درباره نویسنده

مطالب مرتبط

55 دیدگاه

  1. 25

    علی

    باسلام وخسته نباشید منحدود۱۵ روز قبل سوپاپ ماشینمو عوض کردم الان حدود ۳روز هست صدای لقی وچق چق میاد وبابالارفتن دور موتور بعضی مواقع دود میکنه.علت چیست؟
    باتشکر

    پاسخ دادن
    1. 25.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز شما نگفتید ماشینتون چیه و مدل چنده . و دود چه رنگ

      پاسخ دادن
  2. 24

    جواد

    با سلام،بنده پراید دوگانه شرکتی مدل ۸۹ دارم مدتی هست،وقتی پشت سرعت گیر یا هر جایی که نیاز به کم کردن سرعت هست،دنده سنگین میکنم،یا خلاص،خودرو خاموش میشود،تشخیص مکانیک این بود که استپر تعویض کنم،ولی باز مشکل حل نشد،به من پیشنهاد فیلر گیری داده،به نظر شما تشخیصشان درست هست،فیلر انجام بدم.

    پاسخ دادن
    1. 24.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این مسأله هیچ ارتباطی حتی غیر مستقیم با فیلر گیری نداره .
      اگر استپری که انداختین سالم باشه ، (چون خیلی وقتها استپر نو هم خرابه)
      اولین توصیه من اینه که سوکت بزرگی که ده تا سیم رو پشت منی فولد سمت راننده بهم وصل میکنه رو باز کنید و چک کنید که سولفاته نکرده باشه ، بعدش به همین شکل سوکت سنسور کیلومتر ، در ضمن کیلومتر هم باید کاملا سالم باشه . مرحله بعد تمیز کردن دریچه گاز با اسپری هست که بابد تو حالت خاموش گاز رو با دست نگه دارید و اسپری کنید . در صورت عدم موفقیت چک کردن پتاسیومتر دریچه گاز بوسیله دیاگ در قسمت پارامترها قدم بعدیه که بابد تو حالت درجا عدد صفر رو نشون بده و همینطوری که گاز اضافه میشه بصورت 1’2’3’4’5’6’7’8….. بالا بره .

      پاسخ دادن
  3. 23

    محمد

    باعرض سلام وخسته نباشید،من یه پارس 95 دوگانه دارم وتقریبا از اول هنگامی که دور موتور میاد پایین مثلا قبل از سرعت گیر یا در سربالایی که در ترافیک هستی موقعی که میخوای به ماشین شتاب بدی روی دنده دو به اصطلاح خالی میکنه وزمان میبره تا کم کم بخواد دور بگیره،این مشکل در سربالایی ها که نیاز به شتاب سریع و گاها سبقت هست واقعا مشکل سازه،وپیش دوسه تا تعمیر کاربردم دیاگ زدن گفتن هیچ مشکلی نداره و ماشین های جدید این ضعف رو دارن و بخاطر اینه که دوتا سنسور اکسیژن گذاشتن،لطفا راهنمایی بفرمایید.سپاس

    پاسخ دادن
    1. 23.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      متاسفانه این مشکلیه که تو ماشینهای دوگانه وجود داره و بخاطر عدم تطابق قسمت گاز سوز و بنزین ecu هست . تنها راه کم هزینه ای که بنده تحربه اس رو دارم استفاده از شبیه ساز سنسور اکسیژن برای سنسور اکسیژن بعد از کاتالیزوره که اگه نوع خوبش رو پیدا کنید مشکل بیشتر از نود درصد حل میشه

      پاسخ دادن
  4. 22

    محسن

    باسلام خودروی پراید مدل ۸۶ دارم که به تازگی میل سوپاپ عوض کردم و از اون موقع به بعد در سربالایی و بدون دنده مرده رفتن ، از موتور صدای دسته کلید که بهم بخوره میاد و این صدا نیز زمانی که کولر میگیرم نیز به وجود میاد و قدرت ماشینم کم میشه
    باتشکر

