درباره نویسنده

مطالب مرتبط

821 دیدگاه

  1. 240

    مجتبی

    سلام اقای مهندس من یه mvm110s دارم میخواستم راهنمایی کنید میتونم دنده اتوماتیک اش کنم
    شما انجام میدید؟

    پاسخ دادن
    1. 240.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اصلا بهش فکر نکنید و این کار تو ماشین های قدیمی شدنی بود ولی تو ماشین های جدید که گیربکس ها کامپیوتر و سیم کشی دارن انقدر گرون در میاد که نمیشه بهش فکر کرد

      پاسخ دادن
  2. 239

    مرتضی

    ضمن عرض سلام
    صبوری شما در پاسخ گویی به دوستان ستودنی است

    پاسخ دادن
  3. 238

    سحر

    سلام، من یه ۲۰۶ SD دارم که رو حالت پشت ترافیک وایستادم درو موتور بالا پاین میشه و ماشین ریپ میزنه و اینکه از وقتی این مشکل به وجود اومده گاهی اوقات یک دفعه ماشین رو حالت Sو یخی قرار میگیره میشه راهنمایی کنید مشکل از کجاست؟

    و یه سوال دیگه اینکه دور موتور قبلا رو ۳ عوض میشد ولی الان به ۴ و ۵ هم میرسه ولی دنده عوض نمیشه
    لطفا کمک کنید

    پاسخ دادن
    1. 238.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      با عرض معذرت از تاخیر در پاسخ بدلیل کسالت.
      دوست عزیز بالا پایین شدن دور موتور به معنی ریپ زدن نیست . اگر هم اتومبیل سما ریپ بزنه ارتباطی با مشکل گیربکس نداره . در هر صورت دکمه s به معنی اسپورت هست که روشن شدنش باعث پر شدن بیشتر دنده و تاخیر در تعویض دنده میشه . نتیجه اینکه دلیل تعویض دیر دنده همون روشن شدن حالت اسپورته . حالا روشن شدن خودبخود تو ماشین شما دوتا دلیل میتونه داشته باشه ، اول خرابی خود دکمه که میتونه بدلیل ریختن مایعات روش باشه یا استفاده از اسپری های داشبورد . دلیل دوم که تو ماشین شما احتمال خیلی بیشتری داره اشکال تو دینام و یا دریچه گازه . در ابتدا میتونید دریچه گاز رو با اسپری مخصوص تمیز کنید که هزینه ای نداره . اما نوسان برق دینام که بدلیل اشکال آفتامات بوجود میاد باعث بالا پایین شدن دور موتور ، ریپ زدن ، روشن شدن بی دلیل برفپاکن و روشن شدن حالت s یا برف تو ماشین های اتوماتیک بشه .

      پاسخ دادن
  4. 237

    خسرو

    جناب مهندس سلام و خدا قوت،در صورتیکه در حالت توقف کامل خودرو (دنده اتومات) قصد استفاده از کولر و یا بخاری رو داریم ، ضمن کشیدن ترمز دستی ،شیفتر باید در چه وضعیتی (N , P)قرار بگیره تا به گیربکس آسیبی نرسد؟؟/

    پاسخ دادن
    1. 237.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز بارها تو نظرات این سوال رو پاسخ دادم که دنده پارک فقط بخاطر امنیت ماشینه ، از نظر فنی هیچ تفاوتی بین پارک و خلاص نیست . فقط تو دنده پارک ماشین کاملا قفل میشه

      پاسخ دادن
  5. 236

    جعفری

    سلام مهندس جعفری پور
    بنده خودرو اچ سی کراس دارم آمپر آب روی سه چهارم معمولا میمونه حتی وقتایی که اصلا بهش فشار نمیارم و نرم میرم.میخواستم بدونم عادیه؟دیاگ هم زدم وقتی دمای آب روی ۹۸ درجه میرفت فن کار میکرد و به ۹۳ کاهش پیدا میکرد ولی بصورت کلی بنظرم آمپر آّبش یکم بالاست چون الانم هوا هم سرده و ماشین نباید خیلی داغ کنه.

    پاسخ دادن
    1. 236.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      آمپر آب اچ سی همین شرایط رو داره . بخاطر عدم تطبیق نشانگر چینی با سنسور پژو . ممکنه تابستون نزدیک قرمز هم بیاد

      پاسخ دادن
  6. 235

    کرمی

    با سلام بنده حدود ۳ سال است که خودروی چانگان cs35 دارم دیشب برای اولین بار دچار مشکل شدم یکبار ماشین در ابتدای چهار راه با دور کم خاموش شد پس از ایستادن استارت زدم روشن شد همچنین مجدداً به فاصله صد متر دوباره خاموش کرد و باز استارت زدم روشن شد البته دیگر تکرار نشد
    ۱- آیا کم مصرف کردن خودرو تاثیری روی این امر دارد حدود ده روز بود که با آن جایی نرفته بودم
    ۲- با روشن شدن بخاری کلید a/c هم زمان روشن می شود این موضوع در این اتفاق تاثیر دارد لطفا راهنمایی بفرمائید

