درباره نویسنده

مطالب مرتبط

249 دیدگاه

  1. 80

    احمدرضا ابیانه

    سلام ماشین من پژو Rd مدل ۸۲ کاربراتور است که کلا ۶۰۰۰ کیلومتر کار کرده و عملا ۱۶ سال خواب بوده پس از راه اندازه ماشین پس از ۳ ماه تسمه دینام پاره کرد و ماشین جوش آورد بعد از خنک شدن و تعویض تسمه رادیاتور که تقریبا خالی شده بود از اب پرسد و عمل هواگیری با باز کردن یک پیچ که روی شلنگ بخاری بود توسط مکانیک سیار انجام شد حالا که از ماشین استفاده میکنم دمای ماشین به حدود۹۰ درجه میرسه که قبلا از ۸۰ بالاتر نمی‌ رفت مشکل از هواگیری است یا چیز دیگری در ضمن درگذشته حتی با گرفتم کولر دمای ماشین از ۸۰ بیشتر نمیشد

    پاسخ دادن
    1. 80.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من فکر نمیکنم مشکلی برای موتور ماشین شما پیش اومده باشه. سنسورهای اندازه گیری دما و حتی ترموستاتها وقتی در معرض دمای بالا قرار میگیرن از کالیبره خارج میشن و اشتباه عمل میکنن . فکر میکنم فقط آمپر آب ماشینتون بخاطر خرابی فشنگی زیاد نشون میده

      پاسخ دادن
  2. 79

    Hamid

    سلام
    خسته نباشین.
    عزیز خودروی من کمری گرند ۲۰۰۶ هستش نیاز به هواگیری داره یا اگه فول کنم رادیاتو درست میشه؟
    و اگه میخوام ببینم نشتی داره یه جا یا نه باید صبر کنم که موتور گرم شه بعدا؟؟؟

    پاسخ دادن
    1. 79.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر کمری نیازی به هواگیری نداره . فقط باید آب رو پر کنید و کمی صبر کنید پایین بره و دوباره پر کنید و درب رادیاتور رو ببندید

      پاسخ دادن
  3. 78

    طاها

    سلام . ممنون از مطالبتون ای کاش کار رو ادامه میدادید . مدتیه مطلبی نگذاشتید

    پاسخ دادن
    1. 78.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ممنون از دلگرمیتون دوست عزیز . صادقانه بگم دزدی مقاله ها رمقم رو گرفته . تصور کنید شبها تا دیر وقت بیدار بمونید و به عشق آدمهایی که نمیشناسید تا نیمه شب مقاله بنویسید و پاسخ بدید . وقتی مطلب کاملا از اطلاعات و تجربیات خود آدم باشه نوشتن و دسته بندیش بسیار وقت گیره . حالا تصور کنید تمام مقاله های من بدون استثنا توسط سایت های دیگه دزدیده و کپی شده . تعدادشون هم یکی دوتا نیست . نوشته های من در مجموع نزدیک ۱۵۰۰ بار کپی و دزدیده شده! به همین راحتی . کافیه سرچ کنید میزان فرمان چیست . یا دلایل گرم نشدن بخاری . یا زمان تعویض صافی بنزین یا عنوان هر کدوم از مقاله های من. بعد برید بشمارید ببینید چندتا سایت مقاله های من رو دزدیدن و کنارش تبلیغ گذاشتن و ازش کسب درآمد کردن . البته چند روزیه دارم شکایت و ریپورت سایتهای متخلف به گوگل رو با جدیت دنبال میکنم و خداروشکر گوگل فورا صفحه های خاطی رو از ایندکسش حذف میکنه و در آپدیت جدید گوگل قول داده سایت های کپی کننده و سارق رو کلا از نتایج جستجو حذف کنه .
      به امید روزی که ریشه دزدی از این مملکت کنده بشه

      پاسخ دادن
  4. 77

    موسی

    سلام
    در هوای سرد و صبح زود بعد از نیم ساعت رانندگی
    آمپر آب کلا میاد پایین و چراغstopروشن میشه
    پژو۴۰۵
    علتش می‌تونه از ترموستات باشه؟
    درجه ترموستات یادم نیست
    سپاس فراوان

    پاسخ دادن
    1. 77.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر دوست عزیز اشکال از فشنگی سبز رنگه که تو بعضی مدل ها مشکیه

      پاسخ دادن
  5. 76

    حسینی

    سلام . سانتافه ۲۰۰۸ بعد از تعویض آب رادیاتور نیاز به هوا گیری داره؟

    پاسخ دادن
    1. 76.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر ، فقط باید ده دقیقه صبر کنید که آب پایین بره و فول کنید . میتونید سی ثانیه ماشین رو روشن کنید و در حال گاز دادن که آب میره پایین فول کنید و درب رادیاتور رو ببندید

      پاسخ دادن
  6. 75

    محسنی

    با عرض سلام سمند مدل نود دارم دوبار قبلا سر سلند باز شده اینبار یعنی بارسوم هم سرسلند باز شده از روز بعدی که سر سلند باز شده صبح ها درب رادیاتورکه باز میکنم بس میکنه نزدیک سه ماه این صدا داره آب رادیاتورکم نمی کنه وسوال بعدی راجب سنسور حرارتی فن های ماشین یک سره کار میکنه روی ماشین نسب میشه برای ماشین ضر داره چون در منطقه دمای هوا به ۵۰درجه می رسه با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 75.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      سرسیلندر خوب بسته نشده . نباید اون هوا خارج بشه و صدا بده.
      من پیشنهاد نمیکنم چون برای ماشین سالم ۴۰ درجه با پنجاه درجه تفاوت چندانی نداره. البته ماشین شما سالم نیست و بهتره سرسیلندر زیر نظر مکانیک مجرب تعویض بشه