    پاسخ دادن
    1. 22.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز صدایی که میفرمایید صدای ناک هست که چند دلیل داره . مثل جرم گرفتن سر پیستون یا خرابی ناک سنسور . اما در مورد ماشین شما علت میتونه اشتباه گرفتن تایم باشه و یا خوردگی جای خار دنده سر میل سوپاپ که باعث نیم دنده اختلاف تایم میشه . اگه میل سوپاپ متفرقه هم باشه این مشکل پیش میاد که البته مورد آخر احتمال کمتری داره شما بیشتر رو اشتباه بودن تایم به هر دلیل تمرکز کنید

      پاسخ دادن
  5. 21

    sahar

    سلام . ایا برای پراید 111 یورو 4 استفاده از روغن 20-50 یا مینرال اشکالی دارد ؟
    تشکر

    پاسخ دادن
    1. 21.1
  6. 20

    sahar

    سلام.من پراید 111 96 دارم در مورد نوع روغن موتور مشکل دارم در دفترچه نوشته 10-40 و api sj
    ایا باید 10-40 نیمه سینتتیک باشد یا میتوان از 10-40 مینرال استفاده کرد ؟
    ایا روغن 20-50 باعث خرابی موتور میشود/
    یک بار روغن بهران سوپر پیشتاز نیمه سینتتیک ریختم که خیلی هم ازش تعریف میشه ولی صدای موتور بیشتر
    شد وروغن را چک کردم اصلن چسبندگی نداشت بردم نمایندگی نمیدونم چه روغنی میریزند که دیگه صدا که احتمالن صدای سوپاپ است خیلی کم میشه و روغنم بعد 6-7 هزار چسبندگی داره
    با سپاس

    پاسخ دادن
    1. 20.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر روغن 20/50 هیچ ضرری برای ماشین شما نداره و اصولا روغن مناسب برای ماشین شما هست .
      برند پیشنهادیم رو براتون ایمیل میکنم

      پاسخ دادن
  7. 19

    فواد

    سلام بنده پراید دارم یه چند وقته تا گاز رو ول می کنی صدای پاق و پوق از اگزوز می یاد و موقع رها کردن پدال ماشین کله می زنه می تونه مشگل ماله فیلر گیری باشه مرسی

    پاسخ دادن
    1. 19.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز خیلی مهمه که بفرمایید ماشینتون مدل چنده ار این جهت که بدونم کاربراتوریه یا انژکتور یا انژکتور زیمنس قدیم که دلکو هم داره . در هر صورت این اشکال معمولا بخاطر کثیف بودن انژکتور و گاهی خرابی وایره و معمولا ربطی به فیلر گیری نداره مگر اینکه فیلرها خیلی سفت باشه که در این صورت علائم دیگه ای مثل داغ کردن و کم شدن کشش داره

      پاسخ دادن
  8. 18

    ایمانsiavoo

    باسلام
    ماشینم پراید Se131مدل ۹۵تقریبا ۲هفته پیش یه صدایی شبیه چق چق افتاده بود تو موتور رفتم روغن موتور رو عوض کردم و بعد ۲۰دقیقه صدا قط شدش؛
    الان حدود ۱هفته یه صدایی مثل همون قبلی اما نه ب اون زیادی افتاده تو موتور جالب اینجاس صدا هم گاهی اوقات خودش قط میشه و بعد چند دقیقه دیگ دوباره صداش درمیاد
    هر تعمیرکاری یه حرفی میزنه،نمیدونم چیکارش کنم.
    باتشکر

    پاسخ دادن
    1. 18.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اطلاعاتی که دادید خیلی ناقصه و من از این طریق و فقط با حدس صدای چق چق نمیتونم کمکی کنم، باید بفرمایید صدا تو چه دوری میاد ، تو استارت سرد بیشتر هست یا کمتر و حداقل چندتا از نظرات تعمیرکاران رو ذکر کنید که بتونم نتیجه گیری کنم

      پاسخ دادن
  9. 17

    محمد

    سلام
    من رواسال دارم وقتی ماشین سرده صدای تق تق اسکان تایپت ها نمیاد ولی ماشین ک گرم میشه میاد ومخصوصا تو دور موتور2/5ک یکم بیشتر میشه و میشه واضع فهمید صداشو ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ دادن
    1. 17.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من فکر میکنم مشکل ماشین شما بابد از انگشتی ها و میل انگشتی های سوپاپ باشه . باید یه مکانیک انگشتی ها رو باز کنه و چک کنه ، البته در صورتی که از نظر فیلر مطمئن هستید

