درباره نویسنده

مطالب مرتبط

174 دیدگاه

  1. 78

    Erfan

    سلام مهندس
    من پژو پارس ای ال ایکس ( موتور زانتیا ) دارم
    صبحا که ماشبنو روشن میکنم یه ۵ دیقه خیلی بد کار میکنه انگار اگزوز میخواد از جاش بکنه
    تازگیا تو دور پایین دور موتور ثابت نبود و هی بالا پایین میشد
    دریچه گاز و استپر شستم این مشکلش حل شد ولی هنوز صبح ها که ماشین روشن میکنم بد کار میکنه و وقتی گرم میشه بهتر میشه اما بازم خیلی لرزش داره فرمون قشنگ میلرزه شتابشم خیلی کم شده
    سوزن انژکتور ها هم چند ماه پیش شستم و اورینگاشونو عوض کردم
    شمع هاشم سوزنی انداختم رگلاتور سوختم (فشار شکن بنزین) عوض کردم ما شتاب ماشین خیلی کمه در حد پارس موتور xu7
    دیگه نمیدونم مشکل از کجا میتونه باشه

    پارسال موتورو کامل عوض کردم

    پاسخ دادن
    1. 78.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز با اینکه میگید انژکتورها رو شستید باز هم مشکل میتونه از نشتی انژکتورها باشه. باید ریل سوخت در بیارید و سوییچ رو باز کنید ببینید نشتی داره با نه . هوا کشیدن منی فولد هم میتونه این مشکل رو ایجاد کنه .

      پاسخ دادن
      1. 78.1.1

        حمید ۶۷

        سلام چند باری مزاحم شدم خواستم طبق سوالاتی که قبلا عرض کردم انژکتور ها سه تا شون نشتی داره و اینکه خام سوزی هم ظاهرا داره اما در معاینه فنی چیزی اعلام نکردن و اینکه دیروز و امروز در حالی که درجا ایستادم هم دور موتور بین ۰ و ۱ میتد بعد چند ثانیه میاد سر جاش تین مورد چند باری تکرار میشه نظرتون چیست

        پاسخ دادن
        1. 78.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز شما از روز اول اشکال رو گفتید و من گفتم از انژکتوره ، چندین بار هم توضیح دادم که اول باید با دستگاه شسته بشه ، اگر درست نشد تعویض بشه . الان نمیدونم مشکلتون چیه ، معاینه بفهمه یا نفهمه چه تاثیری داره؟

          پاسخ دادن
  2. 77

    حمید ۶۷

    سلام مهندس بعد استارت و حرکت ماشینم تا چند دقیقه اول کپ داره و بعد رفع میشه اما اگر جایی خاموش کنم و بعد یک ربع بیام استارت بزنم با استارت اول روشن نمیشه و صدای پمپ بنزینم طولانیه و باز اون کپ رو داره اگه ماشین چند دقیقه درجا کار کنه بعد حرکت خوبه میشه واینم اضافه کنم بعد از ترمز گیری تعویض دنده دورش میاد پایین و بعضی اوقات خاموشم میشه ممنون میشه کمکم کنید

    پاسخ دادن
    1. 77.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز نگفتید ماشبنتون اصلا چی هست ولی با علائمی که گفتید به نظر میرسه ۲۰۶ باشه. از نظر من این مساله عیب نیست و احتمالا ماشینتون ماشین کم مصرفیه. اما این مشکل میتونه از ضعیف بودن پمپ بنزین پ یا خطلی سنسور دمای آب باشه .

      پاسخ دادن
      1. 77.1.1

        حسن شعبانی

        سلام خسته نباشید .من ی پراید مدل ۸۵ دارم وقتی از سربالا میرم بعد تموم شدن سربالا ماشین که میزارم تو دنده ۴ ماشین کپ میکنه گازم نمیخوره ولی تو دنده ۳ اینا اینجوری نیست .ممنون میشم جواب بدین

        پاسخ دادن
        1. 77.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز تنها تفاوتی که بین دنده ها در حین شتابگیری وجود داره مصرف سوخته ، شما توضیحاتتون خیلی کم بود اما اگر فرض کنیم تو سرعت نود تا دنده رو عوض کنید مسلما دنده چهار سوخت بیشتری برای شتاب گیری لازم داره. بنابر این در مرحله اول صافی بنزین رو تعویض کنید و در صورت تکرار فشار پمپ بنزین رو چک کنید.

          پاسخ دادن
  3. 76

    حمید ۶۷

    سلام اقای مهندسم لطفا کمک کن پراید ۸۹ صبا دارم زمانی که بعد از چند ساعت استارت میزم ماشین کپ میکنه اگه گاز بدم دور میره بالا اما گیر میکنه راه نمیره و درطی مسیر اگه ترمز بگیرم یا بخوام دنده کن کنم دورش میاد پایین یا همین امشب زمان توقف خاموس شد که بعد دو سه استادت روشن شد اما وقتی درجا گرمکنم کپش رفع میشه راحت گاز میخوره ۻمنا ما شینم زمانی که سویچ باز میکنم مقدار کار کردن پممس یکم ربادی علت چیه

