درباره نویسنده

مطالب مرتبط

249 دیدگاه

  1. 104

    Ali

    دزدی استاد فقط ازدیوارمردم بالا رفتن نیست ..کسی غیرت داشته باشه ووجدان چنین کاری انجام نمیده

    پاسخ دادن
  2. 103

    امید

    سلام‌ سمند دارم واشر سر سیلندر هم عوض کردم الان بعد از یک ماه پشت داشتبورد صدای اب میاد هواگیری میکنم خوب میشه اما بعد از چند ساعت خنک شدن ماشین دوباره روشن میکنم همون صدا میاد،من با دیاگ به مقدار درجه حرارت ماشینم پایین اووردم

    پاسخ دادن
    1. 103.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ، ظاهراً سرسیلندر خوب بسته نشده و کمپرس وارد سیستم خنک کننده میشه و صدای آب میاد ، اگر صبح ها هم که ماشین کاملا سرده درب رادیاتور رو باز کنید «پیس» صدا بده یعنی حتما مشکل از سرسیلندر هست

      پاسخ دادن
  3. 102

    وحید

    یه ساله وقتی صبح ها درب رادیاتورو باز میکنم صدا گاز پر فشار میاد.. میگن واشر سوزوندی.خوب چرا یه ساله ابو روغن قاطی نمیکنه؟؟هر روز ۳۰۰ کیلومتر هم میرونم.

    پاسخ دادن
    1. 102.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز نگفتید ماشینتون چی هست!!

      پاسخ دادن
  4. 101

    علیرضا

    سلام مهندس ببخشید من یک سمند ال ایکس دارم نه آب کم میکنم نه روغن کم میکنم نه در رادیاتم خرابه ولی نه دود میکنه نه کپک میزنه و… ولی یک مشکل دارم وقتی ماشین خنکه شیلنگ آب نرم هست ولی وقتی ماشین گرم میشه احساس میکنم شلنگم هوا داره بعضیا میگن از ترموستاته میشه منو راهنمایی کنید ممنون میشم. با تشکر از زحمات شما و مطالب مفیدتون.

    پاسخ دادن
    1. 101.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز خوب طبیعیه که آب بعد از داغ شدن منبسط میشه و شلنگها سفت میشه . راهش اینه که صبح وقتی کاملا سرده درب رادیاتور رو باز کنید . نباید هوا داشته باشه

      پاسخ دادن
  5. 100

    وحید

    سلام مهندس خسته نباشید،

    شماره پیچ برنجی هواگیری چنده؟ آچار آلن ۵ زدم نخورد بهش

    سوال دوم : پیچ پلاستیکی هواگیری ترک خورده ، از کجا میتونم تهیه کنم؟ و چرا دو تا پیچ هواگیری در پژو ۴۰۵ هست؟

    با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 100.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      پیچ برنجی آلن پنجه ، و باید بخوره مگر اینکه آلن غیر استاندارد باشه.
      پیچ پلاستیکی سر والف فابریک ۲۰۶ هست ، هم لوازم فروشی ها دارن هم آپاراتی ها

      پاسخ دادن
  6. 99

    محسن

    ۰سلام مهندس تشکر میکنم از سایت خوبتون‌ و وقتی که میذارید،مشکلی واسم پیش اومده واقعا گیچ شدم و نمیدونم باید چکار کنم لطفا اگر میشه راهنمایی بفرمایید، ماشینم سمند۸۷دوگانه فابریک حدود یک ماه قبل به دلیل خرابی ترموستات واشر سرسیلند ترسوند و تعویض کردم رادیات هم تعویض کردم و دولول انداختم حالا هرموقع که ماشین سرد و درب رادیاتور باز می‌کنم کمپرس داره و صدای نوشابه باز کردن میده اب کم نمیکنه و درب روغن هم ارده ای نشده خواهشا اگر میشه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم،*چند روز قبل درب رادیاتور عوض کردم و هواگیری کردم چند روزی درست شد اما مجددا به حالت قبل برگشته و کمپرس داره!

