درباره نویسنده

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. 6

    محمد سعیدی

    با سلام وتشکر از مطالب خیلی مفید شما پارسال با سایت شما اتفاقی اشنا شدم وخیلی خوشحال گردیدم اگر مطالب سودمند جنابعالی همرا ه با ان قطعه ولوازم مورد اشاره باشد خیلی عالی می شود مانند توضح در مورد خرابی شیر اکسنتش رادیاتور کولر ویا اوپراتور کوتر وخرابی تروستات داخل اتاق وسنسور فشار گاز کولر خودم پراید دارم ایا می توانم انزکتور هار را شسشو دهم حتما انزکتور شو می خواهد یا با الکل مانند شیشه پاکن هم می شود یا نه ودر مورد استپر موتور هم همینطور

    پاسخ دادن
    1. 6.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز شستن انژکتور به روش صحیح فقط کار یه مکانیک با تجربه است و حتما نیاز به دستگاه داره و باید با مواد انژکتور شور انجام بشه

      پاسخ دادن
  2. 5

    محسن رضایی

    درود فراوان. زانتیا دارم و مدتیه چراغ دینام در دور موتور زیر ۲۰۰۰ کم نور روشن میشه و اگر چراغ ها هم روشن باشه کم نور میشن. با یه گاز و بالاتر بردن دور موتور از ۲۵۰۰ چراغ دینام خاموش میشه و اگر گاز رو رها کنم و روی سلو مجددا کم نور روشن میشه. در هفته دو سه بار اتفاق می افته. تا میرم جلوی دینام پیچی درست میشه.
    مشکل از کدوم قسمت دینامم هست. دینام تا حالا باز نشده.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بهتره اول سوکت و کابل برق اصلی پشت دینام رو از نظر سولفاته و اکسید شدن چک کنید و در صورت لزوم با سنباده تمیز کنید . در غیر اینصورت اشکال میتونه هم از زغال و هم از آفتامات باشه

      پاسخ دادن
  3. 4

    مهدی

    سلام. سایت بسیار عالی و فوق العاده ایه.
    خودروی من رانا هستش. زمانی که ماشین روشنه و تقریبا ۱۰ دقیقه ای رانندگی کردم , بخاری روشن و چراغ خودرو هم د شب روشن می باشد. در این حالت زمانی که ترمز میگیرم و چراغ استوپ روشن میشود ( مصرف برق ماشین بالا میرود). موتور خودرو نشان میدهد که قصد خاموش شدن دارد و دور موتور کم میشود , ولی خاموش نمیشود و در این حالت سعی میکنم که کلاچ بگیرم تا خودرو خاموش نشود. البته اگر کلاچ هم نگیرم خاموش نمیشود ولی این حس انتقال داده میشود که خودرو قصد خاموش شدن دارد. همیشه در زمانی این اتفاق می افتد که در شب و بخاری روشن باشد و من ترمز بگیرم. آیا اشکال از استیپر می باشد. و من می توانم آن را باز کنم و تمیز کنم .
    متشکرم و بسیار سپاسگذارم

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این اشکال بدلیل شل بودن برق ورودی سوییچ یا ورودی اتاق هست که ممکنه برای بستن پخش یا دزدگیر دستگاری شده باشه . اگر ماشین قدیمی بود احتمال ضعف اتصال بدنه ها هم وجود داشت ، برای اطمینان به یه سیم حداقل دو تیم برق مستقیم از مثبت باطری به سوییچ وصل کنید

      پاسخ دادن
  4. 3

    ایمان

    سلام جناب مهندس خسته نباشید.
    یه روز رفتم پیش یه برقکار ماشین گفت اگر دینام ماشینو می خوای تست کنی زمانی که ماشین روشنه یکی از قطب های باتری را در بیار اگر ماشین روشن موند یعنی دینام سالمه اگر خاموش شد یعنی دینام خرابه ولی گفت فقط با ماشینهای کاربراتوری این کار را بکن و اگر ماشین انژکتوری بود نکن چون برق ماشین خراب میشه ، گفت که ماشینهای انژکتوری از باتری هم استفاده میکنن، درست متوجه نشدم اگر ممکن هست دلیلش رو توضیح بدهید و اگر این چنین هست پس دینام ماشین انژکتوری چطور باید تست بشه ؟ آیا راهی هست که با مولتی متر ولتاژ دینام تنها را گرفت یعنی به غیر از باتری.
    ببخشید طولانی شد.