    پاسخ دادن
    1. 76.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز علائمی که گفتید نشان دهنده کم رسیدن سوخته که میتونه چهارتا علت داشته باشه ، که من به ترتیب احتمال خدمتتون عرض میکنم . ا کثیفی انژکتور ، ضعیف بودن پمپ بنزین ، کثیفی صافی بنزین و در موارد کمی هم خرابی رگلاتور سوخت .
      پیشنهاد من در درجه اول تعویض صافی بنزین و شستشوی انژکتورهاست . البته انژکتور باید بیرون بیاد و شسته بشه . در مرحله بعد هم پمپ بنزین و رگلاتور سوخت . البته گرم کردن ماشین کاملا لازم و ضروریه و حتی اگه لین مشکل وجود نداشت بهتر بود ماشین رو گرم کنید

      پاسخ دادن
  4. 75

    محمود

    سلام وقت بخیر
    پژو پارس مدل ۹۲ تک سوز دارم دور موتورم حدودا روی ۸۰۰ یه کوچولو بالاتر یا پایین تر هستش،،زمانیکه پا رو از روی گاز برمیدارم ماشین یهو شتاب منفی میگیره ،انگار یهو ترمز میگیره و کله میکنه و زمانی که میخوام گاز بدم دوباره حالت پریدن و کله کردن داره،تو دنده ۱ اتفاق میوفته و خیلی اذیت میکنه ،تو دنده ۲ هم حدودا هست ولی خیلی تاثیر گذار نیست،پیامای قبلی رو خوندم ولی متوجه نشدم اون اهرم اهنی منظورتون کدومه ،و اینکه اهرمی اهنی رو چطور خمش کنیم؟،اگرمنظورتون همون اهرمی که به پیچ کوچک تنظیم گاز برخورد میکنه باشه،چطور خم بشه؟و اگر اون پیچ کوچک رو کمی سفت کنیم مگه دور موتور بالاتر نمیره و ایراد نداره؟
    میشه راهنمایی بفرمایید ،شنع و وایر بهترین جنس انداختم،

    پاسخ دادن
    1. 75.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ممنون که قسمتی از پاسخ قبلی من رو یادآوری کردید ، اون قسمت فلزی که به پیچ کوچیک دریچه گاز تکیه میکنه با انبر قفلی کج میشه ، البته در صورتی که آچار بکس E نداشته باشید مجبورید اینکارو بکنید . مقدارش خیلی خیلی کم ، بع۶نی در کل کمتر از یک میلیمتر بابد کج بشه . اگر بکس E داشته باشید میتونید راحت پیچ رو کمی سفت کنید .مشکلی پیش نمیاد چون استپر موتور جای بازی داره و تو ماشین شما احتمالا تو رنج‌ باز کار میکنه ‍‍و با زیاد کردن گاز استپر دور رو کم میکنه و قاعدتا مشکل برطرف میشه

      پاسخ دادن
  5. 74

    محمود

    سلام وقت بخیر

    پاسخ دادن
  6. 73

    پیمان

    سلام پراید زیمنس ۸۹ دارم استارت سرد بزنی یا باید نگه داری یا دوبار بزنی تا روشن بشه استپرش ایراد داره ایا میتونه علتش این باشه.سنسور دمای ابش سالمه فن ب موقع میزنه

    پاسخ دادن
    1. 73.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز معمولا این اشکال بخاطر کم بودن فشار بنزین و یا کثیف بودن انژکتوری . کم بودن فشار بنزین خودش میتونه از کثیفی صافی بنزین یا ضعف پمپ بنزین باشه، البته در موارد نادری رگلاتور سوخت هم خراب میشه . اگه بخاطر استپر باشه یذره گاز رو نگه دارید راحت روشن میشه .

      پاسخ دادن
  7. 72

    امین

    سلام وقت بخیر پراید صبا ۸۵ دارم مشکل خرابی استپر دارم میخواستم بدونم خودم میتونم بخرم ببندم روش یا باید بعدش دیاگ زده بشه توسط مکانیک ؟؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    1. 72.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من روش تعویض استپر رو شرح دادم ، خیلی راحته و فقط دوتا پیچ داره . اگه پرایدتون زیمنس نباشه میتونید . اگر زیمنس باشه ممکنه اصلا با ریست کردن ecu با دیاگ درست بشه . و اگر هم عوض کنید باز حتما رییت میخواد . نشانه زیمنس بودن کوئل دو تکه است .

      پاسخ دادن
  8. 71

    حمید توسلی ۶۷

    سلام مهندس من به خاطر کثالتی که داشتم نتونستم انژکتور باز کنم فقط دو تا موضوع برام جای سوال ایجاد کرده یک اینکه زمانی که سوییچ باز میکنم پمپ حدود شش هف ثانیه کار میکنه شایدم بیشتر تا بنزین برسه پشت انژکتور این عادی زمانش و دوم اینکه اگه بعد پر شدن سویچ ببندم استارت نزنم و بعد از دو ساعت بیام سویچ بازکنم دوباره پمپ بنزین شروع به کار مینه باید بنزین پر شه و ضمنا من پمپ بنزین نو گذاشتم اما صداش خیلی زیاد حتی بیرون خودرو از فاصله چند متری شنیده میشه و یک چیز عجیب امروز بعد دو سه روز ماشین روشن کردم اولش برای حدود سی ثانیه یه مقدار دو مشکی از اگزوز اومد و چند تا پت پت اگزوز هم داشت بعد رفع شد

    پاسخ دادن
    1. 71.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز دلیل دود سیاه رو بهتون گفتم که احتمالا همون نشتی انژکتوره .
      کارکرد پمپ بنزین فقط یه تایم مشخص داره و هیچ ارتباطی با بنزین رسیدن یا نرسیدن نداره ، حتی باک خالی هم باشه باز همون مقدار کار میکنه و برای کارکرد بعدی نیاز به استارت زدن و فرمان سنسور دور موتور داره