      پاسخ دادن
  10. 16

    علیرضا

    سلام خسته نباشید.یه ۴۰۵ مدل۸۵دارم که بعد از تعمیر موتور صدای شیم میاد که بردم شیم گیری کردن ولی همون صدا هنوزم میاد

    پاسخ دادن
    1. 16.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر شیم گیری درست انجام شده باشه اشکال از تایپیت ها هست که تو جاشون لق هستن . البته لقی میل سوپاپ هم صدا ایجاد میکنه ولی خیلی شبیه صدای سوپاپ نیست

      پاسخ دادن
  11. 15

    علیرضا

    من یه پراید ۱۱۱ دارم که مصرفش فوق العاده بالاس یعنی هر ۲۶۰ کیلومتر که میرم یه باک خالی می کنه البته تو شهر اینجوریه و تو جاده هم مصرفش زیاد فرق نداره و رو ۳۶۰ کیلومتر یه باک خالی میشه من قبلا روغن ۲۰ ۵۰ می ریختم ولی بعدش فهمیدم که باید روغنم ۱۰ ۴۰ بریزم که بعد از اون ۱۰ ۴۰ می ریزم ولی بازم مصرفش تغییر نکرده کاتالیزورمم مشکل داشت ورش داشتم ولی فایده نداشته ایا الان باید چون روغن خوب قبلا نمی رختم و مناسبش نبوده بدم فیلرگیری یا لازم نیست و البته اطلاع دارید که فیلرگیریش اتوماتیکه ایا با این وجود لازم به فیلرگیری هست یا وقتی روغن رو عوض کردم و روغن مناسب ریختم خودش حل میشه و دوم برا این مصرف وحشتناکش چیکار کنم ماشین من مال ۹۳ هست و ۶۰ هزارتا کار کرده ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ دادن
    1. 15.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اولا نیاز به فیلر نداره . ثانیا روغن نمیتونه اونقدر تاثیر بزاره که مصرف تا تون حد بره بالا . توصیه من اینه در ابتدا با دیاگ دمای آب رو چک کنید که پایینتر از مقدار واقعی نباشه . در درجه بعد هم مپ سنسور و سنسور اکسیژن میتونن مصرف رو بالا ببرن . بهتر بود در مورد نحوه روشن شدن ، خروج دود سیاه، شتاب و محل آمپر آب هم توضیح میدادید

      پاسخ دادن
  12. 14

    علی

    سلام
    پیکان وانت چقد روغن کم میکنه؟؟؟
    من ماشینم گاهی از شتاب میفته ووقتی خاموش و دوباره روشن میکنم درست میشه دلیلش چیه؟؟؟
    120 هزار کار کرده مدل۹۲

    پاسخ دادن
    1. 14.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ماشین سالم با روغن مناسب حداکثر یک لیتر تو شش پنج هزار کیلومتر . اشکالی که میفرمایید معمولا بخاطر اشکال برنامه کامپیوتر هست که باید ریست و برنامه ریزی کنید

      پاسخ دادن
  13. 13

    علی

    سلام
    پیکان وانت چقد روغن کم میکنه؟؟؟
    من ماشینم گاهی از شتاب میفته ووقتی خاموش و دوباره روشن میکنم درست میشه دلیلش چیه؟؟؟

    پاسخ دادن
    1. 13.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بستگی به روغنی داره که استفاده میکنید ولی تا یک چهارم لیتر در هزار کیلومتر اشکالی نداره.
      این موردی که میفرمایید ممکنه بخاطر وجود چند تا خطا تو کامپیوتر باشه . فکر میکنم باید دیاگ بزنید و بعد از پاک کردن خطا سیستم رو ریست کنید

      پاسخ دادن
  14. 12

    علیرضا طايفه

    سلام،
    ببخشید دوست عزیز به نظر شما فيلر گیری برای پراید لازم هست? و اینکه چه زمانی نیاز به قرارگیری هست? پراید بنده 86 انژکتور و 91 هزار تا کار کرده

    پاسخ دادن
    1. 12.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر ، به نظر من با کارکرد ماشین شما لازم نیست . مگر اینکه بعلت باز شدن سرسیلندر تنظیم فیلر بهم ریخته باشه و یا ماشین گازسوز باشه .

