف میکنه و عملا کمی دود میکنه و فقط در صورت رانندگی پر گاز مداوم از اگزوز پاک میشه.
      در مورد دنده عقب هم کار خوبی کردید واقعا واسکازبن فابریک حیفه . این اشکال در حقیقت بخاطر بالا بودن کیفیت واسکازینه! چون دنده کاملا ثابت میشه و روبروی هم قرار میگیره ، اگر در حالی که دارید دنده رو به سمت دنده عقب فشار میدید کلاچ رو آروم بیارید بالا دنده جا میره

      پاسخ دادن
      1. 4.1.1

        بیچرانلو

        خیلی ممنون مهندس
        آره، دنده عقب اینطوری که شما فرمودین هم جا میره
        بازم ممنون 🌹

        پاسخ دادن
  5. 3

    فروغی مقدم

    با سلام میخواستم بدونم روغن موتور مناسب برای روآ کدام برند میباشد؟؟

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز براتون ایمیل میکنم . اینجا نمیتونم روغنی رو معرفی کنم

      پاسخ دادن
  6. 2

    فروغی مقدم

    بنده خودرو روآ مدل ۸۸ تک گانه دارم؛میخواستم بدونم استفاده روغن موتور خارجی گران قیمت برای موتور روآ
    باعث افزایش کارایی و عمر موتور میشود؟
    یا در صورت استفاده از روغن موتور ایرانی برای روآ چه برندی رو پیشنهاد میکنید؟ با تشکر از راهنمایی شما

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر، روغنهای خارجی تا جایی که بنده اطلاع دارم یا تو ایران و با شرایط نامناسب پر و بسته بندی میشن یا تو کشورهای همسایه با همین شرایط.
      من نمیتونم برندی رو اینجا معرفی کنم. روغنهای ایرانی که پالایشگاهای بزرگ دارن همه خوبن . برای ماشین شما یه نمونه 20-50 مناسبه

      پاسخ دادن
  7. 1

    مهیار گل محمدی

    سلام مهندس جعفری
    مقاله شما رو با دقت خوندم و لذت بردم. توضیحاتتون کامل و بدون نقص بود. تا حالا ندیدم یه وبسایت انقدر مطالب دقیق و کامل داشته باشه. خدا بهتون سلامتی و طول عمر بده

    پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code