      پاسخ دادن
      1. 71.1.1

        حمید توسلی ۶۷

        سلام مهندس دیروز یه مسیری رو میرفتم قبلش شمعها رو بازکردم دوده سیاه و خیس بود شستم بعد نصب تومسیر شیشه که پایین بود بوی ددود مانند میومد روغن سوزی نداره علت چی میتونه باشه

        پاسخ دادن
        1. 71.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز شما بابد با توجه به صحبت های اولیه تون انژکتورها ر‌و بشورید بعد یه جاده برید . من نمیدونم بوی دود اصلا چه دودی هست ، ده ها علت میتونه داشته باشه

          پاسخ دادن
      2. 71.1.2

        حمید توسلی ۶۷

        سلام جناب مهندس من دیروز انژکتور ها رو باز کردم و پس از باز کردن دیدم از سه تا از انژکتور ها نشتی داره که با چسم قابل تشخیص بود حالا با این اوصاف چکار باید انجام داد

        پاسخ دادن
        1. 71.1.2.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز من که از اول اینو گفتم ! خوب معلومه اگه باشستسو دستگاه حل نشد باید تعویض بشه

          پاسخ دادن
  9. 70

    حمید توسلی ۶۷

    سلام منظورتون چکه یا نشتی از نوک سوزن هاست در حالت بازربودن سوییچ

    پاسخ دادن
    1. 70.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      منظورم نشتی از انژکتورهاست

      پاسخ دادن
  10. 69

    حمید توسلی ۶۷

    سلام پراید ۸۹ دارم صبا چند ماهی این مشکلات رو دارم اما کسی نتونست ررفعش کنه بعد استارت زندن ماشین دورش به ۱۰۰۰ نمیرسه روی ۵۰۰ تا ۶۰۰ و بعد میره رو ۱۲۰۰ دوم اینکه بعد از روشن شدن حرکت تا چند دقیقه اول ماشین اگر گاز بدم حالت کپ داره هی باید یه دنده بالاتر برم اما بعد از پنج دقیقه رفع میشه مشکلش اما اگر جایی وایسم خاموش کنم بنزین بزنم یا کاری دیگه این مسایل هست بازم سوم تو ترافیک بعد از هر بار کلاچ گیری دور موتور میاد پایین بعد میاد رو ۸۰۰ ۹۰۰ چند باری هم هنگام کلاج گیری خاموش شد و بلافاصله با اولین استارت روشن شد شمه وایر کویل پمپ بنزین فیلتر عوض کردم باطری نو گذاشتم قبلا این مشل هم بود الان کمتر شد بعد استارت ماشین خاموش میشد باید گاز میدادم روشن میموند و یکبارم تو حرکت سنسور کیلومتر از کار افتاد با خاموش روشن راهافتاد لطفا راهنمایی کنید بعضی اوقات حس میکنم خام سوزی داری و مصرفش ۹ ضمنا بعضی اوقات دیاگ میزم موتور پله ای یا مپ سنسور میزنه
    ماشین درجا ریپ نمیزنه دور اگزوز دوده سیاه میزنه درجا ماشین فرمونش میلرزه
    تو حالت ایستادن زمانی که بخوام حرکت کنم گاز بدم دور موتور میره بالا و میخوام کلاچ ازاد کنم دورش میا د یدفه زیر ۷۰۰ بعد میره بعد عادی میشه یا زمان حرحت نیم کلاچ ماشین میلزه خیلی

    پاسخ دادن
    1. 69.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز با توجه به تمام توضیحات شما ، پیشنهاد من اینه که انژکتورها از نظر نشتی چک‌ بشن . یعنی انژکتورها با ریل سوخت از جا در بیان و عقب کشیده بشن ، بعدش سوییچ باید باز بشه ، اگه از نوک انژکتورها بنزین چکه کنه نشانه کثیفی یا خرابی اونه و باید شسته بشه . علائمی که فرمودید اینجوری نشون میده ، این مسأله رو برسی کنید و خبر بدید

      پاسخ دادن
  11. 68

    حمید توسلی ۶۷

    سلام من چند باری سوال کردم اما جواب ندادید

    پاسخ دادن
    1. 68.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفم ، تصور کنید هر روز صدها پیام میاد که من هر وقت فرصت کنم به هر تعداد که بتونم پاسخ میدم . همین الان هزار و هشتصد کامنت باز نشده هست . امیدوارم بتونم کامنتتون رو پیدا کنم وجواب بدم

      پاسخ دادن
  12. 67

    علی اکبر

    با عرض سلام خدمت شما
    بنده پراید مدل ۹۱ دارم. حدود ۳ سال است که آن را خریده ام. از همان ابتدا یک مشکلی داشت که هنوزم حل نشده است.
    مشکل این بود که صبح که استارت می زدم و ماشین سرد بود برای حدود یک دقیقه دور موتور روی حدود ۵۰۰ ، ۶۰۰ است و ماشین کند کار می کرد.
    خب بردم ماشین را نشان دادم دیاگ زدند گفتن خطای استپر می دهد. آن را عوض کردم مشکل حل نشد.
    سنسور دریچه گاز را عوض کردم چند روز خوب بود دوباره همان طوری شد.
    دوباره استپر عوض کردم باز نشد.
    در آخر هم دوباره سنسور دریچه گاز عوض کردم این بار برعکس شد یعنی دور موتور موقع استارت می رود روی ۱۳۰۰ ، ۱۴۰۰ برای چند ثانیه بعد می آید روی ۱۲۰۰ بعد طی حدود یک دقیقه می آید روی ۸۵۰، ۹۰۰ . در ضمن در لحظه استارت که گفتم دور موتور ناگهان می رود روی ۱۳۰۰ ، ۱۴۰۰ چراغ چک هم روشن می شود و دو ثانیه بعد خاموش می شود.
    هر بار هم که دیاگ می زنم ارور دریچه گاز ثبت شده.