      پاسخ دادن
  7. 74

    صادق

    سلام آقای مهندس
    من یه پراید دوگانه مدل ۸۸ دارم، موقع کار کردن درجا ماشین جوش میاره و دمای بخاری هم خیلی سرده، ولی گاز میدم بخاری گرم میشه و دمای موتور هم پایین میاد و فن خاموش میشه، ترموستات رو عوض کردم درست نشد، میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    1. 74.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من اشکالو میدونم منتهی باید مکانیک به حرفتون گوش بده! باید واتر پمپ باز بشه و واشر نازک زیرش بندازید. در حقیقت نازک ترین واشری که بشه انداخت و واتر پمپ بچرخه و گیر نکنه. صد در صد درست میشه

      پاسخ دادن
  8. 73

    هانی

    سلام
    آیا گذاشتن منبع انبساط آب که به رادیاتور متصل میشه. مانند آنچه در بعضی خودروها مثل پراید هست. برای ۴۰۵ خوبه؟
    چون خیلی هوا میگیره.
    و آیا موتور ۴۰۵ با این نوع سیستم سازگاری داره یا خیر؟
    ممنون

    پاسخ دادن
    1. 73.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر فایده ای نداره چون درب رادیاتور این ماشین بدون منبع طراحی شده . علت هواگیری نشتی سیستم یا شروع سوختن واشر سرسیلندر هست

      پاسخ دادن
  9. 72

    امیر

    با سلام بنده یک ۲۰۶ تیپ ۲ دارم بعد از پنج ماه حدود ۳/۴سانت آب کم کرده در قمقمه آیا برای اضافه کردن آب در حالت کاملا سرد لازمه هواگیری انجام بشه و به چه صورت انجام بشود؟ باتشکر

    پاسخ دادن
    1. 72.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر لازم نیست. حتی اگه دو سانت ته قمقمه آب بود نیازی به هواگیری نداشت

      پاسخ دادن
  10. 71

    امیر

    سلام . خسته نباشید دو سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدین . ۴۰۵ مدل ۸۹ دارم . بعد از حدودا طی مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر سطح روغن موتور دقیقا نصف شده ( گیج بین L و H هست ) . روغن ۵۰۰۰ بحران ریختم :

    ۱- همیشه باید سطح گیج روی H باشه یا پایین از از H هم بیاد مشکلی پیش نمیاد ؟
    ۱- طبیعی است این کاهش ، یا مشکل روغن ریزی داره ؟

    بسیار سپاسگذارم

    پاسخ دادن
    1. 71.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز سطح روغن بعد از تعویض روغن روی h هست و به مرور تا موقع تعویض روغن به L میرسه ، گیج روغن فقط مشانگر یک لیتر روغن هست ، یعنی اگر روغن روی L بیاد فقط یک لیتر کم شده و به معنی خالی شدن مل روغن نیست . پیشنهاد میکنم تو پژو ۴۰۵ و تمام اتومبیل های با این موتور مثل سمند و پرشیا روغن ایرانول ۱۲۰۰۰ بریزید . این روغن تو خانواده پژو که حرارت بالایی دارند کم نمیکنه ، برای تیپ پنج هم ایرانول ۱۶۰۰۰ رو پیشنهاد میکنم

      پاسخ دادن
  11. 70

    محمد

    با عرض سلام و خسته نباشید
    اب رادیاتور را چند وقت یک بار باید هواگیری کرد

    پاسخ دادن
    1. 70.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      در صورتی که مشکلی وجود نداسته باشه هیچوقت

      پاسخ دادن
  12. 69

    علیرضا

    با سلام خدمت اساتید محترم من یک ۲۰۶تیپ۵دارم چند وقت پیش تعمیر کامل موتور کردم بعد از چند روز تصادف کردم که باعث شد رادیات ماشین سوراخ بشه همو لحظه ماشین رو خاموش کردم اب ماشین کامل خارج شد تا یک ساعت دستش نزدم رادیات چسب زدم تا به شهر جایی برسم رادیات بخرم رادیات رو که خریدم گذاشتم هواگیری هم کردم حالا هر موقع صبح در قمقمه رو باز میکنم یک صدای خارج شدن باد خیلی کمی میاد ایا مشکلی پیش اومده براش دوباره یا نه با تشکر از شما ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 69.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز تیپ ۵ با توجه به نوع سرسیلندر و واشر فلزی به این راحتی واشر نمیسوزونه اما علائمی که میفرمایید فقط در صورت سوختن واشر و یا استفاده از ضد یخ غیر استاندارد که تبدیل به گاز بشه اتفاق می افته . در ضمن چه لزومی داره که هر روز درب مخزن رو باز کنید؟ اگه آب کم نمیکنه یه هفته باز نکنید ببینید وه اتفاقی می افته

      پاسخ دادن
    2. 69.2

      مسعود

      سلام،ماشین سمند مدل ۹۶ که پنجاه هزار کار کرد دارد و هیچ مشکلی ندارد ایا آب رادیاتورش باید عوض شود؟

      پاسخ دادن
      1. 69.2.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز اگر موتور ef7 هست لازم نیست ولی اگر موتور ۱۸۰۰ استاندارد هست بهتره تعویض کنید ، ضد یخ و آب رادیاتور استاندارد بریزید

        پاسخ دادن
  13. 68

    امید

    سلام یه بار اشتباهی وقتی موتور گرم بود در رادیاتور رو باز کردم و یه خورده مایع داخل رادیاتور بیرون ریخت سریع در رو بستم. الان وقتی موتور سرده در رادیاتور رو که باز میکنم مثل باز کردن در نوشابه هست. چند ماه از این موضوع میگذره بردم به یک تعویض روغن نشون دادم میگه چون سطح آب پایین نیومده مشکلی نیست باید چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    1. 68.1