    پاسخ دادن
    1. 99.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه سرسیلندر خوب جمع نشده ! تنها دلیل وجود کمپرس در رادیاتور نشت از سرسیلندر هست . هیچ علتی دیگه ای هم نداره. اینکه تازه تعمیر کردید دلیلی بر حل مشکل نیست . حالا یا کف سرسیلندر تاب داره ، یا بوشها پایینه و یا سرسیلندر زیاد تراش خورده و پیچها خوب سفت نشده . در هر صورت کمپرس از محفظه احتراق و واسر سرسیلندر داخل آب میره

      پاسخ دادن
  7. 98

    محمدی

    سلام خدا قوت
    ماشین من پژو ۴۰۵ مدل ۸۴ مشکلی که برام پیش اومده ۱ آمپر بنظرم ده درجه اختلاف دما دارم و بالاتر نشون میده و درجا دور کند فن قطع وصل میشه و در جاده اختلاف دما ندارم ۲ ولی ترافیک اختلاف دما دارم اگه ماشین خاموش کنم تا زمان ۵ دقیقه ای روشن کنم فن دور تند روشن پشتش دور کند روشن میشه و فن کند یکسره روشن می مونه خاموش کردنش کار حضرت فیل هست دیاگ زدم هیچ اشکال برقی نشون نمیده و تو دیاگ دما دقیق نشون میده که ترموستات باز بست بشه برق کار میگه ترموستات هست عوض کردیم با نو….ولی ماشین همینطور باقی مونده استاد عزیز بنظر شما اشکال از کجا هست

    پاسخ دادن
    1. 98.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من فکر نیکنم مشکل ماشین شما یا شارژ ضعیف دینامه یا اتصال بدنه ها مخصوصا اتصال روی گیربکس کثیف و مشکل داره . البته سر باطری هم باید چک کنید که سولفاته نباشه . برای اطمینان میتونید یه سیم حداقل ۴ رو از منفی به بدنه هوزینگ ترموستات وصل کنید.

      پاسخ دادن
  8. 97

    محمود

    سلام مهندس خسته نباشین من ۴۰۵ مدل ۸۹ دوگانه کارخانه دارم،صبح ها که در رادیاتو باز میکنم یکم هوا از رادیات میاد بیرون طبیعیه چهار پنج ماهه هست که سر سیلندر نو بستم مارک ایساکو،صدای جریان ابم پشت اممرام میاد دلیلش چیه.

    پاسخ دادن
    1. 97.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه بستن سر سیلندر نو و زمان کم دلیل بر سالم بودن نیست . وجود هوا در سیستم در زمان سرد بودن فقط و فقط یه دلیل داره و اون هم نشتی واشر سرسیلندره . سر سیلندر پژو خیلی حساسه و باید با دستگاه رفتی برگشتی کف بخوره و با دقت و وسواس بسته بشه . حتما بابد زیر پیچ های سرسیلندر واشر گذاشته بشه که خوب سفت بشه .

      پاسخ دادن
  9. 96

    سهراب عباسی

    سلام خوبید من فقط میخاستم ازتون تشکر کنم ؛ من خیلی از کارهای ماشینم رو با استفاده از مطالب وراهنمایی های شما انجام میدم ، امیدوارم هر چی از پروردگار میخای بهتون بده

    پاسخ دادن
    1. 96.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      متشکرم دوست عزیز ، خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده

      پاسخ دادن
      1. 96.1.1

        سعید محمدی

        سلام.ببخشید من پژو ۴۰۵ صفر گرفتم بردم مکانیکی آب رادیات رو عوض کرد و حتی هوا گیری هم انجام داد.اینکه شیلنگ متصل به رادیات و ترموستات در حالت گرم شدن ماشین با دست فشار میدی سفت هست و موقع سرد شدن نرم میشه عادیه؟و صبح موقع سرد بودن در رادیات رو که باز میکنم یه صدای پیس کوچیکی میده مشکلی نداره؟

        پاسخ دادن
        1. 96.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز مسلما به دلیل منبسط شدن آب داخل سیستم ، شلنگ رادیاتور زمان گرم بودن خیلی سفت تره . اگر باد کنه نشانه اشکاله . صدای پیس هم ممکنه بخاطر کشیدن هوا داخل باشه نه خروج هوا به بیرون . البته با توجه به اینکه گفتید ماشینتون صفره و شلنگ موقع سرد بودن نرمه میشه اینجوری استنباط کرد.