    کارهای دیگه ای هم برای رفع مشکل کردم مثلا شمع و وایر و کوئل و سنسور دمای آب را تعویض کردم و شتشوی انژکتور و شستشوی موتور و … را طی دو سال گذشته انچام دادم اما تفاوتی نکرد.
    امروز با یک آموزش اینترنتی سنسور دور موتور را پیدا کردم و باز کردم و تمیز کردم با اهمتر مقاومتش را اندازه گرفتم که ۴۰۰ بود و ظاهرا سالم بود.
    امیدوارم شما بدانید مشکل چی است.

    پاسخ دادن
    1. 67.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز درست کار کردن ماشین در گرو کار کردن صحیح تمام اجزاء در کنار هم هست . دور موتور تو حالت نرمال بابد بین ۸۵۰تا ۹۰۰ باشه و وقتی دما پایین هست روی هزار تا هزارو دویست برای دماهای خیلی پایین نزدیک صفر . این منطق ای سی یو هست که با خواندن هشتاد درصد سنسور درجه آب و بقیه پتاسیومتر دریچه گاز ، سنسور میل سوپاپ ، سنسور اکسیژن و کیلومتر و توسط استپر موتور انجام میشه ‌‌. حالا وقتی دور موتور سر جای خودش نیست ، یا یکی ازین سنسورها اطلاعات غلط میدن یا استپر کارش رو درست انجام نمیده . تعویض پی در پی قطعات بدون تشخیص و صرفا از روی تجربه کار اشتباهیه . ماشبن باید وقتی سرده دیاگ بخوره ، دمای آب چک بشه ، وضعیت پتاسیومتر دریچه گاز و دور موتور چک بشه و پله ای که استپر روش هست چک بشه . اونوقت میشه فهمید که اشکال دقیقا از کجاست . اینکه الان دور موتور بالاست معنیش اینه که پتاسیومتر دریچه گاز داره وضعیت دریچه گاز رو اشتباه گزارش میده ، یا اینکه واقعا دریچه گاز اشکال داره و تو موقعیت صحیحی ثابت نشده .
      نتیجه اینکه این اشکال ساده است ، فقط باید بدقت توسط یه مکانیک خبره برسی بشه . از نظر من مکانیکی که بلافاصله بعد از شنیدن یا دیدن اشکال بدون تست و آزمایش سفارش قطعه میده خبره نیست.

      پاسخ دادن
      1. 67.1.1

        علی اکبر

        سلام جناب جعفری
        ممنونم از پاسخ تان
        شما خودتان کار تعمیرات انجام می دهید؟
        اگر نه کسی را می شناسید که من ماشین را نشانش بدهم؟

        پاسخ دادن
        1. 67.1.1.1
  13. 66

    رامین

    سلام جناب جعفری پور یه پراید مدل نود ویک زیمنس دارم چراغ چک روشن هست بادیاگ چک کردم خطای میلسوپاپ داره سیم‌کشی سالمه ایسیو هم تست شده دور موتور از چهار هزار بالاتر نمیره سنسور میلسوپاپ را روی یک ماشین دیگه امتحان کردم سالمه تنها تفاوتش با پراید دیگه دوشاخه زیر میلسوپاپه که روی خود میلسوپاپ با پیچ چهار سو بسته شده که پراید من اون دوشاخه را نداره میگن پراید زیمنس اون را نداره نظر شما چیه زیمنس دوشاخه زیر میلسوپاپ داره یانه کلاچیکارش کنم ممنون

    پاسخ دادن
    1. 66.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ممکنه پرایدی که تست کردید مگنت ته میل سوپاپش قوی تر باشه که سنسور روی اون کار میکنه . بهترین حالت اینه که یه سنسور تیبا شرکتی بگیرید. فراموش نکنید که اگه تسمه تایم هم یه دنده اشتباه باشه یا کش بیاد هم چراغ چک روشن میشه . در ضمن اگه مگنت ته

      پاسخ دادن
    2. 66.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ممکنه پرایدی که تست کردید مگنت ته میل سوپاپش قوی تر باشه که سنسور روی اون کار میکنه . بهترین حالت اینه که یه سنسور تیبا شرکتی بگیرید. فراموش نکنید که اگه تسمه تایم هم یه دنده اشتباه باشه یا کش بیاد هم چراغ چک روشن میشه . در ضمن اگه مگنت ته میل سوپاپ پرسی هست با یه پیچ گوشتی چک کنید که شل نشده باشه

      پاسخ دادن
  14. 65

    یوسف نجفی

    سلام جناب مهندس
    خسته نباشید.
    ماشین ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۸۳ دارم.
    وقتی کولر رو می زن با کلاچ گرفتن بضی وقتها یک دفعه دور می افته و ماشین یک تکان کمی می خوره و خاموش میشه. اکثرا فقط با کولر اینطوره. کمپرسور کولر و سنسور اکسیژن رو قبلا عوض کردم ولی نمی دونم از اینهاست یا نه؟
    ولتاژ ورودی اتصال به استپر را چک کردم(آزاد از استپر) بعضی مواقع ۴ تا پین ۱۲-۰-۱۲-۰ ولت می دهند و بعضی وقتها ولتاژ بین ۳ تا ۴ ولت. استپر را چند بار عوض کرده ام(جنس از فروشگاهای ایساکو و غیر آن خریدم). لطفا راهنمایی فرمایید.
    انژکتورها تمیزند. فیلتر بنزین را عوض کردم.

