درباره نویسنده

مطالب مرتبط

103 دیدگاه

  1. 50

    رضا

    با عرض سلام. سمند با موتور ef7 مدل ۸۹ دارم. وقتی کولر و حتی بخاری ماشین رو روشن میکنم مخصوصا تو ترافیک یا سرعت کم، ماشین تک کار میکنه و موتور به لرزه میفته. شمع ها و وایرها و کوئل ها رو کلا عوض کردم (دیاگ اروره کوئل میداد) یه مدت کوتاه خوب کار کرد اما بازم اذیت میکنه.بحث گرفتگی دریچه گاز یا نیم سوز شدن واشر سرسیلندر میتونه مطرح باشه؟

    پاسخ دادن
    1. 50.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگه تشخیصتون در مورد تک کار کردن درست باشه از واشر سرسیلندر و دریچه گاز و…. نیست . با توجه به علائمی که گفتید من فکر میکنم اشکال از سوکت های سیم کشی هست و احتمالا کانکتور ها یا همون سوکت ها کثیف شده و وقتی برق ضعیف میشه ولتاژ کوئل پایین میاد و تک کار میکنه و خطا هم ثبت میکنه . متاسفانه در مورد محل سوکت های ef7 اطلاعاتی ندارم ولی قاعدتا باید بین سیم کشی موتور و بدنه چند سوکت یزگ باشه که احتمالا اونها اشکال داره . پشت چراغ جلو سمت راننده رو نگاه کنید اگه چندتا سوکت گرد داره باید باز کنید و چک کنید که سولفاته نکرده باشه

      پاسخ دادن
  2. 49

    احمد

    سلام من ماشین دنا دارم بر خلاف میل م باطری ساز ماشینو ریمپ کرد لبته بردم ایران خودرو به تنظیمات خود شرکت برگردوند متاسفانه الان از اون موقع ماشین صبح ها بد روشن میشه تک کار میکنه چندین بار باید سویچ خاموش و روشن کنم تا اوکی بشه همه نوع قطعه ای عوض کردم ولی درست نشد چراغ چک روشن میشه ماشین ریپ مینه حال نداره راه بره و ۲تا از کوئل ها از کار میفتن تا که گرم بشه درست میشه تو طول روز اگه ماشین چندین ساعت کار نکنه همین اتفاق براش میفته راهنمایی کنید لطفا

    پاسخ دادن
    1. 49.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز نبابد بی دلیل قطعه عوض میکردید . احتمالا نمایندگی برنامه صحیح رو روی ایسیو دانلود نکرده ، یا اینکه درست دانلود نشده . با توجه به اینکه چراغ چک هم‌روشن مبشه تشخیص اشکال نسبتا راحته . پیشنهاد میکنم ماشین رو جایی ببرید که تخصصی کار ecu انجام بده . به راحتی درست میشه .

      پاسخ دادن
  3. 48

    سعید نیک فرد

    سلام دوستان من پارسال برا مشکل سه کار کردن کامنت گذاشتم با شمارم، تو این یک سال شاید بیست نفری باهام تماس گرفتن و بهشون مشاوره دادم که هزینه بیخود بابت تئویض کوئل و شمع و دسته سیم و … نکنید. مشکل دوستان خداروشکر حل شده. مشکل خود سیم کشی ماشین از ای سی یو تا کوئل هست که به علت جنس ضعیف سیم، حرارت و البته حساسیت ای سی یو مدل های قدیم به تغییر جریان در مواقع کولر و حتی روشن کردن چراغ هست. حتی برخی دوستان کل سیم کشی و … عوض کرده بودن اما مشکل حل نشده بود. پس هزینه نکنید فقط سیم کشی کوئل از خروجی ای سی یو تا رله و تا کوئل ها رو با سیم قوی (دو) و همچنین لحیم کاری و مرتب که آمپر نکشه و باز ارور رو ای سی یو و در نتیجه از کار انداختن یک کوئل ایجاد نشه رو انجام داده. انشالله مشکلتون حل شه. بازم مشاوره خواستین در خدمتم ۰۹۱۷۶۶۵۱۳۹۹

    پاسخ دادن
  4. 47

    احسان

    سلام
    من یک سمند موتور ملی مدل ۹۷ دارم
    وقتی ماشین توی دنده ۴ و ۵ ک هست هر از گاهی چراغ چک روشن مبشه وقتی ماشبن توقف میکنه دور موتور در حتلت درجا بالا پایین میره. اولین بار بردم تنظیم موتور گفتن بد سوزی سیلندر یک و ۳ هست. بعد ۳ ماه دوباره ایراد نشون داد. تازگی وقتی چراغ چک روشن بود بردم تنظیم موتور گفت سیم کویل هست اگد بازم بشه باید تقویت کننده دستی بزنیم. اریراد هم ممکنه یک ماه اتفاق بی افته ۲ ماه نشه زمان خاصی نداره. فقط چیزی ک ثابته توی دنده ۴ و ۵ اینجوری میشه. وقتی هم چراغ چک روشن میشه ماشبن گاز نمیخوره و از سرعت ۶۰ بالاتر نمیره اگر امکان داشت این شمارم هست برام واتساپ کنید 09143895735
    باز میام اینجا رو هم چک میکنم