      پاسخ دادن
  15. 11

    میثم

    سلام
    من یک خودرو تیبا مدل ۹۵ دارم
    چند روز پیش که خودرو من تسمه تایم پاره کرد و من مجبور شدم سرسیلندر باز کنم..حالا بعد از تعمیر سرسیلندر از داخل سوپاپ ها صدای فیلر ها بلند شده و صدای خیلی زیادی هم میده..
    به مکانیکم که گفتم گفت باید تقریبا ۱۰۰۰ تا کار کنه و بعد روغن عوض کنی تا درست شه..آیا درست گفته؟
    ممنون از راهنماییتون

    پاسخ دادن
    1. 11.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر بعد از چند ساعت صدا قطع نشه من بعید می‌دونم که دیگه قطع بشه ، پر شدن استکانی سوپاپ معمولا بیشتر از نیم ساعت طول نمیکشه مخصوصا تو هوای سرد زمستان .

      پاسخ دادن
  16. 10

    یاسر

    سلام بنده پارس دوگانه 96دارم یه صدایی از موتور میاد مثل هوی هوی هوی،داغ میشه بیشتر میاد،تسمه تایم وسفت کن وغلطکشو عوض کردن درست نشد،راهنمایی بفرمایید از فیلم هست یا سرسیلندرش؟21هزار کارکردشه

    پاسخ دادن
    1. 10.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز تشخیص صدا بصورت مجازی اون هم فقط با علامت هوهو تقریبا غیر ممکنه . تنها چیزی که میتونه همچین صدایی بده که با گرم شدن بیشتر بشه فقط همون تسمه تایمه ! اگر تسمه تایم سفت باشه یه همچین صدایی میده که شبیه ناله است

      پاسخ دادن
  17. 9

    یوسف شکری

    سلام دوست عزیز .من یه روا سال دارم 2 سال پیش یه مکانیک در اثر سهل انگاری یه فیلر گیری کرده .الانم بعد 2 سال بازهم صدا داره .اونم نه درحالت سرد بودن موتر بلکه وقتی 1 یا 2 ساعت بعد از رانندگی کردن .هربار که میرم پیش مکانیک یه فیلر گیری میکنه .ظاهرا که خوبه .ولی وقتی که ماشین خوب گرم میشه شروع به صدای چق چق میکنه.درآخر سر هم مکانیک گفت که احتمالا ایراد از پمپ روغنه یا اویل پمپ واگر هم دوباره حل نشه ایراد از یاتاقانه.لطفا راهنمایی کنید …ممنونم

    پاسخ دادن
    1. 9.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این مساله ارتباطی با فیلر گیری دو سال پیش نداره . صدای فیلر در صورتی که هیلی شل باشه هنگام سرد بودن بیشتره و اگه کمی شل باشه بعد از گرم شدن و شل شدن روغن به گوش میرسه ، صدایی که شما میگید میتونه مربوط به خوردگی میل انگشتی های سوپاپ باشه و بدلیل هزینه و کار بسیار کمتر بهتره که اول با باز کردن درب سوپاپ میل انگشتی چک‌بشه . من بعید میدونم بخاطر ضعف اویل پمپ این اتفاق بیفته چون در این صورت صدای یاتاقان هم در میاد ، اگر فشار اویل پمپ کم باشه با دیر خاموش شدن چراغ روغن مشخص میشه

      پاسخ دادن
  18. 8

    فرزین

    با سلام و قدردانی از حوصله و دقتی که در پاسخگوئی دارید، لطفا بفرمائید ۱ – آیا ماشین صفر کیلومتر احتیاج به فیلرگیری دارد مخصوصا ماشینهای مدل بالا. ٢ – اصولا فیلر گیری جزء سرویسهای دوره ای محسوب میشود ، یعنی حتی اگر مشکلی هم به ظاهر بروز نکرده باید ماشین را در کیلومتر مشخصی فیلرگیری کرد؟