          پاسخ دادن
  10. 95

    پراید

    سلام من پراید مدل ۹۱ دارم. ۳۰۰ کلیومتر باهاش راه رفتم یکدفعه آمپر زد بالا زدم کنار دیدم قمقمه رادیاتور آب داره ولی رادیاتور خالی شده آب نداره علتش چیه لطفا توضیح بدید

    پاسخ دادن
    1. 95.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این مسأله دلایل متعددی میتونه داشته باشه ، ساده ترینش خرابی در رادیاتوره که احتمالش هم بالاست ، دلیل بعدی نشتی زیاد از یه قسمته چون اگه نشتی کم باشه از قمقمه آب رو میکشه ، نشتی زیاد با پر کردن آب و نگاه کردن مشخص میشه

      پاسخ دادن
  11. 94

    امیر

    سلام وقت بخیر من یک اردی دارم انژکتوره شیلنگاش هوا میگیره چند بار واشر عوض کردم یک مدت درسته بعد یک هفته دوباره باد میکنه گفتن از کف سیلندر اونم تراش دادم .سرسیلندرم بردم ازمایش اب کف تراشم زدم باز دوباره باد میکنه .شیلنگاشم همه نو کردم در رادیاتم عوض کردم ولی بازم هوا میگیره اگه سرد باشه روشنش کنی در جا کار کنه چند ساعتم روشن باشه هوا نمیگیره ولی اگه باهاش راه برم داغ بشه چند بار خاموش روشن کنم شیلنگها خیلی باد میکنه.گازشم بستم بازم هوا میگیره.

    پاسخ دادن
    1. 94.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز کاملا مشخصه که از محفظه احتراق کمپرس وارد سیستم خنک کننده میشه . اصلا ارتباطی با شلنگ ها نداره! این هم که میگید درجا هوا نمیگیره دیگه صد درصد معلومه که مشکل نشتی کمپرس هست . حالا این چندتا دلیل میتونه داشته باشه
      ۱. تاب داشتن کف سر سیلندر
      ۲. ترک داشتن سر سیلندر
      ۳. بد بسته شدن توسط مکانیک
      ۴. وجود خط و خش عمیق روی سیلندر یا تاب داشتن روی سیلندر
      ۵. تراش خوردن زیاد سرسیلندر و واشر سر سیلندر غیر استاندارد

      پاسخ دادن
  12. 93

    جواد

    سلام
    ۲۰۶ تیپ ۲ ، روی هوزینگ ترموستات محل بسته شدن پیچ برنجی هواگیری هرز شده ، اگه نخوام هوزینگ رو عوض کنم آیا راه کاری دارید(هوزینگ پلاستیکی هستش)
    اگه امکان داره نکات تعویض هوزینک رو بفرمایید

    پاسخ دادن
    1. 93.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اصلا به ریسکش نمی ارزه ، راه داره ولی هوزینگ که قیمت بالایی نداره . نشتی آب میتونه راحت باعث نابودی سرسیلندر و موتور بشه . کمتر از صد تومن هزینه داره پس دنبال تعمیر نباشبد . فقط یه هوزینگ شرکتی بگیرید اگه خودتون عوض میکنید جاش رو باید عین آینه تمیز کنید و با پنبه تینری خشکش کنید ، به دو طرف چسب سیلیکون بزنید و ببندید. مهمترین قسمت تمیز کردن جای هوزینگه که باید با سنباده انجام بدید . قسمت بد قلقش هم لوله بخاریه که باید بعد از باز کردن در بیارید و قبل از بستن روی هوزینگ جدید ببندید