    پاسخ دادن
    1. 47.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه اطلاعات من در مورد موتور ef7 خیلی کامل نیست ، اما تا جایی که اطلاع دارم این مشکل بخاطر ضعیف بودن اتصال بدنه سیم کشی هست که باعث خطای دریچه گاز میشه و ماشین گاز نمیخوره تا وقتی که مجددا خاموش و روشن بشه . البته خطای عدم احتراق سیلندر هم ممکنه بده یا هر خطای دیگه . پیشنهاد من به شما و همه دوستانی که اتومبیل با موتور ef7 دارن اینه که از قطب منفی باطری یه سیم حداقل نمره ۶ به قسمتی از سرسیلندر وصل کنید ، معمولا جاهای زیادی گوشه کنار سرسیلندر وجود داره که نیشه زیرش اتصال بدنه بست

      پاسخ دادن
  5. 46

    محمد رضا

    با سلام
    هفته پیش مجبورا سرسیلندر پژو پارس مدل 1386 تعویض کردم و بعد از اون هم دادم انژکتورها شستن و فیلتر بنزین هم تعویض کردم. ولی بعد از اون روز ماشین چه در هوای سرد و چه در هوای گرم خیلی استارت میخوره تا روشن بشه. تنظیم موتوری که دادم انژکتور ها شست گفت بخاطر اورینگ انژکتور هاست که کمی کوچک هستند. تا حالا 3 دست اورینگ خریدم که آخری از همه بهتر بوده. (نشونه ای که داد این بود که از دریچه هوا بنزین نشت میکرد داخل منیفولد هوا) ولی این آخری که 1 سایز بزرگتر هست دیگه نشتی نداره و در زمان سرد نشتی بنزین ندیدم و فقط زمانی که ماشین گرم هست مکی بخار بنزین از منیفولد بیرون میات. نوع انژکتور ها کپل سر آبی هست و فابریک که از نظر نشت و خرابی 2 دفعه تست شده.تنظیم موتوری میگه اگر همینجوری باشه که ماشین هم در سرما و هم در گرما زیاد استارت بخوره فقط باید منیفولد تعویض بشه.
    ایا راهی بجز تعویض منیفولد برای این کار وجو دادر یا خیر؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    1. 46.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز هر چند اورینگ انژکتور تو مدل منیفولد ماشین شما خیلی مهمه ولی با توجه به توضبحاتتون فکر میکنم ممکنه رگلاتور سوخت خراب باشه و فشار ریل سوخت بالابره. رگلاتور سوخت سمت چپ منی فولده و اگه آشغال بگیره باعث نشتی انژکتور ، بد روشن شدن و بالا رفتن مصرف سوخت میشه .
      ضمنا برای تست میتونید بعد از خاموش کردن ماشین شلنگ بنزین رو باز کنید که فشار بنزین پشت انژکتورها نباشه . با توجه به اینکه انژکتورها و شستید اصلا ممکنه‌خود انژکتور هم نشتی داشته باشه که به همین صورت مشخص میشه . راه دیگه اینه که منی فولد رو باز کتید و با باز کردن سوییچ و نگاه به انژکتورها از هر نوع نشتی چه اورینگ چه خود انژکتور مطلع بشید

      پاسخ دادن
  6. 45

    بهنام

    سلام
    وقت بخیر
    بنده ی پراید نیمه انژکتور دارم که یک دفعه ریپ زد و خاموش شد .بعد چند دقیقه استارت زدم روشن شد و کار کرد.از فردای اون روز وقتی ماشین رو روشن کردم ماشین تک کار میکنه.
    شمع و وایر تعویض کردم و سوکت سوزن انژکتور ها رو نگاه کردم ن قطعی داره ن سولفاتی.
    ممنون میشم کمکم کنید .