      امید

      ماشینم سمند ال ایکس هست ضمنا تو این چند ماه اصلا آب کم نکرده فقط یه بار به اندازه یه لیوان متوسط آب ریختم توش

      پاسخ دادن
    2. 68.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز تا وقتی آب کم نمیکنه و صبح ها تک کار نمیکنه کاری بهش نداشته باشید . گاهی بدلیل اختلاف دما تو شرایط مختلف سیستم کمی هوا میگیره

      پاسخ دادن
  14. 67

    Morteza

    سلام و وقت بخیر و خسته نباشید خدمت شما
    من همیشه از شما مشاوره میگیرم و بابت مشاورتون ازتون ممنونم. من شیش ماه پیش واشار عوض کردم خودروی من سمند ال ایکس هستش.تا دو سه ماه اول برای چک کردن اب رادیاتور درب رادیاتور را که باز میکردم (اول صبح) هیچ هوایی نداشت. تا اینکه متوجه شدم بست شلنگ رادیادتور سفت نیست و خیلی جزیی اب رادیات خالی میشه که سریعا با بستن بست مشکل حل شد ولی برای اطمینان پیش رادیات ساز بردم و اون در حالت گرم و خاموش البته درب رادیات و باز کرد ویه نگاه کرد و گفت خوبه و منم دیگه چیزی بهش نگفتم که چرا در حالت گرم درب رادیاتو باز کردی. از این قضیه دو سه ماه میگذره .لازم میدونم بگم الان اب ماشین بعد از شیش ماه که واشار عوض کردم به اندازه خیلی کم مثلا نصف استکان اب بهش اضافه کردم ولی وقتی درب رادیاتو باز میکنم (سرصبح) یه پیس خیلی کم درحد یه پیس کوچیک هوامیده میخوام بدونم طبیعیه یا نه؟ اصلا نیاز به هوا گیری داره یا نه؟ واینکه هواگیری ماشین در حالت روشن هم داریم ؟ممنونم ازتون

    پاسخ دادن
    1. 67.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز نگران نباشید ، وجود کمی هوا هنگام صبح اشکالی نداره . مخصوصا که آب قابل توجهی کم نمیکنه . در ضمن هواگیری فقط مربوط به وقتیه که آب سیستم تا خد زیادی خالی بشه . وقتی در تو حالت گرم باز بشه ماشین هوا نمیگیره فقط هوای تحت فشار خارج میشه و اگه دما به صد برسه جوش میاد که بعد از سرد شذن کامل موتور هوا از سوپاپ درب رادیاتور وارد سیستم میشه و مشکل خودبخود حل میشه

      پاسخ دادن
  15. 66

    saeeds

    سلام .من یه پارس xu7 نودو شیش دارم از روز اول وقتی موتور گرم میشد تر موستات باز میکنه صدای خفیف شرشر آب میاد . چند بار نمایندگی هواگیری کرده درست نشده .آب کم نمیکنه کمپرس هم نداره .آمپر هم بالا نمیره.

    پاسخ دادن
    1. 66.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز بعضی وقتا صدای شر شر بدلیل زاویه لوله های بخاری میاد . اگر آب کم نمیکنه و مشکلی نداره به نظر من کاری نکنید که براش مشکل درست بشه

      پاسخ دادن
  16. 65

    مسعود جعفری پور

    با درود به دوستان عزیز
    با عرض معذرت به دلیل پاره ای مشکلات موقتا امکان پاسخگویی به شما عزیزان برای بنده وجود ندارد

    پاسخ دادن
  17. 64

    علیرضا

    سلام خدمت اساتید محترم
    بنده ۲۰۶ مدل ۸۵ دارم تو این سرما ک چند روز پیش کرد و برف اومد یه دفه امپر ماشینم که رو هفتاد بود چسبید ب بالای بالا که جت فن شروع ب کار کردو دوباره اومد رو حالت عادی ک امپر رو هفتاد بودو الکی نشون میداد تو جاده ام امپرم زیر هفتاد میمونه بخاریمم خیلی ضعیف شده یه شر شر ابی ام تا امپر رو هشتاد میاد میشنوم من خودم حس میکنم واشر ترموستات ماشینم خرابشده و اب رد میکنه و همش اب در گردشه .ترموستات ۷۶ بندازم خوبه برا ۲۰۶ ؟
    در صورت امکان زودتر راهنمایی بفرمایید چون‌باید زودتر این مشکلو حل کنم ممنون

    پاسخ دادن
    1. 64.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      و عرض معذرت بخاطر تاخیر در پاسخگویی بدلیل مشکلات .
      به هیچ‌ عنوان ترموستات زیر هشتاد و دو یا سه درجه نندازید . بهترین حالت احتراق برای موتور دمای حدود صد درجه است به همین خاطر سیستم خنک کننده اتومبیل های ده های گذشته مدار بسته است که تو صد درجه جوش نیاد. موتور ۲۰۶ از بقبه ماشبنها به دما حساس تره و در صورت پایین بودن افت شدید راندمان و افزایش مصرف سوخت داره

      پاسخ دادن
  18. 63

    سعيد

    سلام وقت بخیر..
    ماشین من التیما ٢٠١٧ هست، چند وقت پیش اشتباهاً درب رادیاتور رو بازکرده بودم، البته فقط بصورت نیمه باز! بعنى فقط پیچدادمدرب رو اما بیرون نیاوردم،بعد تو همون حالت بستم و درب مخرن انبساط رو باز کردم و آب رو برای اطمینان پر کردم که البته بالاتر از خط ماکزیمم پر شده بود، بعد از رانندگى متوجه چکه کردن اب شدم که چک کردم و از مخزن خالى میشد، الان خط اب رو پایین اوردم تا روى ماکزیمم اما همچنان بعد از کارکردن موتور و رانندگى از مخزن اب خارج میشه، که بیشتر اطراف همون سوراخ overflow هست نه از درب مخزن یا لوله( اینجور که چندبار امتحان کردم به نظر میومد) .. مشکل از کجا میتونه باشه؟ هواگیری اختلال پیدا کرده آیا؟ البته اونموقه که درب رو بازکردم ماشین خنک بود و اصلا داغى نداشت درب رادیاتور.. ممنون