    پاسخ دادن
    1. 8.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر، ابدا احتیاج نداره ، اغلب اتومبیل های امروزی فیلر اتوماتیک یا ثابت هستند . فیلر گیری تو اتومبیل های امروزی معمولا بعد از باز کردن و دستکاری سرسیلندر معنی پیدا میکنه و باید دقت بشه که درست انجام بشه

      پاسخ دادن
  19. 7

    داریوش

    سلام من یه پراید دارم که صدای چق چق سوپاپا میومد فیلر میخواست مکانیک بزنه گفت این فیلراش 25 شده قبلا شل نشده و ایراد از سرسیلندره که سوپاپ بازم شله و باید سرسیلندر عوض بشه ماشینم 50 هزار تا بیشتر کار نکرده نمیدونم چرا اینطوریه کمکم کنین

    پاسخ دادن
    1. 7.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من خیلی بعید میدونم همچین اتفاقی افتاده باشه . اصلا پراید همچین مشکلی تو این زمان پیدا نمیکنه . احتمالا مشکل شما صدای چق وق تو دنده مرده و سر گاز نیست؟ اگر اینطوره بنزین سوپر بزنید و اکتان بوستر استفاده کنید

      پاسخ دادن
  20. 6

    مازیار

    سلام امروز ماشینو بردم پیش یه تعمیرکار ای سی یو گفت مشکل از نبودن کاتالیزوره که سنسور اکسیژن نمیتونه درست فرمان بده ولی ماشین تا قبل از اینکه موتو باز شه باهمین سیستم اگزوز داشت خوب کار میکرد بنظرتون میتونه درست باشه.

    پاسخ دادن
    1. 6.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر ربطی به کاتالیزور نداره چون تو ماشین شما سنسور قبل از کاتالیزوره .

      پاسخ دادن
  21. 5

    مازیار

    سلام مشکل من اینه که یکی از پیچهای سرسیلندر پیکان وانتم برید افتاد لای میل سوپاپ که باعث شد موتو باز کردم ومیل سوپابو بوشا رو عوض کنم سر سیلندرو هم دادم تراشکاری سوپابا رم تعویض کردم ولی از لحظه ای که مکانیک موتورو بست ماشین مثل اولش کار نمیکنه دود سیاه از اگزوز میاد ماشین ریب میزنه شتاب نمیگیره سر شمعها هم دود سیا زده بردم مکانیک گفت مصرفش بالای دستگاه زد گفت از سنسور اکسیژنه رفت سوکت سسنسور اکسیژنو کشید دود سیاه برطرف شد سنسور نو گرفتم وصل کرد بازم ماشین ریب زد و دود سیاه داد سنسورو بردم پس دادم الان معلوم نیست از چیه من فقط موتورو باز کردم نمیدونم علت چیه الان بدون سسنسور اکسیژن کارکرد ماشین بازم خوب نیست عطسه میزنه یه خورده هم نا میزان کار میکنه که رو گاز بیشتره به نظر شما از چی میتونه باشه لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه سنسور اکسیژن های موجود در بازار اکثرا غیر اصلی هستند و کار نمیکنند . البته اگر موتور بدون اشکال باشه با کشیدن سنسور اکسیژن کارکرد ماشین خوب میشه . در غیر اینصورت ممکنه اشکال از مپ سنسور و یا انژکتورها باشه

      پاسخ دادن
  22. 4

    هادی

    با سلام من پیکان وانت دارم .مقدار کمی روغن سوزی داره که ناشی از ضعیف بودن رینگ و یا واشر سوپاپه و فیلر های ماشین خیلی شله و سرو صدا داره اگه فیلر گیری بشه دود بیشتر میشه یا اشکالی به وجود نمیاره ممنون .