    پاسخ دادن
    1. 235.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر تو این ده روز دمای هوا تو محل زندگیتون خیلی تغییر کرده باشه یا باطری ضعیف شده باشه بله و اگر دیگه اذیت نکرد لطفا و حتما باهاش کاری نداشته باشید.
      روشن شدن کولر بخاطر بردن بخار شیشه است در صورت کثیفی دریچه گاز میتونه باعث خاموش شدن مخصوصا تو حالت سرد بشه

      پاسخ دادن
  7. 234

    فريدون

    سلام مهندس اطلاعاتتون بسیار عالی و کارگشا بود ممنونم

    پاسخ دادن
  8. 233

    امير

    سلام مهندس جان، عرض سلام و خسته نباشی دارم خدمتتون . و خیلی سپاسگزارم بابت این سایت جامع و کاربردی که خیلی از سولات من و بقیه دوستان رو جوابگو هستش ،یه سوال حدودا تکراری دارم ،من موقع بردن شیفتر به p ،چون از R باید عبور کنم ( البته قبلش ماشین رو رویN میذارم و دستی رو میکشم بعد روی p میذارم) و اینو بگم که ماشین در حالت روشن هستش که من شیفتر رو به p میبرم ،بعضی مواقع موقع جابجا کردن شیفتر از p براحتی ببرون میاد ،بعضی موقع ها نه،احساس میکنم از R عبور میکنه ،به نظرتون میشه موقعیکه رو N هست اول خاموش کنم بعد رو p ببرم ، و این کار رو باید حتما با گرفتن پدال ترمز تو حالت موتور خاموش انجام بدم،ممنونم

    پاسخ دادن
    1. 233.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله هیچ اشکالی نداره . مهم فقط کشیدن ترمز دستی قبل گذاشتن تو پارک هست

      پاسخ دادن
  9. 232

    میثم

    سلام مهندس
    آیا تعویض دنده بین جالت های d – s – L در هنگام حرکت اشتباهه؟

    پاسخ دادن
    1. 232.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر با رعایت شرایط و سرعت هیچ اشکالی نداره .

      پاسخ دادن
      1. 232.1.1

        mohamad

        سلام اقای مهندس ممنون بابت وقتی که میذارید من ال نود اتومات دارم گاهی اوقات چراغ ایراد الکترییکی روشن میشه نشانگر وضعیت دنده محو میشه و ماشین بی جون میشه و با زور حرکت میکنه روشن خاموش که میکنم درست میشه ممنون از راهنماییتون

        پاسخ دادن
        1. 232.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          مشخصه که اشکال از سنسور وضعیت دنده یا همون پی ان سوئیچ هست . البته اگر ماشین دستکاری شده باشه رگلاژ سیم دنده هم میتونه این اشکال رو ایجاد کنه

          پاسخ دادن
  10. 231

    Habib

    با سلام
    بنده میتسوبیشی لنسر ٢٠١۴ تیپ ۴دارم ۶٠/٠٠٠کارکرد
    گیربکس سی وی تی
    مدتی هست سرعت ٣۵الی ۴٢کیلومتر دور موتور ١٠٠٠تا١٢٠٠ باگاز بسیار ملایم صدای غرغر از ماشین میاد که با برداشتن پا از روی گاز بعد از ٣ثانیه قطع میشه همینطور اگر سرعت بیشتر بشه قطع میشه علت چی هست؟
    در همین سرعت دنده رو خلاص کردم بازهم ته صدا میاد
    در حالت ایستاده پا روی ترمز گاز تا ١٢٠٠ این صدا نمیاد یعنی ناک موتور نیست
    صدای غرغر مثل فلز روی فلز هست نمایندگی هنوز متوجه نشده(البته دلیل نداشتن تخصص هست)
    مشکل بعد کمک سمت شاگرد وقتی روی سطوحی تحت کشش قرار میگیره دوتا صدای ریز تق تق میده دلیل چی هست؟البته همیشه این صدارو نمیده روغن هم نزده
    ماشین تا ١۵٠/٠٠٠گارانتی داره
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 231.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من در مورد سوال شما چند روز فکر و تحقیق کردم و مشابه ماشین شمارو سوار شدم . تشخیص صدا بصورت مجازی واقعا مشکله مگر اینکه تجربه ی خاصی در مورد اون صدای خاص وجود داشته باشه که من متاسفانه ندارم. ولی به نظر نمیرسه از گیربکس باشه

      پاسخ دادن
  11. 230

    سینا

    سلام
    مهندس جان من تندر ۹۰ اتوماتیک دارم اشتباه در حرکت حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر زدم رو R ماشین خاموش شد. خیلی ترسیدم ماشین روشن کردم مجددا و حرکت کردم
    به نظرتون آسیبی دیده ماشین؟
    ممنون