    پاسخ دادن
    1. 63.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این مساله ارتباطی با هوا گرفتن نداره و ماشبن هم تو حالت سرد هوا نمیگیره‌. این اشکال فقط میتونه از در رادیاتور باشه ، ممکنه درب رو خوب نبسته باشید یا اینکه پوسیده بوده و با جابجایی کاملا خراب شده . البته اگر آب مخزن خیلب اضافه هم باشه سر میره

      پاسخ دادن
  19. 62

    علی پور

    سلام اقای مهندس من یک پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارم که یک سال پیش شیلنگ رادیات به موتور پاره شد که باعث سوختن واشر سر سیلندر شد که عوض کردم تا دیروز مشکلی نداشتم که متوجه شدم رادیاتور نشتی دارد که امروز رادیات عوض کردم و مکانیک هواگیری کرد ولی یه مقدار صدای شرشر اب هنگام روشن شدن ماشین اولش داردوشیلنگ ورودی به موتور یه کمکی باد کرده علتش چیست ممنون از راهنماییتون .

    پاسخ دادن
    1. 62.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      متاسفانه علائمی که می‌فرمایید مربوط به اشکال واشر سرسیلندره . واشر در اولین مرحله کمی هوا رد میکنه که وارد سیستم خنک کننده میشه .

      پاسخ دادن
  20. 61

    احمد قدس

    سلام .. اگر در حالت صبحگاهی و یا سرد بودن آب رادیاتور درب مخزن آب رادیاتور باز شود ولی ماشین روشن نباشد ولی برق پشت آمپر باشد و در اصلاح فقط سوییچ باز باشد هوا میگیره ،؟

    پاسخ دادن
    1. 61.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر . دوست عزیز هوا گرفتن یه اصطلاحه که بعضی وقتها بصورت اشتباه استفاده میشه . در حقیقت اگر ماشین روشن بشه و کمی داغ باشه و در رادیاتور باز بشه (در حدی که آب خارج نشه ) فقط مقداری هوا خارج بشه باعث میشه فشار هوای داخل سیستم کم بشه و آب تو صد درجه جوش بیاد . از اونجایی که تو اغلب ماشین های امروزی دمای آب تو شرایطی به صد و بالاتر میرسه اگر درب باز شده باشه بخاطر افت فشار ماشین جوش میاره . نتیجه اینکه باز کردن درب فقط وقتی دمای آب بالا رفته باشه مشکل ایجاد میکنه که اصطلاحا میگن هوا گرفته

      پاسخ دادن
      1. 61.1.1

        احمد قدس

        ممنونم از لطفتون استاد ….خیلی لطف کردید ….. سپاسگزارم

        پاسخ دادن
  21. 60

    علی

    با عرض سلام وخسته نباشید
    من یه سمند ای اف سون دوگانه گرفتم که ۲۰۰ تا بیشتر کار نکرده بود که قسمت پایین رادیات نشتی داشت ورفتم عوض کردم بعد از عوض کردن رادیات صدای شر شر اب از تو داشبورد میاد واینکه ماشین سرد سردم که باشه با باز کردن در رادیات صدای پیس(مث باز کردن در نوشابه)داره.بردم نمایندگی چند بارم هواگیری کردم ولی باز درست نشده.
    اب کم نمیکنه وعلایم واشر زدن مث اب روغن قاطی کردن هم نداره .ممنون میشم اگه بگید مشکل از چیه

    پاسخ دادن
    1. 60.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      نمیدونم شما دوبار این سوال رو پرسیدید یا پاسخ من هنگام تایید مشکل پیدا کرده چون ن بخاطر دارم ه ای سوال رو پاسخ داده بودم . دوست عزیز خارج شدن هوا در حالت سرد فقط به دلیل نشتی واشر سرسیلندر میتونه باشه و در موارد نادری هم تو ماشین های گاز سوز اشکال رگلاتور و نشت گاز به رادیاتور . بخاطر فشار زیاد محفظه احتراق هوا گرفتن قبل از هر علامت دیگه خودش رو نشون میده . ممکنه بین نشتی هوا و علائم دیگه سرسیلندر مثل تک کار کردن صبح و آب کم کردن چند ماه فاصله بیفته

      پاسخ دادن
      1. 60.1.1

        علی ش

        ممنون لطف کردید ..اخه ماشین که تازه گرفتم و هنوز به اب بندی هم نرسیده مشکل واشر سر سیلندر داره…واقعا مزخرفه ماشیناشون

        پاسخ دادن
        1. 60.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          بله متاسفانه ، بارها این اتفاق افتاده.

          پاسخ دادن
  22. 59

    saeid

    سلام
    من سمند ۸۴ دارم که متوجه روغن ریزی زیر ماشین سمت راست آن شدم با مراجعه به تعمیرگاه مکانیک گفت که از واشر سر سیلندر هستش این روغن ریزی! میخواستم ببینم همچین چیزی امکان داره؟ ماشین نه آب کم میکنه و نه نشانه های سوخته بودن واشرسرسیلندر داره! یک سالی میشه که واشر تعویض شده و سر سیلندر تراش خوردهممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ دادن
    1. 59.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز از واشر سرسیلندر هم امکان روغن ریزی هست چون کانال روغن از واشر عبور میکنه . البته قاعدتا نباید شدید باشه و معمولا در حد نشت جزئی هست . غالبا علت این مساله گرفتگی لوله روغن هست . پیشنهاد میکنم اگر مجبور شدید بازش کنید بعد از باز کردن در سوپاپ لوله روغن رو چک کنید ، باید ته لوله یه سوراخ داشته باشه که باز باشه .