      پاسخ دادن
  13. 92

    امير

    سلام مهندس جان
    بنده توسان مدل ۲۰۱۵ دارم و تا حالا هم آب رادیاتورش رو عوض نکردم میخواستم بدونم زمان تعویض آب رادیاتورش چه موقعه و و از چه مارک ضدیخ و ضد جوشی با چه نسبتی استفاده بکنم ؟ممنون از توجهتون

    پاسخ دادن
    1. 92.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز با توجه به نوع اتومبیل شما و اینکه احتمالاً هیچ نشتی نداشته ، لازم نیست هر سال صد یخ رو تعویض کنید . پیشنهاد من اینه که بعد از چهار سال یا صد هزار کیلومتر کل مایع سیستم خنک کننده رو تعویض کنید . نسبت آب و ضد یخ باید نصف نصف باشه ، و باید از ضد یخ قرمز استفاده کنید که به اروپایی مشهوره . من برند پیشنهادیم رو براتون ایمیل میکنم .
      دوستان دیگه ای که کامنت ها رو میخونن این پاسخ برای این اتومبیله ، برای ماشین های قدیمی تر مثل تیپ دو ،۴۰۵ ، پراید و. که واشر سرسیلندر غیر فلزی دارن هر چهل هزار کیلومتر یا دوسال باید تعویض بشه

      پاسخ دادن
  14. 91

    مسعود

    سلام استاد.جون هرکی دوس دارین جواب منو بدین و دقیق.من ماشین ۴۰۵ دارم ک ۳ ساله خریدم و ۴ بار واشر زدم.حدود ۱۰ روز پیش یاتاقان زده بود تعمیر اساسی کردم.ولی بازم شلنگ رادیاتور سفت میشه خیلی سفت.وقتی ک باز میکنم موقع گرم هوا میده بیرون.ب مکانیک گفتم گفت طبیعیه اگه در حالت گرم آب بزنه بیرون یعنی مشکل واشر داره و گردن نمیگیره.بخدا موندم چکار کنم.لطفا جواب منو صریح و واضح بدین.ک آیا شلنگ باد داره یعنی واشر مشکل داره؟؟؟اصولا نباید سفت باشه؟؟

    پاسخ دادن
    1. 91.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ممکننه یه سرسیلندر بارها باز بشه ولی درست بسته نشه اگر در حالت سرد هوا از رادیاتور بیرون میزنه نشانه اشکال در واشر سر سیلندره. باد کردن شلنگ تا حدی طبیعیه . مهمترین علامت تک کار کردن موتور تو لحظه اول صبح هست.

      پاسخ دادن
  15. 90

    علیرضا

    تیبا بعد از تعمیر موتور آب کم میکنه و از رادیات میره به قمقمه و به رادیات برنمیگرده درب رادیات و قمقمه هم تعویض شده نشتی هم نداره مشکل از کجاست!؟

    پاسخ دادن
    1. 90.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه علائمی که شما گفتی به نظر می رسه واشر سرسیلندر نشتی داشته باشه و کمپرس وارد سیستم خنک کننده بشه .

      پاسخ دادن
  16. 89

    حسین

    سلام . اول صبح خواستم آب رادیاتور چک کنم .آب که ریختیم یادم رفت درو ببندم رفتم ماشینو روشن کردم تاوقتی خواستم کاپوتو ببندم دیدم در رادیاتور بازه رفتم سریعو در بستم درحالی که هنوز سرده ماشین این ماشین هم پژو۴۰۵ است آیا اتفاقی بدی می افتد

    پاسخ دادن
    1. 89.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر مشکلی نداره ‌‌‍‍.