    پاسخ دادن
    1. 230.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اتفاقی که افتاده برای من خیلی عجیبه ، چون گیربکس های خیلی قدیمی تر مکانیزمی دارن که از تداخل دنده به این شکل جلوگیری میکنه . در مورد ماشین شما من نمیدونم این خاموش شدن مکانیزم پیشگیری گیربکس بوده و یا در اثر اصطکاک‌ صفحات داخلی بوجود اومده . بهر حال اتفاقیه که افتاده و اگر همه چی درست کار میکنه نگران نباشید .‌‌‍ ‍

      پاسخ دادن
  12. 229

    محمد

    سلام شبتون بخیر بنده ماشینم سانتافه هست امشب داشتم با سرعت ۳۰حرکت میکردم که دخترم دنده دست زد رفت رو pپارک که صدای گیربکس اومد فهمیدم یعنی همون لحظه پامو از گاز برداشتم سریع از pخارج کردم اوردم رو d
    و نگه داشتمو خلاص کردم دوباره زدم حرکت کردم، بنظرتون این مشکل ساز میشه برام؟

    پاسخ دادن
    1. 229.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر مشکلی پیش اومده باشه که احتمال کمی داره ، دیگه دنده پارک کار نمیکنه . یعنی ماشین تو دنده پارک مانند خلاص حرکت میکنه . اون صدایی که شما شنیدید صدای قر قر بوده و ضامن دنده پارک جا نرفته فقط روی شیارها لغزیده. اگر سرعت نزدیک توقف میرسید و همچنان تو پارک بود یا ماشین ناگهان میخکوب میشد یا پوسته گیربکس میشکست

      پاسخ دادن
  13. 228

    لهه

    سلام. من یه ساندرو اتوماتیک دارم که دو هفته است دو لیتر ضد یخ بهش اضافه کردم همیشه چهار خونه از هشت خونه نشانگر دمای موتور بعد از یک کیلومتر رانندگی روشن میشد وتا آخر ثابت میموند ولی حالا تا چندین کیلومتر که رانندگی میکنم دمای موتور بین دو خونه و چهار خونه در نوسانه آیا این طبیعیه ؟ ویه سوال دیگه تابستون حتی بعد از چها ساعت از پایان رانندگی دمای موتور دو خونه روشن داشت این عادیه؟ البته تو اون زمان من به آب رادیاتور دست نزدم همان طور که از کارخونه تحویل گرفته بودم استفاده کردم

    پاسخ دادن
    1. 228.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله طبیعیه ، بخاطر سرما به محض باز شدن اندک ترموستات دما پایین میاد و با بسته شدن مجددا بالا میره . مشکلی نداره . البته اگر آب خالی نشده بود نیاز به ضد یخ هم نبود .

      پاسخ دادن
  14. 227

    امین

    سلام ، بعد از توقف قبل از خاموش کردن باید روی حالت p بزاریم ؟ اگر بعد خاموش کردن روی p بزاریم آسیب میزنه ؟

    پاسخ دادن
    1. 227.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      تفاوت چندانی نداره ، اما اگر قبل از خاموش کردن خلاص کنید و بعد از خاموش کردن تو پارک بگذارید منطقی و صحیح تره

      پاسخ دادن
  15. 226

    حمید رحمانیان

    سلام مهندس
    ایکس ۳۳ اسپرت دارم.دیروز توی پارکینگ روشنش کردم.توی حالت R اومدم عقب.ایست کردم.گذاشتم روی حالت D.هر چی گاز دادم حرکت نکرد.یکی دو بار خاموش روشن کردم تا راه افتاد. بنظرتون مشکل چی بود؟ البته هوا سرد بود و من سریعا حرکت کردم.شاید بخاطر گرم نشدن موتور این اتفاق افتاده. ممنون از جوابتون

    پاسخ دادن
    1. 226.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      این اشکالی که گفتید دلایل متعددی میتونه داشته باشه که یکیش همون سرد بودنه چون دنده عقب بیشترین روغن رو مصرف میکنه و مخصوصا اگر سطح روغن کمی پایین باشه و ماشین هم سرد باشه تا پایین اومدن کمی طول می‌کشه . البته اگر حتی نیم ثانیه هم طول بکشه و قبل از درگیر شدن شما گاز بدید گیربکس مکانیزمی داره که برای جلوگیری از اشکال دنده رو در حین گاز دادن فعال نمیکنه . سطح روغن رو باید در حالت موتور روشن و دنده d با رعایت ایمنی کشیدن دستی چک کنید
      مورد دوم اشکال تو سنسور وضعیت دنده است که اگر اینچنین باشه وضعیت دنده نمایش داده نمیشه یا بصورت چشمک زن نمایش داده میشه .
      وارد دیگه ای هم هست که مربوط به داخل گیربکسه و در این بحث نمیگنجه

      پاسخ دادن
  16. 225

    منصور

    با سلام
    من ۲۰۶ تیپ ۶ مدل ۸۹ دارم ..چند وقت پیش سلکتور گیربکس رو عوض کردم از اون موقع در تعویض دنده ۲ به ۳ مخصوصا ۱۰ دقیقه اول رانندگی که موتور سرده دو تا سه بار دورموتور میندازه تا دنده تعویض کنه .. ممنون میشم مشکل رو بگید که بتونم رفعش کنم..