      پاسخ دادن
  23. 58

    رضا

    سلام مهندس
    خسته نباشید
    ماشین من ای اف سون پایه گازه
    ماشین عالی کار میکنه
    فقط رادیات ماشین هوا میگیره
    ولی صبح که روشن میکنم بد کار نمیکنه
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
    اگه واشر سر سیلندر بود نباید لحظه اول که روشن میکنم بد کار میکرد؟

    پاسخ دادن
    1. 58.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز رادیاتور تو چه حالتی هوا میگیره؟ منظور از هوا گرفتن رادیاتور خروج هوا از رادیاتور تو حالت کاملا سرد مثل صبح هست . اگر در این حالت هوا بیاد به معنی اشکال تو واشر سرسیلندره که تو مراحل اولیه تو روشن شدن صبح تاثیر نمیزاره . البته در موارد نادری تو ماشبن های گاز سوز بدلیل اشکال در رگلاتور گاز وارد سیستم خنک کننده میشه.

      پاسخ دادن
  24. 57

    مجتبی رجبی

    با سلام و خسته نباشید استاد عزیز و دمتون گرم که وقت شریفتونو میذارید برای ملت ..استاد من ۴۰۵مدل ۸۹دارم کارکردشم۳۲۰هزار هستش واشر قالباق روغنشو چند روز پیش عوض کردم یارو مکانیک گفت باید قالباقم بشوری بردم کارواش بعد خوب خشکش نکرد و فقط باد گرفت توی قالباق روغن امروز که درب رادیاتورو باز کردم سر اب رادیاتور مثل کره ،روغن بود و درب رادیاتورم همینجوری بود بنظرتون مشکل از کجاست ربطی به واشر سر سیلندر داره؟یا علتش وجود اب در قالباق روغن هست؟بعد چه روغنی بنظرتون برای ۴۰۵خووبه
    ممنونن

    پاسخ دادن
    1. 57.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر آب بدلیل شستشو وارد موتور بشه بعد از چند ساعت خودبخود از روغن جدا و تبخیر میشه . اگر روغن حالت خامه ای رو از روی درب پاک کردین و دوباره تشکیل شد نشانه اشکال واشر سرسیلندره . وجود روغن تو آب هم نشانه مشکل سرسیلندر هست که میتونه بخاطر آبندی نبودن هوزینگ ترنوستات ، خرابی واشر یا ترک سر سبلندر باشه

      پاسخ دادن
  25. 56

    سعید

    با عرض سلام و خسته نباشید. من پارس دوگانه مدل ۹۱ دارم. حدود یک سال پیش واشر سرسیلندر سوزوند که عوض کردم. چند روز پیش که ماشینو برای تعویض آب رادیات بردم صبحش که رفتم جای ماشین دیدم تقریبا تمام آب رادیات ریخته رو زمین. بردم تعمیرگاه گفتن هواگیری خوب نشده، آبش کردن دوباره باز همین اتفاق افتاد. دوباره بردم گفتن واترپمپ باید عوض بشه، اونم عوض کردن بازم برای بار سوم تمام آب رادیات موقع شب تخلیه شد. دیگه واقعا نمیدونم چیکار کنم. این اتفاق فقط موقع شب که هوا خیلی سرد میشه میفته و صبح با وجود سرد بودن آب و موتور وقتی در رادیاتور رو باز میکنم باقیمانده آب با فشار میپاشه بیرون

    پاسخ دادن
    1. 56.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز آب ممکنه از هر جایی بریزه ، شما باید تعمیرکارتون رو عوض کنید که بدون تشخیص واتر پمپ تعویض کرده . نشتی میتونه از خود رادیاتور ، شلنگ ها و درپوش ها یا حتی درب رادیاتور باشه . بهتره بعد از خاموش کردن درب موتور رو باز کنید و خودتون ببینید از کجا آب خیریزه

      پاسخ دادن
  26. 55

    alireza amel azizpour

    سلام جناب مهندس
    بنده یه پزو پارس مدل ۱۳۸۷ دارم که خیلی در روز باهاش راه برم روزی ۳۰ کیلومتر میشه البته بجز ۵ شنبه و جمعه ها که حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر میشه.
    شب عید به تعمییر گاه مجاز ایران خودرو مراجعه کردم چون امپر اب بالا میرفت . گفتن باید سر سیلندر عوض بشه و اینکار رو کردن و در نهایت ۱۴۰۰ هزینه کردم .بفاصله چند روز دوباره امپر رفت بالا و دوباره بردم همونجا گفتن واشر سرسیلندر سوخته و عوض کردن.بعد یکهفته باز امپر رفت بالا و دوباره واشر سرسیلندر عوض کردن.اینکار تعویض واشر سرسیلندر ۳ بار بعد از تعویض سرسیلندر توسط متخصصین نمایندگی ایران خودرو صورت گرفت و اخر سر به این نتیجه رسیدن که ماشین کمپرس داره و باید موتور تعمییر اساسی بشه و اینکار رو هم کردن وخلاصه ۲ میلیون و نیم دوباره هزسنه شد و فرمودن تمام ایراد از کمپرس موتور بوده و الان رفع عیب شده. از اردیبهست تا ابان امپر بالا نرفت ولی اواخر ابان دوباره امپر کمی از وسط بالاتر رفت ولی چراغ استاپ روشن نشده بود و من خاموشش کردم بعد یکساعت استارت زدم روشن نشد و دود سفید زیادی کرد که با یدک کش دوباره بردمش همنجا وایراد رو مطرح کردم و گفتن ربطی به تعمییر موتور نداره و الان ۹ ماهه از تعمییر گذشته . وبعد از اینکه دوباره موتور باز شد فرمودند سر سیلندر باید تعویض بشه و کردن و دوباره ۱۸۵۰ هزار تومان فاکتور دادن . الان بعد ۲۰ روز که از تعمییر گذشته دوباره ماشین هوا میگیره و چون خودمم در این کار هوا گیری استاد شدم هوا رو میگیرم و امروز احساسم این بود بیس از حد هوا گرفته .ضمن اینکه سر شما رو درد اوردم و پوزش میخوام بفرمایید باید چکار کنم.
    ممنون وسپاسگزارم