    پاسخ دادن
    1. 65.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این اشکال با توجه به اینکه فقط با کولر رخ میده فقط از استپر موتور هست . پژو ۲۰۶ خیلی روی استپر حساسه و حتما باید مدل اصلی که ساخت سوییس و پلاستیکی هست رو بندازین که روش هم بزرگ نام سوئیس نوشته شده

      پاسخ دادن
  15. 64

    محمد

    با سلام خدمت شما بزرگوار
    پژو ۴۰۵ بنده چند روزیه که استارت میخوره ولی بدون فشار دادن پدال گاز روشن نمیشه.این مشکل وقتی پیش اومد که روغن موتور و عوض کردم ولی متوجه شدم خیلی روغن نامرغوبیه (ایرانول ۶۰۰۰) بخارات روغن به قدری بود که تمام موتور و لوله هواکش پر از روغن شده بود.و بعد از عوض کردن مجدد روغنبا سوپر پیشتاز بهران مشکل حل شد تا چند ساعت .ولی دوباره برگشت به خمون مشکل روشن نشدن بدون گاز.لطفا راهنمایی بفرمایید بنده رو.

    پاسخ دادن
    1. 64.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید دریچجه گاز و کانال یا هوزینگ استپر موتور رو با اسپری تمیز کنید . بهتره فقط کاور پلاستیکی بالای استپر رو که چهار پیچ داره باز کنید و از اونجا اسپری کنید .

      پاسخ دادن
  16. 63

    سعید

    سلام.خودرو پراید مدل۸۷ دارم دوگانه هست باهر دو سوخت کار میکنم.موتورش سالمه ولی مصرفش بالاس.تمام پارامترهاش میزونه غیر از استپر که در هوای گرم موتور داغ باشه ۸ تا ۵ متغییره.حالا که هوا سرد شده بین ۳ تا صفر عوض میچرخه.از اگزوز بوی خام سوزی میاد.الان که هوا سرد شده این بوی بنزین خام بیشتر شده و مصرف سوختش بالاتر رفته تا صده ای ۱۵ لیتر یا حتی بیشتر دقیقتر حساب نکردم.از شما میخوام راه حل برای رفع این مشکل بهم بدید. ممنون

    پاسخ دادن
    1. 63.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اول اتصال بدنه پشت سرسیلندر سمت شاگرد رو چک کنید . بعد سوکت رابط سیم کشی منیفولد از نظر سولفاته

      پاسخ دادن
  17. 62

    مسعود جعفری پور

    ا درود
    با عرض معذرت از دوستان و بازدیدکنندگان محترم تا اطلاع ثانوی قادر به پاسخگویی سوالات شما عزیزان نمیباشم . امیدوارم خواندن متن مقاله و کامنت های قبلی مفید واقع شود

    پاسخ دادن
  18. 61

    مهدی

    باسلام خودروی من مزدا ۳۲۳ مدل ۲۰۰۵ تیپ ۵ هست مدتیه وقتی دنده را روی D یا R قرار میدم موتور خاموش میشه و این وضعیت در حالتی که کولر روشنه بیشتر میشه یکی میگه استپر خرابه و یکی میگه سنسور مپ باید تعویض بشه. لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

    پاسخ دادن
    1. 61.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز استپر مزدا معمولا به این راحتی ها خراب نمیشه . پیشنهاد میکنم با اسپری تمیز کننده محل ورود هوای استپر رو تو دور موتور حدود چهار هزار دور تمیز کنید . این اشکال معمولا ارتباطی با مپ سنسور نداره . اگر با کمی گاز دادن دور موتور دل دل میکنه لشکال از سنسور دریچه گازه . اگر خودتون دست به آچار هستید یه پیچ درست روی دریچه گاز هست . میتونید وقتی موتور گرم شد کمی تغییر بدید و تو حالتی که دور موتور بالاترین حالت وامیسته تنظیم کنید . پیچی که عرض نیکنم داخل یه سوراخه که جلو ماشین واستید کاملا مشخصه

      پاسخ دادن
  19. 60

    مسعود جعفری پور

    با درود به دوستان عزیز
    با عرض معذرت به دلیل پاره ای مشکلات موقتا امکان پاسخگویی به شما عزیزان برای بنده وجود ندارد

    پاسخ دادن
  20. 59

    مهناز

    سلام
    میخواستم بدونم علت اینکه وقتی ماشین ثابت هست گاز میدیم دور موتور وقتی میره بالا آروم پایین میاد و مثل همیشه نرمال پایین نمیاد ..این ایراد از استپره یا سیم گاز .

    پاسخ دادن
    1. 59.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ماشین چی هست؟

      پاسخ دادن
  21. 58

    مهدی

    سلام من یه سمند ۹۳ دارم با ایسیو اس۲۰۰۰
    مشکل اینجاست که هر دوهفته یکبار استپر موتور خراب میشه،تعویض میکنم باز همین مشکل رو داره،با دستگاه دیاگ هم هیچ خطایی نداره وقتی چک میکنی .