    پاسخ دادن
    1. 225.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      کاملا مشخصه که سیم دنده و سلکتور درست تنظیم نشدن که تو ماشبن شما بخاطر نوع گیربکس خیلی مهمه و باید در اولین فرصت دقیق تنظیم بشن

      پاسخ دادن
  17. 224

    امید

    سلام جناب جعفری پور. مقاله گیریبکس اتومات بسیار مفید بود. سوال: زمانیکه توقف کامل می کنیم و ترمز دستی رو بالا می کشیم، آیا برای رفتن به p باید ماشین ابتدا خاموش شود و یا اینکه در حالت روشن دنده به p برده شود. (چون از مسیر n تا p اجبارا از R هم عبور می کنیم)

    پاسخ دادن
    1. 224.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز معمولا گیربکس رو فقط زمانی که قراره ماشین رو خاموش کنید لازمه در حالت پارک قرار بدید ، اما اگر بهر دلیلی مثل روشن موندن کولر یا بخاری و خارج شدن از ماشین خواستید تو دنده پارک بزارید اشکالی نداره که تو حالت روشن اینکار رو انجام بدید . اغلب گیربکس ها جوری طراحی شدن که دنده عقب حدود یک ثانیه مکث داره و وقتی شیفتر با سرعت معقول از روش عبور میکنه تو دنده نمیره .

      پاسخ دادن
  18. 223

    alireza vaghei

    با سلام و خسته نباشید
    من ماشینم وقتی که توی حرکت خوبه و هیچ مشکلی نداره ولی وقتی میخام وایستم (سرعت زیر ۵ کیلومتر) ماشین یه لرزش میوفته و دور موتور پایین میاد . ولی وقتی که به ایست کامل میرسم خوب میشه… ایا میتونه از خرابیه گیربکس باشه؟ ماشین نیسان جوک

    پاسخ دادن
    1. 223.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      من بعید می‌دونم اشکال از گیربکس باشه ، این اتفاق برای چند ثانیه تا حدودی طبیعیه ولی اگر زیاد طول بکشه و لرزش در حدی باشه که ایجاد صدا بکنه برای اولین قدم باید دریچه گاز رو تمیز کنید . ولی من با توجه به سابقه نیسان جوک بعید میدونم اشکال خاصی باشه . اگر لرزش در حدی هست که مسافر کنار شما هم متوجه میشه یعنی مشکل قابل توجهیه

      پاسخ دادن
  19. 222

    حمید

    مهندس سلام
    من ایکس۳۳ اتومات دارم چند روز پیش حین رانندگی تو جاده متوجه یه صدا تو گیر بکس شدم البته زمانی دور موتور میرفت بالا بعد از ایستادن دیدم دنده از Dجابجا نمیشه میشه به سختی اودش تو Nو استارت زد کلا سر دنده به سختی تا حرکت میکنه اما تو حرکت مشکلی نداره دند راحت عوض میکنه

    پاسخ دادن
    1. 222.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      چه جور صدایی میداده؟ منظورتون از اینکه بعد از حرکت دنده راحت تعویض مبشه اینه که شما راحت میتونید شیفتر دنده رو حرکت بدید یا گیربکس دنده عوض میکنه؟

      پاسخ دادن
  20. 221

    N.ro

    باسلام به جناب مهندس جعفری
    ماشین بنده آزرا میباشد.مدتی است تو هوای سرد هنگام حرکت روی حالت dیا rماشین گاز خورده بعد از حدود ۲۰ثانیه حرکت میکنه و گاها هنگام شتاب دکه میزنه.ممنون میشم منو راهنمایی کنید.باتشکر

    پاسخ دادن
    1. 221.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر منظورتون اینه که ماشین تو دنده حرکت نمیکنه و بعد بیست ثانیه راه می افته . (هنگام شتاب دکه میزنه؟!؟) این قسمت رو متوجه نشدم.
      بهر حال اگر اشکال رو درست فهمیدم گیربکس ماشینتون اشکال داره و در ساده ترین حالت صافی گیربکس کاملا گرفته و یا ممکنه پمپ گیربکس ضعیف شده باشه . البته موارد متعدد دیگه ای هم هست اما مهمترینش اون دو مورد هست