    پاسخ دادن
    1. 55.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز خیلی متاسف شدم که همکارای بنده انقدر به شما ضرر زدن ، ببینید بستن سرسیلندر ظرافت هایی داره که اگه رعایت نشه واشر خیلی زود میسوزه اما موردی که شما گفتید خیلی غیر طبیعیه و به نظر بنده فقط میتونه دو دلیل داشته باشه ، دلیل اول مشکل اتصال بدنه موتور و یا دینام که بطور کلی میتونم بهش بگم اشکال برق ، اتصال بدنه ماشین شما روی گیربکس هست که باید بخوبی تمیز و سنباده کاری بشه و بعد بسته بشه و یه اتصال دیگه روی بدنه زیر باطری ، اگر اتصال بدنه ضعیف باشه بدلایلی که توضیحش در این بحث نمیگنجه تو موتور یه جور پیل الکتریکی تشکیل میشه و بسرعت واشر سرسیلندر خورده میشه . در صورت اشکال دینام هم همین مشکل بوجود میاد که ممکنه برق دینام نوسان داشته باشه که در اینصورت چراغ ها در حالت درجا باصطلاح پر پر میکنه یعنی با سرعت کم نور و پر نور میشه . در کل در صورت تشکیل پیل خیلی زود آب رادیاتور زنگ آلود و کثیف میشه و ممکنه زنگ‌رو روی درب رادیاتور ببینید . مورد دوم پایین بودن بوش های سیلندره . وقتی سر سیلندر بازه اگر خط کش فلزی صاف بگذارید بوشها باید حداقل نیم میلیمتر از سطح سیلندر بالاتر باشن که در غیر اینصورت تعویض واشر و سرسیلندر بی فایده است و بلافاصله بعدش نشتی میده و خیلی زود میسوزه . این مواردیه که به من فکر میکنم مشکل ماشین شماست
      اگر مشکلی نیست بفرمایید کدوم نمایندگی چه شهری بردید؟

      پاسخ دادن
  27. 54

    جمال

    مهندس جان سلام ممنون از توضیحات فنی خوبتون مهندس من یه پژو ۴۰۵ دارم مدل ۸۸ که آب روغن قاطی کرد و آب رادیاتور از اگزوز خالی میشد.ماشینم روغن کم نمیکرد و ب گفته میکانیک قسمت پایین بوش و پیستون سالم بود .الان دقیقا ۲روزه که قسمت بالای موتور یعنی سرسیلندر و متعلقات رو کامل نو کردم ولی متاسفانه شلنگی که از رادیاتور میره به ترموستات سفت میشه و بعد از کار کردن فن در حالت روشن درب رادیاتور رو باز میکنم مقداری هوا خارج میشه و شیلنگ عادی میشه بعد مورد بعدی اینکه صبح ک ماشین رو روشن کردم وقتی گاز میدم یه صدای ریز شر شر آب از تو داشبورد میاد. رادیاتور آب ماشنم دولول هست و سر و ته رادیاتور به دلیل خرابی واشر نشتی داشت که تعمیر کردم و رادیاتور ساز میگه چون الان موقع سرد شدن موتور نشتی نداره خیس نمیشه رادیاتور سالمه مشکلی نداره ولی مکانیکم میگه ایراد از رادیاتورته من این وسط گیج شدم بعد از اینکه یکو پونصد خرج کردم وضعیتم اینه خواهشا اگه امکان داره راهنماییم کنین ممنون

    پاسخ دادن
    1. 54.1

      جمال

      درضمن ی چیز دیگه اینکه ماشین آب کم نمیکنه و موقعی ک موتور سرد شد هوا نداره درب رادیاتور باز میکنم موقع سرد بودن صدایی نمیده و هوایی نداره پیش ی مکانیک دیگه بردم میگه یا اورینگ دور بوش یا رادیاتور بخاری بعد ماشینم گاز مایع هست امکان داره که رگلاتور گاز مایع هوا بده تو رادیاتور؟

      پاسخ دادن
      1. 54.1.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز اگه تو حالت سرد هوا نداره یعنی اشکالی نداره ، آب هم که میگید کم نمیکنه . بله امکان نشت گاز از طریق رگلاتور هست ، همچنین ورود آب به محفظه احتراق

        پاسخ دادن
    2. 54.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز صدای شر شر که فرمودید بخاطر هوا گرفتن و یا کم کردن آب رادیاتوره . درب رادیاتور ذو به هیچ عنوان نباید تو حالت گرم باز کنید . اگر تازه بسته شده ممکنه بدلیل ورود روغن یا بنزین تو سیستم خنک کننده هوا ایجاد بشه که فقط خروج هوا هنگام سرد بودن کامل موتور هوا گرفتن محسوب میشه . اگر بعد چند روز به شکلی که گفتم در حالت سرد فشار هوا وجود داشته باشه یعنی سرسیلندر خوب بسته نشده و باز هم نشتی داره