    پاسخ دادن
    1. 58.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این مقدار خرابی استپر هیچ توجیهی نداره مگر اینکه سیم کشی اشکال داشته باشه. اگر پتاسیومتر دریچه گاز خراب باشه عمر استپر رو کوتاه میکنه ولی نه در حد دو هفته . بهتره سوکت های استپر و سیم کشی پشت چراغ جلو سمت راننده رو کاملا تمیز کنید و کامپیوتر رو با دیاگ ریست کنید

      پاسخ دادن
  22. 57

    امید

    با سلام
    جناب مهندس من پژو پارس دارم مدل ۹۶ از اگزوز صدای انفجار میاد شمع ولی و حتی کویل را هم عوض کردم کمی بهتر شد ولی بازهم بعضی وقتها وقتی کلاچ میگیرم و میخواهم دنده عوض کنم بازهم صدای انفجار میاد. چند بار هم تست موتور کردم و اشکال نشون نداد و برنامه رو ریست کردم ولی بازهم درست نشد لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 57.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر ماشینتون تک کار میکرد کاملا مشخص بود ولی چون در این مورد حرفی نزدید احتمالا یا انژکتور ماشینتون نشتی داره یا بدلیل اتصالی یا اشکال کامپیوتر گاهی در هر کورس دوبار سوخت تزریق میکنه . چون در اتومبیل های انژکتوری جرقه در حالت خروجی هر زده میشه میتونه باعث این مشکل بشه.

      پاسخ دادن
  23. 56

    مهناز

    با سلام

    استپر ایساکو ایرانی ۳۴ تومن و استپر ایساکو سویسی ۵۵تومن کدوم مورد تایید شماست

    پاسخ دادن
    1. 56.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ایساکو

      پاسخ دادن
  24. 55

    معین

    سلام
    بنده یه پراید ۸۹ ساژم دادم مدتی هست وقتی حدود یکی دو ساعت از روشن بودن موتور میگذره با استارت زیاد و عمیق موتور روشن میشه به نظر شما مشکل از کجاست؟

    پاسخ دادن
    1. 55.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      به ترتیب اولویت : کثیف بودن انژکتور ، کثیف بودن صافی بنزین، ضعیف بودن پمپ بنزین ، خرابی فشنگی دمای آب(فشنگی فن)

      پاسخ دادن
  25. 54

    جواد

    سلام۲۰۶ مدل ۸۲ دارم ،که وقتی استارت میزنم روشن نمیشه و باید حتما گازبدم تا روشن بشه، بعد از روشن شدن ماشین دل میزنه و میخواد خاموش بشه حتی زمانی هم که ماشین گرم هست هم وقتی درجا کارمیکنه بازهم دل میزنه درضمن زمانی که دنده عوض میکنم وقتی گاز میدم ماشین دل میزنه و چندثانیه طول میکشه درست شه و باید بعد دنده عوض کردن کم کم گازبدم نه یهویی. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ دادن
    1. 54.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اشکالی که میفرمایید احتمالا بخاطر خرابی پتاسیومتر دریچه گاز هست. براحتی با دیاگ در قسمت پارامترها میشه پتاسیومتر رو چک کرد

      پاسخ دادن
  26. 53

    اعظمی

    سلام من یه ۴۰۵ مدل ۹۴ دارم ماشین زمانی که میخوام دنده عوض کنم یابعد ترمز گاز میخوره ودور موتور تا ۳ میرهیه با استوپر عوض کردم یه ۲هفته خوب کار کرد الان دوباره مشکل پیدا کرده مشکل از چه قسمتی؟ دیاگ بردم میگه لحظه استارت باید دورموتور بالا باشه تا بدونم مشکل از چیه ممنون میشم اگه کمکم کنیدباتشکر از شما

    پاسخ دادن
    1. 53.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز چون ماشین تقریبا مدل بالاست باید با دیاگ عیب تشخیص داده بشه ، اولا تعویض استپر همیشه مشکل رو حل نمیکنه چون تو بازار استپر های تقلبی خیلی زیاده . ثانیا اشکال در سنسور دریچه گاز و سفت بودن رگلاژ سیم گاز هم باعث این اشکال میشه . باید با دیاگ تو پارامترها وضعیت دریچه گاز رو چک کنید که باید با رها کردن پدال عدد روی صفر بیاد

      پاسخ دادن
  27. 52

    میلاد

    سلام مهندس.
    دستورتون رو انجام دادم چند دنده خارشو جلوتر اوردم اما فرقی نکرد …
    وقتی این حالت کله کردن بهش دست میده اگه۱دقیقه توقف درجا کنم مشکلش حل میشه.واقعا خستم کرده.
    احتمال داره از مپ سنسور باشه.امروز که نگاش کردم مپ سنسور پایش شکسته و با بست اومدن رو جاش محکمش کردن …اما دستگاه هم زدم خطایه مپ سنسور نمیده…

    پاسخ دادن
    1. 52.1

      مسعود جعفری پور

      بادرود
      بله دوست عزیز ، من سعی میکنم تو پاسخ ها اول احتمالات ساده و کم هزینه یا مجانی رو بگم ، این اشکال میتونه از پتاسیومتر دریچه گاز و مپ سنسور هم باشه

      پاسخ دادن
  28. 51

    میلاد

    اینم فراموش کردم در تکمیل سوال زیر که در این حالت که ماشین دچار کله کردن و خفگی میشه اگه یه جا توقف کنم و حداقل۱مین درجا کار کنه مشکل کلا برطرف میشه تا یه شروع مجدد که اونم همیشگی نیست…
    لطفا زودتر راهنماییم کنیید که واقعا خستم کرده