      پاسخ دادن
  21. 220

    سعید

    سلام مجدد مهندس جان و تشکر از پاسخگویی سریع جنابعالی.من یه اچ سی خریدم حدود ۱۰ روز که ۲۵۰ تا کارکرده.دیروز که رفتم تو جاده ماشینو تست کنم متوجه شدم مخصوصا تو سربالایی و همزمان که پامو رو گاز قرار میدم و گاز میزنم دور موتور که به ۳۰۰۰ میرسه یه صدایی شبیه ووووووووبه گوش میرسه پامو که بر میدارم صدا قطع میشه ایا این صدا طبیعی هست با توجه به کارکرد کم ماشین یا ایراد از گیربکس میتونه باشه.بسیار ممنون و سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    1. 220.1

      سعید

      این رو هم خدمت شما عرض کنم که این صدا رو دور موتور ۲۰۰۰ شروع میشه تا ۳۰۰۰ بین سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر

      پاسخ دادن
      1. 220.1.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز همون طوری که گفتم تشخیص این صدا به این شکل تقریبا غیر ممکنه . تنها احتمالی که میتونم بدم صدای اگزوز و متعلقات حرارت گیر اگزوزه که روی بدنه نصب شده

        پاسخ دادن
    2. 220.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز تشخیص صدا به این شکل واقعا غیر ممکنه . صدا میتونه از هر چیزی باشه ، ولی بعید میدونم از گیربکس باشه. بهر حال اگر تهران هستید به نمایندگی مرکزی یادگار مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  22. 219

    Saman

    سلام مهندس من پژو ۲۰۷ اتومات دارم جدیدا وقتی مخصوصا بنزین از وسط پایین تره زمانی که ترمز میگیرم و ماشین میخواد بایسته ماشین میلرزه و مصرف ماشینم هم در حالت شهری به صدی ۱۲ رسیده ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 219.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز با وجود سنسور های متعدد و موارد مختلف تشخیص این اشکال به این شکل در حد حدس و گمانه ، مخصوصا که شما توضیحات کاملی ندادید.
      دور موتور در زمان لرزش کجاست؟
      وضعیت روشن شدن صبح
      وضعیت شتاب خودرو
      این اشکال از کی شروع شده
      آیا دیاگ زدید ؟ کاری کردید؟

      پاسخ دادن
  23. 218

    مهدی

    سلام . نسبت به خیلی از سایتها کاملتر و درست و دقیق تر توضیح داده شده بود. آیا می شود در حین حرکت شیفتر در حالت p قرار بگیردو اگر بشود گیر بکس و موتور چه آسیبی می بینند. یا اینکه P فقط در حالت توفق قابل اتخاب است؟متشکرم.

    پاسخ دادن
    1. 218.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر نمیشه . به محض جا رفتن پوسته گیربکس می‌شکنه . فقط بعد از توقف و کشیدن ترمز دستی باید از پارک استفاده کرد

      پاسخ دادن
  24. 217

    احمد

    با سلام به مهندس جعفری
    می خواستم بدونم چرا فن دور تند زیاد کار می کنه؟از وقتی صفه و دسک کلاج پژو۴۰۵ را عوض کردم. با این که دمای آب از خط اولی نگذشته یه وقتایی چراغش روشن میشه ویا فن دور تند کار می کنه واین زیاد در یک ۱۰ دقیقه روشن بودم ماشین روشن می شه و خاموش میکنه؟علتش چیه و چکار بکنم؟
    ممنون میشم زود جواب دهید

    پاسخ دادن
    1. 217.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      فکر میکنم انصال بدنه روی گیربکس خوب محکم نشده

      پاسخ دادن
  25. 216

    سعید

    سلام جناب مهندس سوال من اینه وقتی خودرو را خاموش میکنیم حالا چه داخل پارکینگ خونه یا هر جای مسطح دیگه ای و یا احیانا جایی که دارای شیب نسبتا زیادی هست شیفتر دنده باید روی کدام یک از حالت های p یا n باشه بهتره؟ بیشتر دوستان میگن توی مکان صاف و مسطح بهتره روی n باشه و جایی که دارای شیب زیاد هست روی p باشه/دوستان میگن لزومی نداره تو مکان صاف و مسطح شیفتر رو بزارید روی p و میگن رو همون n باشه کافیه چون به گیربکس فشار میاره و باعث استهلاک میشه بمرور زمان.ایا این استدلال درسته /

    پاسخ دادن
    1. 216.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر درست نیست . اگر قبل دنده پارک دستی رو بکشید هیچ مشکلی پیش نمیاد . تازه اگر هم نکشید اتفاقا تو شیب زیاد وزن ماشین روی دنده پارک می افته که دوستان شما عقیده دارن باید استفاده کنید. اصلا دنده پارک مکانیزمی نداره که بخواد مستهلک بشه . تصویرش تو مقاله هست