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ماشبن های انژکتوری پمپ بنزین برقی دارن . ماشین های انژکتوری رو هم میشه با این روش تست کرد . فقط اصلا نباید گاز بدید . چون با گاز دادن ولتاژ بسیار بالا میره و میتونه باعث آسیب به قطعات الکترونیکی بشه . البته تو ماشین کاربراتوری هم در صورت گاز دادن میتونه باعث سوختن کویل یا هر وسیله برقی روشن بشه . بهر حال این یک تست خیلی ساده است ولی علمی و دقیق نیست فقط نشون میده که دینام داره شارژ میکنه یا نه ولی مقدار شارژ مشخص نمیشه . روش صحیح تست بسیار ساده و کم هزینه است ، کافیه یه آمپر متر حداقل ۱۵ آمپر آنالوگ داشته باشید (آمپر مترهایی که تو تابلوهای برق استفاده میشه) و بعد از روشن شدن ماشین بصورت سری بین سر باطری و باطری قرار بدید که دقیقا مقدار شارژ رو درجا و تو دور بالا نشون میده

      پاسخ دادن
      1. 3.1.1

        ایمان

        سلام جناب مهندس ، چون آمپر باتری یا دینام بالاتره مشکلی برای آمپرمتر پیش نمیاد؟
        اگر ممکن هست مبحث تست دینام با آمپرمتر را واضح تر توضیح بدهید. باتشکر

        پاسخ دادن
        1. 3.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز این مساله به آمپر باطری ارتباطی نداره چون قرار نیست موقع وصل بودن آمپر متر استارت بزنید که آمپر زیادی بکشه ، آمپر واقعی دینام هنگام شارژ هم بیشتر از این مقدار نیست، اعداد و ارقامی که در مورد دینام میگن یا واقعی نیست یا مربوط به توانایی شارژ باطری با آمپریه که ذکر شده ، مثلا رو اکثر دینام ها نوشته ۱۲ ولت و منظورش اینه که برای باطری ۱۲ ولت و یا دینام شصت آمپر ! درصورتی که اگر باطری با شصت آمپر شارژ بشه خیلی زود میترکه . یه آمپر متر ۲۰ آمپر کافیه و وقتی که وصل کنید میبینید که تو حالت عادی کمتر از این مقدار آمپر میکشه

          پاسخ دادن
  5. 2

    مجتبی

    آقا عالی بود.ممنون??

    پاسخ دادن
  6. 1

    پژو 405 كابراتوري 2000

    سلام – پژو ۴۰۵ – ۲۰۰۰ دارم

    استاتور دینام را بتازگی عوض کردم اما بعدا از گذشت چند هفته چراغ های پشت آمپر و لامپ ها نورش کم و زیاد میشود و اصطلاحا بال بال میزند علت از چیست ممکن از است از افتامات باشه یا بالشتک ذغال دینام اما در زمان تعمیر از صحت و سلامت آنها سوال کردم و گفت موردی ندارد . و تست ۱۴٫۴ برق خروجی از دینام را تست کرد و گفت استاندارد است . اما حالا با بستن دینام و گذشت زمان این اتفاق افتاده آیا به باطری یا چراغ ها صدمه میزند لطفا راهنمایی فرمائید . متشکرم

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      مشکلی که میفرمایید فقط میتونه از آفتامات باشه . بهتره که حلش کنید و من فکر نمیکنم تعمیر دینام کار اقتصادی باشه چون لوازم یدکی خوبی نداره . بهتره تعویضش کنید

      پاسخ دادن
      1. 1.1.1

        پژو 405 كاربراتوري 2000

        قیمت یک دینام نو ایرانی ۳۰۰ هزار تومان است و دینام بنده اصل فرانسه بود برای همین فقط استاتور اتصالی داشت که عوض کردم که به خوبی باطری شارژ میشود و مشکلی در شارژ ندارم و چراغ دینام هم روشن نمی شود بنده هم فکر می کنم همان افتامات عوض شود درست میشود که شما هم تاکید برای تعویض آن داشتید سپاسگزارم .

        پاسخ دادن
        1. 1.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          اگر بتونید آفتامات اصلی یعنی با برندی که دینام شرکتی هست پیدا کنید خوبه در غیر اینصورت زیاد کار نمیکنه و یروز تو راه میزاره . اگر آفتامات اصلی پیدا نکردید با همون نوسان بسازید بهتره تا تعویض کنید

          پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

استفاده از محتوای این وبسایت به هیچ عنوان مجاز نمی‌باشد . هر گونه کپی برداری و اقتباس باعث پیگرد قانونی متخلف می شود.