    پاسخ دادن
    1. 51.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      همون موردی رو که عرض کردم تست کنید و نتیجه رو بگید

      پاسخ دادن
  29. 50

    میلاد

    سلام مهندس .
    اول تشکر کنم که وقت میزارید و به سوال ها پاسخ میدید.
    یه پژو۴۰۵مدل ۸۶تکسوز دارم.
    بعضی وقتا موقع حرکت کردن از دنده۱ و رها کردن کلاج و یکم دور گرفتن ماشین شروع به کله کردن میکنه یا به اصطلاح مکانیکا دل دل میکنه این کارو تا دنده۳هم که موتور میکشه انجام میده.به قدری تکان دادن شدیده که کمربند بسته نباشه سر سرنشینا تو شیشه جلو.وقتیم که خیلی پدال گاز رو فشار میدم که تکون بخوره موتور حالت خفه کردن بهش دست میده و یه صدایی از موتور میاد گاهی هم از اگزوز اما به ندرت از اگزوز.
    شمع و وایر…پمپ بنزین…صافی بنزین…سنسور دریچه گاز…استپ موتورم دستگاه زدم میگن سالمه…هیچ خطایی هم تو دیاگ نمیده…
    لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    1. 50.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من فکر میکنم سیم گاز ماشین چند دنده شل کنید ، سیم گاز یه خار داره که میاونید در بیارید و روکش سیم رو اندازه سه دنده به داخل ببرید و خار رو جا بزنید . گاهی سیم گاز بدلیل خشک و تو فشار بودن حالت واکنشب پیدا میکنه یعنی با گاز دادن که موتور بهدسمت عقب میاد گاز کم میشه و موتور به سمت حلو میره که سیم گاز گش میاد و دوباره گاز میخوره تکرار این عمل باعث دل دل کردن میشه . این اتفاق برای سیم کلاچ هم می افته که باعث دل دل هنگام حرکت میشه

      پاسخ دادن
  30. 49

    حمید

    بسیار عالی و کاربردی .استفاده نمودیم.متشکرم از لطف شما

    پاسخ دادن
  31. 48

    مهراد

    سلام من پراید۸۶دارم یکبار استپر رو تقریبا تیرماه یاخرداد ماه عوض کردم ولی کاملا خوب نشد بعذازچندماه دوباره عوضش کردم اینبارخودم .ولی اینبار بدتر از دفعه قبل یعنی تقریبا بی تأثیر بود .میشه راهنماییم کنید بدونم علت گاز خوردن بیش از حد موتور چیه.ممنونم

    پاسخ دادن
    1. 48.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اولا باید بعد از تعویض استپر حتما کتمپیوتر رو ریست کنید ، ثانیا گاهی خرابی سنسور دریچه گاز و میل سوپاپ باعث این مشکل و خرابی استپر میشه

      پاسخ دادن
  32. 47

    محمد

    سلام خسته نباشید اقای مهندس
    من یه پراید دارم که یکسال پیش از شرکت سایپاصفرتحویل گرفتم ازهمون اولش گاز میخورد چه درجا چه موقعی که پشت ترافیک بودم دوسه باررفتم گارانتی دستگاه گذاشت ولی درست نشد دفعه اخر استپرروعوض کرد ۳ماه درست بود ولی دوباره چندوقتی هست که همون جوری شده. میخاستم برم خودم یه جنس خوب بگیرم براش لطفأ راهنمایی کنید که این کاردرسته یانه چون مصرف سوختم هم رفته بالا یعنی ۱۰۰هفت مصرفشه ایامیتونه برای استپر باشه
    ممنون از مطلب خوبتون

    پاسخ دادن
    1. 47.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز خرابی و اشکال در سنسور دریچه گاز و سنسور میل سوپاپ در ماشین شما باعث بروز این اشکال و خرابی زود هنگام استپر میشه . حتما باید از قطعات شرکتی استفاده کنید و بعد تعویض ای سی یو رو با دیاگ ریست کنید

      پاسخ دادن
  33. 46

    امید

    سلام، من پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۱ دارم میگن موتور ساژم هستش، یه مدتی هست دور موتور نوسانی دارم یعنی تو سرعت گیر یا هرجایی کلاچ رو میگیرم دور موتور میاد زیر یک و نوسان داره و بعضی اوقات خاموش میکنه ، سه چهاربار استپر گرفتم با دیاگ نمایندگی نصب کرده بیرون تعمیرگاهای دیگه نصب کردن هم نشد با همین مشکل داره واولش خوبه ولی تو راه مثلا دارم ۹۰تا میرم ماشین یه هو خاموش میکنه چراغ پشت امپر روشن بعد استارت میزنم روشن میشه و دوباره نوسان دور موتور ، اینطوزی میشه قدرت ماشین هم کم میشه ، شمعها و شستشوی محل استیپر و تعویض مغزی پمپ بنزین و تعویض جعبه فیوز برق اصلی کردم، استیپر میگیرم یک روزم کار نمیکنه، یه جا رفتم گفت باید استیپر و و جایی که استپر بهش وص میشه رو عوض کنی مخصوص ساژم بندازی ۱۶۰ تومن پول قطعه در میاد، یه جا هم میگه ecu خرابه ، ولی نمایندگی دستگاه زد گفت ایسیو خراب نیست، اینم بگم ماشین صب خوب روشن میشه ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر میرم بعد اینطوری میشه ، امروز مغزی پمپ بنزین عوض کردم ببینم دوباره خاموش میشه تو راه ، ولی دور موتور هنوز نوسان داره