      پاسخ دادن
  17. 88

    نوروزی

    سلام من ال۹۰دارم جهت تعویض اب رادیات نیاز به هواگیری دارد یانه؟

    پاسخ دادن
    1. 88.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله حتما بابد هواگیری کنید

      پاسخ دادن
  18. 87

    رضا

    سلام و خسته نباشید
    من روآ سال مدل نود دارم
    متاسفانه در مدت شش ماه سه بار واشر سرسیلندر عوض کردم
    هوای بسیار زیادی داره که هنوز منشا رو پیدا نکرده کسی ..
    سر سیلندر تراش خورده و تراشکار با ویزیت سیلندر معتقد هستن سیلندر تاب برداشته و سیلندر هم به تراشکاری فرستاده شد
    سوال من از خدمتتون اینه که علت این هوای زیادی که وجود داره چی میتونه باشه؟
    علاوه بر تعمیرو تراش … ترموستات دما بالا ،واتر پمپ . رادیاتور ،جنت بالا جدید نصب شده
    خودور در حالت توقف جوش میاورد و آمپر میچسباند اما رادیاتور سرد بود به همین علت تعمیر شده میترسم بعد از اینهمه هزینه و وقت باز درست نشه
    میخواستم راهنمایی بگیرم از شما و اینکه چه پیشنهادی دارید
    سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    1. 87.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز کاملا مشخصه که نشتی هوا از سرسیلندر هست . با علایمی که شما گفتید من فقط احتمال میدم سرسیلندر از جایی ترک داشته باشه که باعث نشتی بشه . باید یه تراشکار خوب سرسیلندر رو بزاره زیر فشار و تست کنه

      پاسخ دادن
  19. 86

    مجید

    سلام آقای مهندس وقت بخیر من سمند Ef7 مدل ۹۰ دارم الان چند وقته وقتی متور ماشین کاملا سرده درب رادیاتورو باز میکنم آب با فشار میپاشه یا وقتی متور گرمه صدای هوا از درب رادیاتور میاد

    پاسخ دادن
    1. 86.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر اینچنین باشه و در حالت کاملا سرد فشار وجود داشته باشه مشکل از واشر سرسیلندر ماشینتون هست

      پاسخ دادن
  20. 85

    مصطفی

    عرض سلام خدمت جنابعالی و ممنون بابت سایت خوبتون

    پیچ های هواگیری در موتور دنا کجای موتور قرار گرفته؟

    پاسخ دادن
    1. 85.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه دقیق نمیدونم ، فقط میدونم که یه پیچ هواگیری روی هوزینگ یا همون محل نصب ترموستات هست که برای پیدا کردنش کافیه شلنگ بالای رادیاتور رو دنبال کنیدو به ترموستات برسید . یه پیچ برنجی که آچار ال ۵ میخوره

      پاسخ دادن
  21. 84

    رضا

    ۴۰۵ Tu5
    ممنون بابت پاسختون
    با اینحال نظر شما فقط روی ایراد داشتن (و یا شاید ایراد ساختاری) رادیاتور بخاری هست؟
    یعنی نگرانی بابت سرسیلند یا واشر نداشته باشم؟
    و اینکه از دید حضرتعالی و با توجه به گارانتی داشتن ماشین، نیاز هست ببرم نمایندگی؟
    سپاسگزارم. ببخشید سوالم طولانی شد?

    پاسخ دادن
    1. 84.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من اصلا فکر نمیکنم مشکل واشر سرسیلندر باشه چون اولا واشر tu5 فلزیه و به این راحتی ها حتی با داغ کردن هم نمیسوزه . ثانیا واشر سوزوندن علائمی داره که کاملا مشخصه ، مهمترینش هوا گرفتن مداوم سیستم هست که باعث خروج هوا موقع باز کردن درب مخزن تو حالت سرد میشه و بعدی هم چند ثانیه تک کار کردن صبحگاهی. در ضمن من گفتم لوله واسطه بین رادیاتور و شلنگهای بخاری ، همیشه وقتی تو یه جایی که گردش آب وجود داره اگه مسیر تنگ و بعدش باز بشه بدلیل افت فشار در قسمت باز صدا بوجود میاد