      پاسخ دادن
  28. 53

    حسین

    سلام
    ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ هستش و یکبار هم واشر سرسیلندر عوض کردم. من هوزینگ ترموستات و ترموستات و فشنگی آب رو عوض کردم و دوباره سیستم رو پر کردم و هواگیری کردم ولی وقتی ماشین رو روشن کردم آمپر به ۹۰ درجه نمیرسه و سر ۸۰ تا فن میزنه و جنت بالای رادیات هم داغه!
    دوباره هواگیری کردم و از پیچ روی هوزینگ هوا خارج شد ولی بازم همین مشکل رو دارم. ولی
    سیستم نشتی نداره ولی نمیدونم مشکل چیه با اینکه ترموستات ۸۹ درجه هست ولی از حدودای ۶۰ ۷۰ درجه خروجی ترموستات گرم میشه یعنی باز شده و فن میزنه!
    اگر امکانش هست راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 53.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز گرم شدن بالای رادیاتور قبل از باز شدن ترموستات غیر طبیعی نیست ، حرارت از طریق بدنه ترموستات انتقال پیدا میکنه و کمی آب در اثر جابجایی از شلنگ پایین وارد رادیاتور میشه . این ارتباطی به فن نداره ، دلیل روشن شدن زود هنگام فن خرابی فشنگی آب و یا قطعی و ضعف اتصال بدنه کنار سرسیلندره

      پاسخ دادن
  29. 52

    محمد علی

    سلام
    آقای مهندس بنده یه۲۰۶ تیپ ۲ تازه خریدم
    افراد مختلف هی میگن که تیپ ۲ واشر میرنه و واشر سرلیندرش میسوزه و…
    حالا میخواستم ببینم جهت پیشگیری چه باید بکنم؟
    آیا راهی هس که کلا نسوزه یا خیلی دیر این بلا سرش بیاد؟

    پاسخ دادن
    1. 52.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اونجوری هم نیست که خیلی زود بسوزه ، فقط چون زیر قسمت زیادی از واشر خالیه و آب حرکت میکنه‌ بیشتر در معرض خطره . باید مراقب باشید ماشین بدون آب نمونه . از ضد یخ متفرقه و یا زیاد تر از حد (بیشتر از یک و نیم لیتر ) استفاده نکنید . آب رو سالی یکبار عوض کنید به هیچ عنوان آب مقطر یا سماور نریزید چون خورندگی بالایی دارند ، فقط آب شیر با ضد یه . حتی آب های رادیاتور متاسفانه مناسب نیستن .

      پاسخ دادن
  30. 51

    ارش

    سلام،نوشتید زمانی که اتوموبیل خاموشه هواگیری کنید،،بعدش نوشتید اگه از یکی پیچهای هواگیری نشد اتوموبیل رو روشن کنید،،بالاخره ماشین در حال هواگیری خاموش باید باشه یا روشن؟؟؟؟
    یه سوال دیگه هم اینه که،،من یه پژو آردی مدل ۸۴ انژکتوری دارم،،این چنتا پیچ هواگیری داره؟؟آخه نوشتید همه پیچها،،یکسری که مکانیک برام هواگیری کرد،یه پیچ روی لوله ای که به رادیاتور وصله رو بازکرد،و اینسری که خودم میخام هواگیری کنم،پیچ دیگه ای جز اون نمیبینم،ممنون اگر جواب بدید

    پاسخ دادن
    1. 51.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز دلیل این نوشته ها شرایط مختلف ماشین هاست ، بعضی ماشین ها انقدر گرفتگی لوله داره که تا موتور روشن نشه آب بیرون نمیاد ، اینکه چندتا پیو باز بشه بستگی داره چقدر آب خالی شده باشه ، تو آب کم کردن در حد یک و نیم لیتر اصلا نیازی به هواگیری نیست . در مورد آردی متاسفانه اطلاعاتم کامل نیست . من فقط یه پیچ هوا گیری که بین منی فولد و در سوپاپه تو ذهنمه

      پاسخ دادن
      1. 51.1.1

        آرش مرادی

        سلام راههای تماس با این سایت به جز ایمیل چگونه ست؟؟؟؟

        پاسخ دادن
        1. 51.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز راه تماس از همین طریق گذاشتن کامنت هست که اگر سوالی داشته باشید و در توان بنده باشه پاسخ خواهم داد . ایمیل هم برای موارد خاص در دسترسه .

          پاسخ دادن
  31. 50

    محمد

    باسلام
    مقدار نرمال کم کردن اب رادیاتور در سمند lx چقدر هست
    ماشین من هر هزار کیلومتر تقریبا ۲ سانت آب کم میکنه تمام اتصالات رو چک کردم آب نمیده واشر هم تازگی عوض کردم آیا این مقدار کم کردن آب طبیعی هست یا خیر
    با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 50.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز آب رادیاتور نباید کم بشه . البته مقداری که میگید خیلی زیاد نیست که متوجه نشتی بشید این مقدار معمولا بصورت بخار از سر و ته رادیاتور یا محل اتصال شلنگ ها خارج میشه

      پاسخ دادن
  32. 49

    بهرامی

    سلام جناب مهندس جنت اب ورودی و خروجی به رگلاتورو با یه تیکه لوله بهم وصل کردم عملا دیگه ابی سمت رگلاتور نمیبره امروز صبح که در رادیاتو باز کردم هوایی خارج نشد من الان کاملا گیج شدم مقدور هست توضیح بدین؟

    پاسخ دادن
    1. 49.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      با توضیحاتی که میدید ماشین شما گاز سوزه و ظاهرا از یه طریقی گاز از رگلاتور وارد سیستم میشه

      پاسخ دادن
  33. 48

    بهرامی

    سلام مجدد بعد از سرد شدن ماشین و هوا گیری ماشینو روشن کردم و درب رادیاتورو باز بود بعد از کمی کار کردن سطح اب رادیاتور بالا میومد که با باز کردن پیش برنجی هوا خارج میشدو دوباره سطح اب میرفت پایین چند بار این کارو انجام دادم تا فن زد و بعد درب رادیاتورو بستم و خاموش کردم ایا بازم باید هوا گیری کنم؟

    پاسخ دادن
    1. 48.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر لازم نیست . اصلا لازم نبود ماشین رو روشن کنید . بعد از خروج آب از هر دو پیچ هوا کار هواگیری انجام شده و کافیه آب پر باشه و درب رادیاتور رو ببندید . نباید وقتی درب بازه ماشین رو روشن کنید .

