درباره نویسنده

مطالب مرتبط

220 دیدگاه

  1. 91

    مسعود

    سلام استاد.جون هرکی دوس دارین جواب منو بدین و دقیق.من ماشین ۴۰۵ دارم ک ۳ ساله خریدم و ۴ بار واشر زدم.حدود ۱۰ روز پیش یاتاقان زده بود تعمیر اساسی کردم.ولی بازم شلنگ رادیاتور سفت میشه خیلی سفت.وقتی ک باز میکنم موقع گرم هوا میده بیرون.ب مکانیک گفتم گفت طبیعیه اگه در حالت گرم آب بزنه بیرون یعنی مشکل واشر داره و گردن نمیگیره.بخدا موندم چکار کنم.لطفا جواب منو صریح و واضح بدین.ک آیا شلنگ باد داره یعنی واشر مشکل داره؟؟؟اصولا نباید سفت باشه؟؟

    پاسخ دادن
    1. 91.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ممکننه یه سرسیلندر بارها باز بشه ولی درست بسته نشه اگر در حالت سرد هوا از رادیاتور بیرون میزنه نشانه اشکال در واشر سر سیلندره. باد کردن شلنگ تا حدی طبیعیه . مهمترین علامت تک کار کردن موتور تو لحظه اول صبح هست.

      پاسخ دادن
  2. 90

    علیرضا

    تیبا بعد از تعمیر موتور آب کم میکنه و از رادیات میره به قمقمه و به رادیات برنمیگرده درب رادیات و قمقمه هم تعویض شده نشتی هم نداره مشکل از کجاست!؟

    پاسخ دادن
    1. 90.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه علائمی که شما گفتی به نظر می رسه واشر سرسیلندر نشتی داشته باشه و کمپرس وارد سیستم خنک کننده بشه .

      پاسخ دادن
  3. 89

    حسین

    سلام . اول صبح خواستم آب رادیاتور چک کنم .آب که ریختیم یادم رفت درو ببندم رفتم ماشینو روشن کردم تاوقتی خواستم کاپوتو ببندم دیدم در رادیاتور بازه رفتم سریعو در بستم درحالی که هنوز سرده ماشین این ماشین هم پژو۴۰۵ است آیا اتفاقی بدی می افتد

    پاسخ دادن
    1. 89.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر مشکلی نداره ‌‌‍‍.

      پاسخ دادن
  4. 88

    نوروزی

    سلام من ال90دارم جهت تعویض اب رادیات نیاز به هواگیری دارد یانه؟

    پاسخ دادن
    1. 88.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله حتما بابد هواگیری کنید

      پاسخ دادن
  5. 87

    رضا

    سلام و خسته نباشید
    من روآ سال مدل نود دارم
    متاسفانه در مدت شش ماه سه بار واشر سرسیلندر عوض کردم
    هوای بسیار زیادی داره که هنوز منشا رو پیدا نکرده کسی ..
    سر سیلندر تراش خورده و تراشکار با ویزیت سیلندر معتقد هستن سیلندر تاب برداشته و سیلندر هم به تراشکاری فرستاده شد
    سوال من از خدمتتون اینه که علت این هوای زیادی که وجود داره چی میتونه باشه؟
    علاوه بر تعمیرو تراش … ترموستات دما بالا ،واتر پمپ . رادیاتور ،جنت بالا جدید نصب شده
    خودور در حالت توقف جوش میاورد و آمپر میچسباند اما رادیاتور سرد بود به همین علت تعمیر شده میترسم بعد از اینهمه هزینه و وقت باز درست نشه
    میخواستم راهنمایی بگیرم از شما و اینکه چه پیشنهادی دارید
    سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    1. 87.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز کاملا مشخصه که نشتی هوا از سرسیلندر هست . با علایمی که شما گفتید من فقط احتمال میدم سرسیلندر از جایی ترک داشته باشه که باعث نشتی بشه . باید یه تراشکار خوب سرسیلندر رو بزاره زیر فشار و تست کنه

      پاسخ دادن
  6. 86

    مجید

    سلام آقای مهندس وقت بخیر من سمند Ef7 مدل 90 دارم الان چند وقته وقتی متور ماشین کاملا سرده درب رادیاتورو باز میکنم آب با فشار میپاشه یا وقتی متور گرمه صدای هوا از درب رادیاتور میاد

    پاسخ دادن
    1. 86.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر اینچنین باشه و در حالت کاملا سرد فشار وجود داشته باشه مشکل از واشر سرسیلندر ماشینتون هست