      پاسخ دادن
      1. 84.1.1

        رضا

        سپاس، و ممنون که وقت میزارید و پاسخ میدید

        پاسخ دادن
  22. 83

    رضا

    سلام و عرض ادب خدمت آقای مهندس
    ممنون میشم سوال بنده رو هم پاسخ بدید
    ماشین من ۴۰۵ SLX مدل ۹۷ با موتور TU5 و با کارکرد ۱۸ هزار تا هستش
    روزی که ماشین رو صفر تحویل گرفتم مقداری آب(حدودا ۲ لیوان) کم داشت،آب مقطر اضافه کردم.
    یکی دو هفته بعد که دقت کردم حس کردم از پشت فرمان صدای حرکت آب میاد (در حالت موتور داغ) چند روزی گذشت و به چند نفر نشون دادم بدون اینکه نگاه کنند میگفتم که tu5 اون هم ماشین صفر نگاه کردن نداره،به دلیل حساسیتم (بعد از حدودا ۱ ماه)خودم کل مایع خنک کننده رو از شیلنگ پایین رادیاتور تخلیه و با نسبت ۵۰/۵۰ آب مقطر و ضد یخ پارس پر کردم(همه مراحل در حالت موتور سرد انجام شد)
    هواگیری رو هم که با توجه به اندک اطلاعات فنی خودم و با کمک اینترنت به این صورت انجام دادم که بعد از خالی شدن کل آب از جنت پایین و بستن اون،پیچ هواگیری روی لوله بخاری و پیچ هواگیری کنار ترموستات رو باز کردم و رادیاتور رو با مخلوط ۵۰ /۵۰ پر کردم تا زمانی که مایع بدون حباب ابتدا از لوله بخاری خارج شد(همزمان مقدار کمی هم از پیچ هواگیری کنار ترموستات خارج میشد) و پیچ رو بستم و بعد هم بعد از بستن اون آب بدون هوا با شدت بیشتری از پیچ کنار ترموستات خارج شد و اون رو هم بستم(طی این مراحل هم با کمک دوستم اجازه ندادم آب رادیاتور پایین بیاد) و بعد از فول شدن درب رادیاتور رو بستم، لحظه استارت زدم یه ثانیه صدای قل آب اومد و قطع شد (فقط و فقط همون یک بار در لحظه استارت اون صدا اومد) و بعد از مقداری دور زدم و داغ شدن متأسفانه همچنان مقداری صدای جریان پشت فرمان و داشبورد شنیده میشه، درب رادیاتور رو هم تعویض کردم و اصلی گذاشتم اما هیچ تغییری نکرد،همینجور چند ماه گذشت و باز هم به دلیل حساسیتم بدون اینکه مشکل خاصی غیر از صدای آب ببینم کل رادیاتور اصلی رو هم عوض کردم و نو گذاشتم به همون شکل بالا مجدد هواگیری کردم اما همچنان هم صدای آب (فقط در حالت داغ موتور) شنیده میشه. ضمنا توی این یک سال نه آب ماشین کم شده، نه زیاد شده، روغن موتور هم نه کم شده و نه زیاد شده، آب همچنان شفاف و روغن هم همیشه شفاف و OK بوده، شیلنگهای رادیاتور باد نمیکنه و آب هم از اگزوز خارج نمیشه،ماشین هم در همه حالت صاف صاف کار میکنه و هیچ گونه نشتی هم دیده نمیشه،،، لطفا منو راهنمایی کنید،..! مشکل از کجاست؟ آیا من زیاد حساسم یا اینکه واقعا مشکل وجود داره!؟ با اینکه ماشین هنوز تقریبا نو هست گاهی به فکر فروش می‌افتم