    پاسخ دادن
    1. 45.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اشکال این نوع پراید معمولا یا از سوکت اصلی انژکتورهاست ، یا از آشغال گرفتن خود انژکتورها . علائمی هم که گفتید همین رو میگه

      پاسخ دادن
  7. 44

    سعید مهرابی

    با سلام
    جناب مهندس من هر وقت ماشینم رو روشن.میکنم ریپ میزنه روی گاز که میگذارم کمتر میشه
    و حتی با 3 بار بازو بسته کردن کامل سوئیچ ( به قول معروف ریست کردن) مشکل حل میشه
    ممنون میشم دلیلش رو بفرمایید
    و چکار کنم

    پاسخ دادن
    1. 44.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ای کاش حداقل میگفتید ماشین چی هست! من با این اطلاعات ناقص نمیتونم نظری بدم

      پاسخ دادن
  8. 43

    محمد

    با سلام

    چند روزیه که ماشین بعد از چند دقیقه کارکردن دچار لرزش میشه . دستگاه دیاگ میگه احتراق ناقص و از کویل 2 و 4 ایراد میگیره .
    برای یافتن مشکل این کارها انجام شد ولی مشکل همچنان پا برجاست :

    – تعویض مکان کویلها و انژکتورها و شمعها با یکدیگر
    – تعویض کامل انژکتورهای قدیمی با یک سری جدید
    – بررسی سلامت سیم کشیها با دستگاه

    ماشین وراکروز مدل 2010

    ممنون میشم اگه راهنمائی بفرمائید .

    پاسخ دادن
    1. 43.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز با توجه به کارهایی که انجام دادید و علائمی که فرمودید، چون تو موتور شما سیلندر دو و چهار کنار هم هستن ، علت میتونه در درجه اول از هوا کشیدن منی فولد باشه . باید کاور موتور رو باز کنید و ببینید شلنگی از روی منی فولد بیرون نیومده باشه . امکان خرابی اورینگ های منی فولد یا سل کردن پیچ ها هم هست . برای تست میتونید مقداری آب روی منی فولد اسپری کنید .در صورتی که هوا بکشه آب وارد میشه و برای لحظاتی موتور خیلی بدتر کار میکنه . احتمال بعدی که ضعیفه و امیدوارم نباشه ، نشتی واشر سرسیلندر یا مشکل سرسیلندر هست . اگر اینجوری باشه میتونه کمی آب هم کم کنه . بهر حال بابد علایم بیشتری رو توصیف کنید مثل کشش و وضعیت تو دور بالا و زمان حرکت

      پاسخ دادن
  9. 42

    hosein

    سلام مهندس
    سمند مدل 85 دارم یه بار موتورش و شستم از اون موقع ماشین دور موتورش اومده پایین بدجور تک کار میکنه وایراشو عوض کردم بهتر نشد بنظر شما شمعشو عوض کنم درست میشه یا مشکل از یه جای دیگشه

    پاسخ دادن
    1. 42.1

      مسعود جعفری پور

      ‌‍.با درود
      دوست عزیز وقتی بعد از موتور شویی اشکال پیدا کرده خوب مشخصه اشکال بخاطر رطوبت پیش اومده . شمع یا وایر كه بخاطر آب خوردن خراب نمیشه‌. من فکر میکنم باید اول سوکت های انژکتور ها رو در بیارید و با نوک سوزن و اسپری تمیز کننده تمیز کنید. اگر مشکل رفع نشد سوکت کویل و در نهایت سه سوکت دایره ای شکل پشت چراغ جلوی سمت راننده رو به همین شکل تمیز کنید .‌‌‌‌‌‌‌ این سوکت ها معمولا در تماس با رطوبت سولفاته میکنه و باعث بد یا تک کار کردن موتور میشه

      پاسخ دادن
  10. 41

    محمد عابدی

    با سلام
    206 تیپ 2 مدل 84 دارم.ماشین وقتی که سرده درجا ریپ میزنه و بد راه میوفته و حتی در سربالایی به شدت کم میاره و حتی خاموش هم میکنه.
    فیلر گیری کردم و اننژکتورها شست و شو شده. شمع و وایر شمع به تازگی عوض شده.فیلتر بنزین هم عوض شده.ماشین اب هم کم نمیکنه.برنامه ecu هم مجددا دانلود شده.
    به نظر شما مشکل از کجاست؟

    پاسخ دادن
    1. 41.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز هر کدوم از کارهایی که گفتید ممکنه درست انجام نشده باشه . انژکتورها رو چطوری شستن؟ درجا یا باز شده؟ به فرض اینکه فیلر گیری و شستن انژکتور درست انجام شده باشه ، پیشنهاد میکنم اول سوکت سنسور اکسیژن رو جدا کنید و ماشین رو تست کنید ، اگر بدون سنسور اکسیژن مشکل حل شد مسلما اشکال از اونه ، در مرحله بعد فشار پمپ بنزین بابد با درجه اندازه گیری بشه چون این مشکل با ضعیف شدن پمپ بنزین هم پیش میاد . در صورت حل نشدن مشکل ماشین باید حضوری معاینه بشه .

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code