      پاسخ دادن
  26. 215

    سید داوود فخری

    سلام وخدا قوت ۲۰۶ اس دی اتومات دارم وقتی ترمز میکنم ودنده ها معکوس میشه در دنده دو یک تقه میزنه وبه دنده دو میره آیا مشکل خاصی داره ؟

    پاسخ دادن
    1. 215.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله البته اگر دور موتور اون لحظه با تاخیر پایین بیاد میتونه اشکال از دریچه گاز باشه . در غیر اینصورت گیربکس داره دچار اشکال میشه

      پاسخ دادن
  27. 214

    جواد رضایی

    با سلام و احترام
    مهندس جان من سراتو ۲۰۰۸ دارم،وقتی بخاری ماشین رو روشن می کنم از دریچه های سمت شاگرد باد گرم و از دریچه های سمت راننده باد سردتر میاد فرقی نمیکنه چه دریچه های روبرو و چه دریچه های زیر پا این روند ادامه پیدار میکنخ تا بعد از مدتی هوای خروجی سمت راننده گرمتر میشه ممنون میشم اگر راهنمایی کنید منو-ارادتمند-رضایی

    پاسخ دادن
    1. 214.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر ماشین آب کم نکرده باشه . میتونه به دلیل کثیف شدن رادیاتور بخاری از بیرون بدلیل نداشتن طولانی مدت فیلتر اتاق باشه

      پاسخ دادن
  28. 213

    حقیقت

    سلام آقای جعفری عزیز.من ساندرو استپ وی اتومات دارم دو ماهه که گرفتم.بعضی وقتهامیبینم مصرف سوخت رو بالا نشون میده چه در شهر یا بیرون از شهر نسبت به رانندگی. که دکمه ریسیت تنظیمات مصرف رو در صفحه کیلومتر فشار میدم مصرف سوخت رو اعداد دیگه تغییر میکنه وکمتر نسبت به شمارش قبل از ریسیت نشون میده.میگم اگر مرتب با توجه به بنزین یا رفتن تو جاده بیرون از شهر زدن دکمه ریسیت مصرف بنزین در صفحه کیلومتر رو بزنم تا مصرف دقیق رو در صد کیبومتر نشون بده مشکلی برای ماشین پیش نمیاد از لحاظ برنامه کامپوتر و مصرف بنزین یا مورد دیگه که باشه.و آیا اصلا میشه که اعداد مصرف در صفحه کیلومتر با توجه به مصرف واقعی ماشین یکسان نباشن.

    پاسخ دادن
    1. 213.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ببینید اون فقط یه پردازشگر ساده است که با توچه به مقدار زمان پاشش سوخت محاسبه رو انجام میده . با کمی تغییر فشار پمپ بنزین به هر دلیلی مثل تفاوت در بنزین ها و گرم و سرد بودن محاسباتش دچار خطا میشه . ریست مردنش مثل ریست کردن کیلومتره و هیچ خطر فنی نداره . زیاد جدی نگیریدش . برای تست دقیق فقط باید کیلومتر رو صفر و باک رو پر کنید و مقدار بنزین دقعه بعد رو به کیلومتر تقسیم کنید

      پاسخ دادن
  29. 212

    رضا

    با سلام
    مهندس من استپ وی دارم در سراشیبی باD وبا سرعت ۵۰ کیلومترحرکت میکنم و خودرو نیاز به دنده ی سنگین دارد ایا میتوانم از Dخارج و به صورت دستی عمل کنم و در این صورت روی کدام دنده ۱-۲-۳-۴قرار میگیرد ممنون از راهنمایی شما.

    پاسخ دادن
    1. 212.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله میتونید . به محض رفتن به حالت دستی دنده ای که تا اون لحظه باهاش رانندگی میکردید نمایش داده میشه . بعد میتونید به هر دنده ای تغییر بدید . با رفتن به حالت دستی هیچ تغییری تو دنده ایجاد نمیشه فقط دیگه دنده اتوماتیک عوض نمیشه که من کامل تو مقاله توضیح دادم

      پاسخ دادن
  30. 211

    پارسا نوري

    با سلام خودرو چانگان cs35 با کارکرد ٧٠٠ کیلومتر دارم وقتی ماشین سرده و هنوز گرم نشده هیچ مشکلی ندارم ولی وقتی گرم شد یه لرزش عرضی مابین سرعت ١۵ کیلومتر الی ٢۵ کیلومتر پیش میاد بنظر شما مشکل از کجا میتونه باشه ?