    پاسخ دادن
    1. 83.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اولا باید خدمتتون عرض کنم ک بدترین کار ریختن آب مقطر تو رادیاتوره چون آب مقطر شدیدا خورنده است و به دلیل خاص بودن علاقه به خورندگی و جذب املاح داره . برای این منظور باید از آبهای استاندارد مخصوص رادیاتور که با املاح مجاز اشباع شدند استفاده کنید . تکرار میکنم با علامت استاندارد . ثانیا آخه صدای آب چه ارتباطی با رادیاتور داره که شما بدون دلیل رادیاتور ماشین نو رو تعویض کردید. بله شما حساسیت زیاد دارید . در حالت طبیعی فقط وقتی که رادیاتور بخاری به دلیلی چرب باشه یا هوا داشته باشه صدای آب میاد ولی تو ماشین هایی مثل شما احتمالا لوله ورودی رادیاتور بخاری نازکتر از لوله خروجی هست . البته ممکنه لوله واسطه بین رادیاتور بخاری و شلنگ ها این وضعیت رو داشته باشه. یا تو قالبش اشکالی بوده که تنگتر شده .

      پاسخ دادن
  23. 82

    عارف

    با سلام و تشکر از شما
    بنده سمند ۹۲ دارم که کل موتور بجز بلوک سیلندر نوع کردم بعد چند ماه متوجه صدای شرشر آب و سفت بودن جنت رادیاتور شدم دوباره سرسیلندر باز شد و واشر مسی استاندارد بدون کف تراشی بستم سر سیلندر رو تراشکار ندید ولی باز هم شیلنگ وقتی موتور گرمه سفت هست گاها صدای شرشر آب خیلی کمی میاد وقتی سرد شد درب رادیاتور باز میکنم صدای هوا نمیده موقع جاده ک موتور سرد تر هست فشار کمتر هست نشتی و کاهش آب و روغن نداره خواهش میکنم راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    1. 82.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز نباید روی ماشین مدل پایین که احتمالا مقداری پوسیدگی روی سطح سیلندر داره واشر فلزی می انداختید . با توجه به توضیحاتتون احتمالا واشر سرسیلندر مقدار کمی نشتی داره ولی به نظر من تا وقتی که زیادتر نشده کاری باهاش نداشته باشید چون باید همون هزینه رو بکنید

      پاسخ دادن
  24. 81

    آرش

    سلام مهندس عزیز
    دنا پلاس صفر کیلومتر دارم ۱۵۰۰ کیلومتر کارکرد دارد بعد از اینکه ماشین بیشتر از یک ساعت خاموش شده بود و قبلش کولر استفاده شده بود در هوای گرم ولی درب کاپوت و موتور و رادیاتور کاملا خنک نشده بود درب رادیاتور را باز کردم یک مقدار آب از رادیاتور خارج شد . پس فردای همان روز به پیشنهاد یکی از همکارانم که ماشین کاملا سرد شده بود به مدت یک دقیه ماشین را درحالت درب رادیاتور باز و درحالت سرد روشن کردم در ضمن هیچ آبی پس فردا از رادیاتور کم نشده بود ولی موقع باز کردن درب رادیاتور صدای پیس شنیده شد. ازخاموش کردن ماشین باز هم به مدت ۱۰ ثانیه ماشین را درحالت درب باز رادیاتور روشن و خاموش کردم.
    خواستم ببینم اولا ماشینم نیاز به هواگیری دارد؟ و آیا بازکردن درب رادیاتور و روشن نمودن ماشین در حالت درب باز مشکلی برای ماشین ایجاد کرده است ؟ و آیا به ماشین آسیبی وارد شده است ؟ توصیه ای دارید؟
    با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 81.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ببینید دوست عزیز همون طور که تو مقاله توضیح دادم هواگیری برای زمانی هست که آب سیستم خالی شده باشه . وقتی در حالت گرم درب رادیاتور رو باز میکنید فقط فشار سیستم از بین میره و اگه دمای آب به صد درجه برسه جوش میاره در صورتی که تحت فشار تا صد و سی درجه هم جوش نمیاد . وقتی آب کم نکرده نیاز به هواگیری نداره فقط بهتره وقتی ماشین کاملا سرد بود یکبار درب رادیاتور رو باز کنید و مجددا ببندید و اگر اب کم داره جایگزین کنید .

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

استفاده از محتوای این وبسایت به هیچ عنوان مجاز نمی‌باشد . هر گونه کپی برداری و اقتباس باعث پیگرد قانونی متخلف می شود.