      پاسخ دادن
  7. 85

    مصطفی

    عرض سلام خدمت جنابعالی و ممنون بابت سایت خوبتون

    پیچ های هواگیری در موتور دنا کجای موتور قرار گرفته؟

    پاسخ دادن
    1. 85.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه دقیق نمیدونم ، فقط میدونم که یه پیچ هواگیری روی هوزینگ یا همون محل نصب ترموستات هست که برای پیدا کردنش کافیه شلنگ بالای رادیاتور رو دنبال کنیدو به ترموستات برسید . یه پیچ برنجی که آچار ال 5 میخوره

      پاسخ دادن
  8. 84

    رضا

    405 Tu5
    ممنون بابت پاسختون
    با اینحال نظر شما فقط روی ایراد داشتن (و یا شاید ایراد ساختاری) رادیاتور بخاری هست؟
    یعنی نگرانی بابت سرسیلند یا واشر نداشته باشم؟
    و اینکه از دید حضرتعالی و با توجه به گارانتی داشتن ماشین، نیاز هست ببرم نمایندگی؟
    سپاسگزارم. ببخشید سوالم طولانی شد💐

    پاسخ دادن
    1. 84.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من اصلا فکر نمیکنم مشکل واشر سرسیلندر باشه چون اولا واشر tu5 فلزیه و به این راحتی ها حتی با داغ کردن هم نمیسوزه . ثانیا واشر سوزوندن علائمی داره که کاملا مشخصه ، مهمترینش هوا گرفتن مداوم سیستم هست که باعث خروج هوا موقع باز کردن درب مخزن تو حالت سرد میشه و بعدی هم چند ثانیه تک کار کردن صبحگاهی. در ضمن من گفتم لوله واسطه بین رادیاتور و شلنگهای بخاری ، همیشه وقتی تو یه جایی که گردش آب وجود داره اگه مسیر تنگ و بعدش باز بشه بدلیل افت فشار در قسمت باز صدا بوجود میاد

      پاسخ دادن
      1. 84.1.1

        رضا

        سپاس، و ممنون که وقت میزارید و پاسخ میدید

        پاسخ دادن
  9. 83

    رضا

    سلام و عرض ادب خدمت آقای مهندس
    ممنون میشم سوال بنده رو هم پاسخ بدید
    ماشین من 405 SLX مدل 97 با موتور TU5 و با کارکرد 18 هزار تا هستش
    روزی که ماشین رو صفر تحویل گرفتم مقداری آب(حدودا 2 لیوان) کم داشت،آب مقطر اضافه کردم.
    یکی دو هفته بعد که دقت کردم حس کردم از پشت فرمان صدای حرکت آب میاد (در حالت موتور داغ) چند روزی گذشت و به چند نفر نشون دادم بدون اینکه نگاه کنند میگفتم که tu5 اون هم ماشین صفر نگاه کردن نداره،به دلیل حساسیتم (بعد از حدودا 1 ماه)خودم کل مایع خنک کننده رو از شیلنگ پایین رادیاتور تخلیه و با نسبت 50/50 آب مقطر و ضد یخ پارس پر کردم(همه مراحل در حالت موتور سرد انجام شد)
    هواگیری رو هم که با توجه به اندک اطلاعات فنی خودم و با کمک اینترنت به این صورت انجام دادم که بعد از خالی شدن کل آب از جنت پایین و بستن اون،پیچ هواگیری روی لوله بخاری و پیچ هواگیری کنار ترموستات رو باز کردم و رادیاتور رو با مخلوط 50 /50 پر کردم تا زمانی که مایع بدون حباب ابتدا از لوله بخاری خارج شد(همزمان مقدار کمی هم از پیچ هواگیری کنار ترموستات خارج میشد) و پیچ رو بستم و بعد هم بعد از بستن اون آب بدون هوا با شدت بیشتری از پیچ کنار ترموستات خارج شد و اون رو هم بستم(طی این مراحل هم با کمک دوستم اجازه ندادم آب رادیاتور پایین بیاد) و بعد از فول شدن درب رادیاتور رو بستم، لحظه استارت زدم یه ثانیه صدای قل آب اومد و قطع شد (فقط و فقط همون یک بار در لحظه استارت اون صدا اومد) و بعد از مقداری دور زدم و داغ شدن متأسفانه همچنان مقداری صدای جریان پشت فرمان و داشبورد شنیده میشه، درب رادیاتور رو هم تعویض کردم و اصلی گذاشتم اما هیچ تغییری نکرد،همینجور چند ماه گذشت و باز هم به دلیل حساسیتم بدون اینکه مشکل خاصی غیر از صدای آب ببینم کل رادیاتور اصلی رو هم عوض کردم و نو گذاشتم به همون شکل بالا مجدد هواگیری کردم اما همچنان هم صدای آب (فقط در حالت داغ موتور) شنیده میشه. ضمنا توی این یک سال نه آب ماشین کم شده، نه زیاد شده، روغن موتور هم نه کم شده و نه زیاد شده، آب همچنان شفاف و روغن هم همیشه شفاف و OK بوده، شیلنگهای رادیاتور باد نمیکنه و آب هم از اگزوز خارج نمیشه،ماشین هم در همه حالت صاف صاف کار میکنه و هیچ گونه نشتی هم دیده نمیشه،،، لطفا منو راهنمایی کنید،..! مشکل از کجاست؟ آیا من زیاد حساسم یا اینکه واقعا مشکل وجود داره!؟ با اینکه ماشین هنوز تقریبا نو هست گاهی به فکر فروش می‌افتم