    پاسخ دادن
    1. 211.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز علیرغم اینکه تشخیص همچین عیبی به این شکل در حد احتمالاته ، باید بفرمایید دقیقا کجای ماشین میلرزه و چه موقع ، در حالت شتابگیری ، ثابت بودن سرعت ، رها کردن پدال ، خلاص بودن در همین سرعت یا همه موارد

      پاسخ دادن
      1. 211.1.1

        پارسا نوري

        با سلام لرزش ما بین سرعت ١۵ تا ٢۵ تو شتاب گیری و حرکت یکنواخت هست ولی تو شتاب گیری و سربالایی بیشتر خودشو نشون میده و قتی که ماشین سرده وجود نداره یا خیلی ضعیفه امکان داره از کمبود روغن گیربکس این مشکل بوجود بیاد یا روغن گیربکس کیفیت مناسب نداشته باشه

        پاسخ دادن
        1. 211.1.1.1

          پارسا نوري

          لاستیک های جلو می لرزه

          پاسخ دادن
        2. 211.1.1.2

          مسعود جعفری پور

          با درود
          من بعید میدونم ارتباطی با روغن داشته باشه . حداقل توجیه علمی نداره . تو گیربکس فقط توربین میتونه باعث لرزش بشه اگر مشکل داخلی داشته باشه

          پاسخ دادن
  31. 210

    جواد

    با سلام، من برلیانس ۳۲۰ اتومات دارم ۱ ماهی میشه گرفتم، امروز بعد از پارک کردن تو یه شیب ملایم هر کار کردم دنده روی خالت P نمیرفت. خلاصه ماشین رو تو N خاموش کردم بعد با یکم فشار دنده رو به P بردم. دوباره ماشین رو روشن کردم به راحتی از حالت P خارج شد رفتم یه جا بدون شیب اما دوباره به P نمیرفت… مگر با خاموش کردن و فشار… علت ش چی میتونه باشه.
    با سپاس

    پاسخ دادن
    1. 210.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر این اتفاق گاهی بیفته ، مثلا یک بار از هر ده بار ، طبیعیه و بدلیل اینه که ضامن دنده پارک روبروی شیار قرار نگرفته ، اما اگر زیاد تکرار میشه احتمالا از خرابی سیم دسته دنده یا از تنظیم خارج شدن رگلاژش هست

      پاسخ دادن
  32. 209

    امین

    سلام.خدا قوت.ماشین اچ ۳۰ کراس دارم.چند وقته آب کم میکنه.بردم تعمیرگاه میکه کیربکسش آب میده.آیا از گیربکس هم آب میزنه؟

    پاسخ دادن
    1. 209.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      از خود گیربکس خیر . احتمالا منظورشون آب خنک کن گیربکس بوده

      پاسخ دادن
  33. 208

    یاسمن

    سلام من یک ۲۰۶ اتومات دارم جدیدا که دنده را میخواهم در حالت D قرار بدم نمایش نمیده و گاهی هم در حالت N گیر میکنه علت چیست ؟

    پاسخ دادن
    1. 208.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اشکال ماشین شما احتمالا از سیم دنده یا رگلاژش هست که دنده رو در جای درست قرار نمیده . احتمال کمی هم وجود داره که پی ان سوییچ یا همون سنسور وضعیت دنده خراب شده باشه

      پاسخ دادن
  34. 207

    هوشنگ

    با سلام
    آیا روغن بهران III قرمز رنگ برای گیربکس اتومات سراتو مناسب است یا از برندها و مارک های خارجی استفاده شود؟ با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 207.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر مناسب نیست ، باید روغن‌ شرکتی رو از نمایندگی بگیرید

      پاسخ دادن
  35. 206

    لهه

    سلام من یه ساندرو اتوماتیک دارم یه سوال دارم. یکبار در یک سر بالایی تقریبا معمولی شیفتر را در حالت دستی گذاشتم دنده۲را نشان میداد سرعتم کمی بالاتر از۲۰بود دنده را کم کردم به۱ صدای گیربکس یا موتور بلند شد و ماشین کند شد دنده را به حالت اتوماتیک بر گردوندم آیا گیربکس آسیب دیده؟ ممنون میشم اگر جواب بدید.

    پاسخ دادن
    1. 206.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر اشکالی نداشته و مشکلی پیش نیومده ، فکر کنم دلیل این بوده که مثل ماشین دنده ای گاز رو رها کرده بودید

      پاسخ دادن
      1. 206.1.1

        لهه

        با سلام ممنون که جواب دادید. من ده ماهه این ماشین رادارم از اول قمقمه رادیاتور روی نصف پر بود امروز صبح که خیلی سرد بود چک کردم از نصف کمتر بود یه سانت مونده بود تا مینیم ۱٫ایا طبیعی بوده؟ بعد بردم مکانیکی پیچ هوا گیری را باز کرد اول آب رادیاتور بعد دو لیتر ضد یخ کاسپین اضافه کر د تا قسمت ماکزیمم قمقمه پر شد بعد پیچ هواگیری را بست بعدم در قمقمه را ۲٫ آیا همچی درست انجام شده تقریبا موتور سرد بود سه دقیقه رانندگی کرده بودم. روغن موتور و فیلتر روغن وفیلتر هوای اتاق را هم روی۲۵۰۰ کیلومترعوض کردم روغن الف ایرانی ریختم ۳٫آ یا روغن را تایید می فرمایید.؟ با تشکر فراوان.