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      هیچ ارتباطی با فیلر گیری نداره.‍ اگر صدا میده و لازمه انجام بدید

      پاسخ دادن
  23. 3

    morteza

    باسلام من یه هفته پیش واشارسر سیلندرموتور عوض کردم بعداز تعویض واشار ماشین بنظرم سنگین کار میکنه یجورای حس میکنم شتابش کمتر شده بنظرتون مشکلش چی میتونه بشه اینم بگم حس میکنم مصرفشم یکم بیشتر شده .ماشینم سمند مدل ال ایکس 88

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ممکنه تایم رو اشتباه گرفته باشند . تنها مورد مرتبط با سر سیلندر اینه.

      پاسخ دادن
      1. 3.1.1

        مرتضی

        منظور از تایم همون تسمه تایمه؟چون به من گفت شیم گیری و فیلر گیری هم کرده .دیروز ماشینو بردم دیاک زدم مشکلی برقی نداشت فقط گفت سنسور منی فول ارور داشت که برطرف شد.اینم بگم وقتی ماشین روشنه یه لرزش خیلی خیلی ریزی داره که امپر دور موتور در حجد میلی متر بالا پایین میکنه این لرزش کو و زیاد میشه .

        میشه به من بگید مرحله به مرحله چکار کنم .چون من تعویض واشار رو با شما مشورت کردم و شما حدس زدید و درست بود ولی مکانیکا همش میگفتن چیزی نیست.

        پاسخ دادن
        1. 3.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          بله دوست عزیز منظورم همون تسمه تایم بود . من نمیدونم چیرو بابد مرحله به مرحله به شما بگم . تعویض و تنظیم تسمه تایم رو هر مکانیکی براحتی انجام میده و با توضیحات شما فکر میکنم اشکال از همون تایم باشه

          پاسخ دادن
  24. 2

    آهنگ دوست

    سلام خسته نباشید … من ماشینم سمند 82 است . بردم مکانیک صفحه کلاچ و دیسک نوع انداخت . شتابش خیلی عالی شده بود طوری که در ذهنم نمیگنجید . بهش گفتن چیکار کنم سرعت هم بالا بره گفت بیار شیم فیلگیری کنم …که بردم شیم گیری کرد سرپایی نه تنها سرعت ماشین بالا نرفت شتاب هم اومد خیلی پایین . تو سر بالایی ها ماشین میمیره … صدای شین هم خیلی میاد بیشتر وقتی که ماشین تازه استارت خورد صبحی و سرده و گرم نشده هنوز …. لطفا راهنمایی کنید .. اینم بگم قبل شیم گیری سرسیلندر نوع انداخته بودم و دست نخورده بود تا حالا بهش

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز خوب کاملا مشخصه که اشکال از شیم گیری هست ، البته ممکنه تایم رو اشتباه گرفته باشه که در این صورت ماشبن صدای ناک میده موقع شتابگیری ، همون صدای قر قر معروف دنده مرده . بهر حال شیم گیری خیلی حساسه و کافیه یه مقدار سفت یا شل باشه که کلا جون ماشین رو میگیره

      پاسخ دادن
      1. 2.1.1

        آهنگ دوست

        شما کجا هستید .. تو تبریز کسی استاد این کار رو دارید ؟ اره صدای قر قر تو بنزین شنیده میشه وقتی گاز میدی بعد چند ثانیه شتاب میگیره

        پاسخ دادن
        1. 2.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          متاسفانه سراغ ندارم و تبریز هم نیستم . ارتباط صدای قرقر و… رو با کشیدن فرمان متوجه نشدم . اگر سوال دیگه ای بود اول صافی بزنین و رگلاتور سوخت و بعدش پمپ بنزین باید چک و احیانا تعویض بشه

          پاسخ دادن
  25. 1

    امیر

    سلام
    من یه پراید مدل 83 دارم مکانیک فیلرگیریش کرد
    بعدفیلرگیری جون و قدرت و شتاب و سرعت ماشین به طور محسوس افت کرد. آمپرآب هم بالا میره به طوریکه تو جاده و سرعت بیشترازشهر و هوای خنک هم پایین نمیومد
    مشکل میتونه از فیلرگیری اشتباه باشه؟

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله ، صد در صد اشکال از فیلر گیریه ، فیلر پراید وقتی میزون باشه یه صدای نرمی تیک تیک میده . حتما فیلر هارو سفت گرفته پراید باید ۲۵ و ۳۵ باشه تو حالت گرم

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code