    پاسخ دادن
    1. 83.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اولا باید خدمتتون عرض کنم ک بدترین کار ریختن آب مقطر تو رادیاتوره چون آب مقطر شدیدا خورنده است و به دلیل خاص بودن علاقه به خورندگی و جذب املاح داره . برای این منظور باید از آبهای استاندارد مخصوص رادیاتور که با املاح مجاز اشباع شدند استفاده کنید . تکرار میکنم با علامت استاندارد . ثانیا آخه صدای آب چه ارتباطی با رادیاتور داره که شما بدون دلیل رادیاتور ماشین نو رو تعویض کردید. بله شما حساسیت زیاد دارید . در حالت طبیعی فقط وقتی که رادیاتور بخاری به دلیلی چرب باشه یا هوا داشته باشه صدای آب میاد ولی تو ماشین هایی مثل شما احتمالا لوله ورودی رادیاتور بخاری نازکتر از لوله خروجی هست . البته ممکنه لوله واسطه بین رادیاتور بخاری و شلنگ ها این وضعیت رو داشته باشه. یا تو قالبش اشکالی بوده که تنگتر شده .

      پاسخ دادن
  10. 82

    عارف

    با سلام و تشکر از شما
    بنده سمند 92 دارم که کل موتور بجز بلوک سیلندر نوع کردم بعد چند ماه متوجه صدای شرشر آب و سفت بودن جنت رادیاتور شدم دوباره سرسیلندر باز شد و واشر مسی استاندارد بدون کف تراشی بستم سر سیلندر رو تراشکار ندید ولی باز هم شیلنگ وقتی موتور گرمه سفت هست گاها صدای شرشر آب خیلی کمی میاد وقتی سرد شد درب رادیاتور باز میکنم صدای هوا نمیده موقع جاده ک موتور سرد تر هست فشار کمتر هست نشتی و کاهش آب و روغن نداره خواهش میکنم راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    1. 82.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز نباید روی ماشین مدل پایین که احتمالا مقداری پوسیدگی روی سطح سیلندر داره واشر فلزی می انداختید . با توجه به توضیحاتتون احتمالا واشر سرسیلندر مقدار کمی نشتی داره ولی به نظر من تا وقتی که زیادتر نشده کاری باهاش نداشته باشید چون باید همون هزینه رو بکنید

      پاسخ دادن
  11. 81

    آرش

    سلام مهندس عزيز
    دنا پلاس صفر كيلومتر دارم 1500 كيلومتر كاركرد دارد بعد از اينكه ماشين بيشتر از يك ساعت خاموش شده بود و قبلش كولر استفاده شده بود در هواي گرم ولي درب كاپوت و موتور و رادياتور كاملا خنك نشده بود درب رادياتور را باز كردم يك مقدار آب از رادياتور خارج شد . پس فرداي همان روز به پيشنهاد يكي از همكارانم كه ماشين كاملا سرد شده بود به مدت يك دقيه ماشين را درحالت درب رادياتور باز و درحالت سرد روشن كردم در ضمن هيچ آبي پس فردا از رادياتور كم نشده بود ولي موقع باز كردن درب رادياتور صداي پيس شنيده شد. ازخاموش كردن ماشين باز هم به مدت 10 ثانيه ماشين را درحالت درب باز رادياتور روشن و خاموش كردم.
    خواستم ببينم اولا ماشينم نياز به هواگيري دارد؟ و آيا بازكردن درب رادياتور و روشن نمودن ماشين در حالت درب باز مشكلي براي ماشين ايجاد كرده است ؟ و آيا به ماشين آسيبي وارد شده است ؟ توصيه اي داريد؟
    با تشكر

    پاسخ دادن
    1. 81.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ببینید دوست عزیز همون طور که تو مقاله توضیح دادم هواگیری برای زمانی هست که آب سیستم خالی شده باشه . وقتی در حالت گرم درب رادیاتور رو باز میکنید فقط فشار سیستم از بین میره و اگه دمای آب به صد درجه برسه جوش میاره در صورتی که تحت فشار تا صد و سی درجه هم جوش نمیاد . وقتی آب کم نکرده نیاز به هواگیری نداره فقط بهتره وقتی ماشین کاملا سرد بود یکبار درب رادیاتور رو باز کنید و مجددا ببندید و اگر اب کم داره جایگزین کنید .

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code