        پاسخ دادن
        1. 206.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          بله با توجه به توضیحات شما همه چیز مرتب و بدون نقص انجام شده و مشکلی نیست.

          پاسخ دادن
  36. 205

    مسعود جعفری پور

    با درود
    دوست عزیز تشخیص صدا و لرزش به این شکل تقریبا غیر ممکن و در حد احتمالات میتونه باشه . من فکر میکنم این اشکال نمیتونه به گیربکس مربوط باشه ، احتمال داره مربوط به متعلقات و محافظ های حرارتی اگزوز باشه ، اگر بخاطر موردی مثل تعویض لاستیک جک زیر ماشین زدن ممکنه یه قسمتی خم شده باشه . معنی لرزشی که شما تعریف میکنید اینه که قسمتی از موتور هنگام شتابگیری با بدنه و احیانا سیم دسته دنده تماس داره . توصیه من اینه که اگر موضوع حادی نیست تا چند هزار کیلومتر برید و ببینید چه تغییری میکنه چون حیفه که ماشین نو تو نمایندگی دستکاری بشه

    پاسخ دادن
  37. 204

    شایان

    میشه نظرتون راجبه‌نیسان‌جوک به عنوان یه کارشناس خبره بدونم؟

    پاسخ دادن
    1. 204.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من معمولا ماشین ها رو بسادگی نقد نمیکنم ، نمیشه با خوندن مشخصات یه خودرو یا چند کیلومتر رانندگی در مورد یه اتومبیل نظر قاطع داد . با توجه به نوع بازار ایران قیمت ، خدمات و اصطعلاک یه اتومبیل خیلی مهمه ، مثلا مرسدس بنز ماشین شناخته شده ای هست ولی تو بازار ایران در مورد هر سه گزینه ای که عرض کردم ضعف داره . با تمام این تفاسیر تا جایی که بنده اطلاع دارم نیسان جوک ماشین خوب و قابل اعتمادیه . البته اگر تهران زندگی میکنید، تو شهرستانها ممکنه بخاطر یه فیلتر هوای ساده یا خدمات خیلی عادی دچار مشکل بشید که این هم نقص ماشین نیست .

      پاسخ دادن
  38. 203

    آیناس

    یه سوال دیگه

    میگم اگه با شیفتر فرمون زدم دنده ۴ و ۸۰ تا میرم ،حالا چطوری میشه تو سراشیبی خلاصش کنم؟
    یکی دیگه هم این که مثلا تو ترافیک با شیفتر بزنم دنده ۱ و حرکت کنم ، وقتی ترمز میکنم باید بزنم خلاص؟یا اینکه خودش میزنه؟

    پاسخ دادن
    1. 203.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ماشین شما اتوماتیکه و خودش هر کاری لازم باشه انجام میده. چرا باید با هشتادتا دنده رو خلاص کنید؟! اگر بخواید این کار اشتباه رو انجام بدید فقط با شیفتر دنده امکانش هست.
      اصلا خلاص کردن تو ماشین اتوماتیک کارایی نداره و فقط برای اینکه که بخواید درجا ماشین کار کنه . لطفا مقاله رو با دقت بخونید

      پاسخ دادن
  39. 202

    آیناس

    با سلام
    مخاستم بپرسم که در سراشیبی ها میشه دنده و از D روی N گذاشت؟
    بعد وقتی که در حرکتیم میشه از روی N دنده و روی D گذلشت؟

    پاسخ دادن
    1. 202.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اصلا نباید اینکارو کنید ، گرچه ظاهرا اتفاقی نمی افته ولی تو بعضی موارد گیربکس با دنده سنگین‌تر تو دنده میره و به کلاچ جلو و اسپراکها فشار میاد . در ضمن خلاص کردن ماشین باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشه چون در زمان خلاص موتور باید روشن بمونه ولی با رها کردن گاز تو دنده سوخت کاملا قطع میشه و در حقیقت موتور خاموش میشه . تا زمانی که دور به هزار نرسه یا پدال گاز فشردن نشه هیچ سوختی مصرف نمیشه

      پاسخ دادن
  40. 201

    حسن

    مهندس جان ممنون که پاسخ دادید
    یک سوال دیگه در مورد ساندرو داشتم. وقتی ماشین در حالت D یا R قرار داره از موتور صدای وزوز متناوب میاد ولی وقتی روی P یا N میزارم این صدا قطع میشه.

    پاسخ دادن
    1. 201.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر صدایی شبیه به هوم همراه با لرزش خفیف هست تو اکثر ساندرو ها وجود داره و بمرور با کارکرد ماشین کمی بهتر میشه

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

استفاده از محتوای این وبسایت به هیچ عنوان مجاز نمی‌باشد . هر گونه کپی برداری و اقتباس باعث پیگرد قانونی متخلف می شود.