    پاسخ دادن
    1. 46.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز به نظر من اشکال از پتاسیومتر دریچه گاز هست که حتما باید شرکتی بندازید و با دستگاه ریست کنید

      پاسخ دادن
  34. 45

    مجید

    سلام.من پراید ۸۹ دارم
    صبح که استارت میزنم روشن میشه ولی اگه گاز ندم زود خاموش میشه(البته چندروزه اینطوره و هواهم سرده)
    -وقتی میخاد بره روی گاز هم اگه در حال گاز دادن نباشم و مثلا دنده ۱ یا ۲ باشم ماشین انگار خفه میشه و هرچی گاز میدم فایده نداره.خاموش نمیشه ولی گازم نمیخوره تا اینکه یهو راه میفته.این مشکل وقتیه که موتور به اندازه ای گرم شده که بره روی گاز و میره روگاز..
    البته اگه وقتی میخاد بره رو گاز ماشین ساکن باشه خاموش میشه

    پاسخ دادن
    1. 45.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه بنده اطلاعات مفیدی در مورد سیستم گاز سوز ندارم و با توجه به اینکه پراید های گاز سوز چندین مدل کارخونه ای و دستی دارن نمیتونم نظری بدم .

      پاسخ دادن
  35. 44

    میلاد

    سلام مجدد مهندس.
    یه سوال پرسیدم که متاسفانه به خاطر مشغله شغلی جواب ندادید اگه امکان داره راهنماییم کنید تو شهرمون هیچکی سر در نمیاره…
    جدیدا تو حالت خلاص اما تو حرکت دور موتور رو ۱/۵ گیر میکنه وقتی توقف کامل میکنم بعد چند ثانیع پایین میاد …
    این مشکل تکمیلی سوال قبلیم بود که بی پاسخ مونده…

    پاسخ دادن
    1. 44.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه من نتونستم سوال قبلی شمارو بین ده ها کامنت پیدا کنم . ولی حتما جواب دادم چون بین سوالات منتشر نشده نبود مگر اینکه با نام دیگه ای سوال قبلیتون رو پرسیده باشید‌. موردی که تو این کامنت گفتید طبیعیه دور موتور در حال حرکت اگر خلاص کنید بالا وا میسته که برای امنیت ماشینه که بعد از توقف به ‌‌الت عادی برمیگرد. اگر سوال دیگه ای هست لطفا کامل توضیح بدید چون پیدا کردن کامنت های قبلی بسیار مشکل و وقت گیره

      پاسخ دادن
  36. 43

    حمید

    هزاران فرشته به دستی که گره از مشکل انسانی باز کند بوسه زنند.علی(ع)
    درود برشما

    پاسخ دادن
  37. 42

    حسین کریمی

    با سلام… من یه ۲۰۶ تیپ ۱ دارم… صبح ها به سختی و بحالت خفهگی توی سرما استارت می خوره… و یعد از روشن شدن خاموش میشه… و و دودی شبیه به خام سوری با بوی بد داره… بعد از روشن شدن موتور به خوبی مار می کنه… و گرم که میشه با تک استارت روشن میشه… در حالت درجا که درو موتور پایین ۱۰۰۰ هست یکم بازی داره نشانهگر امپر….
    کمکم کنید…

    پاسخ دادن
    1. 42.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اولین چیزی که بدون هزینه میتونید تست کنید سنسور اکسیژن هست . چون میگید بوی بدی میده احتمال داره از سنسور اکسیژن باشه . برای تست کافیه سوکت سبز رنگ سنسور رو که نزدیک گیج روغنه در بیارید . اگر اشکال از سنسور باشه مشکل حل میشه . در درجه دوم و سوم به ترتیب فشنگی درجه آب و پمپ بنزین باعث این اشکال میشن

      پاسخ دادن
  38. 41

    مهناز

    سلام لطفا در مورد بازی کردن دور کیلومتر ماشین در حالت خلاص توضیح بدید..دور موتور هم همزمان با دور کیلومتر بازی میکنه و نوسان داره . سمند ۸۶

    پاسخ دادن
    1. 41.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز منظورتون اینه وقتی ثابت ایستادید کیلومتر بازی میکنه؟ اگه اینطوریه چقدر ؟ یعنی تا چه سرعتی بالا و پایین میره

      پاسخ دادن
      1. 41.1.1

        مهناز

        سلام بله موقعی که ماشین ثابته و حرکت نمیکنه دور کیلومتر تا بیست یا سی میره و میاد پایین..

        پاسخ دادن
        1. 41.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز معمولا این اشکال به خودی خود بوجود نمیاد مگر اینکه سیم کشی اتومبیل فرسوده باشه و با آب خوردن اتصالی بوجود بیاد . معمولا با تعویض سوکت سنسور کیلومتر و دستکاری سیم کشی این اشکال بوجود میاد . در مواردی هم سولفاته کردن سوکت های پشت چراغ در سیم کشی باعث بروز این اشکال میشه که در هر صورت نیاز به برسی دقیق حضوری داره و یه این شکل نمیشه نظر قطعی داد

          پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

استفاده از محتوای این وبسایت به هیچ عنوان مجاز نمی‌باشد . هر گونه کپی برداری و اقتباس باعث پیگرد قانونی متخلف می شود.