      پاسخ دادن
  34. 47

    بهرامی

    با سلام پزو ۴۰۵ دوگانه مدل ۸۹ دارم نشتی گاز از سمت رگلاتور داشت که با عوض کردن دیافراگم رگلاتور مشکل نشتی حل شد ولی از بغل محل اتصال جنت های اب نشتی اب داشت این مشکلم با عوض شدن زانویی های رگلاتور حل شد الان مدتیه بعد سرد شدن کامل موتور در حدود ۱۰ ساعت بعد از باز کردن درب رادیاتور حجم هوای زیادی خارج میشه یا اب میزنه بیرون حدود ۴ ماه پیش واشر سر سیلندر عوض شده و سر سیلندر کف تراشی هم شده پیش مکانیکم بردم چون در حالت روشن بودن و رسیدن دمای موتور به وسط بازم جنتهای اب اصلا سفت نمیشن و اب کم نمیکنه مکانیک سوختن واشر سر سیلندرو رد میکنه حالا واقعا نمیدونم چکار کنم ایا ممکنه بازم واشر زده باشه یا درب رادیاتور خراب شده باشه در ضمن ترموستاتم با واشر سر سیلندر عوض کردم

    پاسخ دادن
    1. 47.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز خروج هوا در حالت سرد فقط بخاطر نشتی واشر سر سیلندره حتی اگه واشر رو دیروز تعویض کرده باشید . البته تا چند روز بعد بستن سر سیلندر اگر بنزین یا تینر بدلیل تمیز کردن هنگام تعمیر تو سیستم باشه هوا خارج میشه . تعویض واشر سرسیلندر خیلی حساسه ، کف تراشی باید با دستگاه سالم انجام بشه ، کف سیلندر هیچ خطی نداشته باشه و پیچ ها خیلی خوب سفت شده باشه که نتیجه کار درست بشه

      پاسخ دادن
  35. 46

    محمد

    سلام جناب مهندس خسته نباشید من ماشینم سمند هست اازه سرسیلندر عوض کردم و رادیات دولول هم انداختم ولی چند روز ماشین گرفتم و نگاه میکنم زیر ماشین خیس و اینکه در رادیات را که باز میکنم هوا توش هست و بی پی صدا میکنه با اینکه مکانیک دوتا پیچ هوا گیریشا انجام داده

    پاسخ دادن
    1. 46.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر با باز کردن درب رادیاتور تو حالت سرد هوا خارج میشه یعنی سرسیلندر درست بسته نشده و نشتی داره

      پاسخ دادن
      1. 46.1.1

        شاهین

        با درود، من در حالت گرم در قمقمه رادیاتور را باز کردم هوا ازش خارج شد، ایا مشکلی داره؟

        پاسخ دادن
        1. 46.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          اینکه باز کردید اشکال ایجاد میکنه ولی خروج هوا با فشار تو اون حالت طبیعیه

          پاسخ دادن
  36. 45

    محمود

    سلام، ماشین ۴٠۵ بنده صدای شرشر اب میده وقتی سرده، لوله هاش باد کرده بود که عوض کردم ولی یارو نفهمید ایراد چیه، باید چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    1. 45.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      شر شر آب به دلیل هوا داشتن سیستمه که معمولا بخاطر سوختن واشر سرسیلندر اتفاق می افته ، اگر لوله ها هم باد کرده بوده حتما مشکل واشر سرسیلندره

      پاسخ دادن
  37. 44

    بهروز

    سلام مهندس می خواستم بپرسم در هر بار بازدید سطح آب رادیات لازمه هواگیری بشه یا نیاز نیست. در ضمن ماشینم پژو پارس سال هست . ممنون از راهنماییات

    پاسخ دادن
    1. 44.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر لازم نیست و فقط بعد از خالی شدن آب کل سیستم نیازه

      پاسخ دادن
  38. 43

    غفاري

    سلام مهندس جعفری پور
    من ماشینی خریداری کردم که شلنگهای متصل به بخاریرو مسدود کردن با شمع آیا مشکلی هستش و باید وصل شود که آب بهتر بچرخه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 43.1

      غفاري

      ماشین بی ام و هستش ۶ سیلندر M52tu موتور ایا مسدود کردن لوله رادیاتور که به رادیات وصل و برگشت ان از موتور هستش مشکلی برای موتور إیجاد میکنه ؟

      پاسخ دادن
      1. 43.1.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز متاسفانه من نتونستم ریپیر منوال اتومبیل شما رو پیدا کنم که ببینم شلنگی که میگید چیه ، اما مشخصا کور کردن شلنگی که به رادیاتور وصله اتومبیل رو دچار اشکال میکنه .

        پاسخ دادن
    2. 43.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید میفرمودید ماشین چیه ، تو ماشین های خیلی قدیمی اشکالی نداره . ولی تو بعضی ماشین های جدید قسمتی از چرخش آب خنک کننده از رادیاتور بخاری عبور می‌کنه و کور کردنش باعث گرم کردن ماشین تو سربالایی میشه

      پاسخ دادن
      1. 43.2.1

        غفاري

        ۳۲۸i M52tu28b Bmw 2001 6cyland ولی نمیدونم چرا لوله هایی که به سمت بخاری میره مسدود کردن و اینکه برگشت از بخاری به موتور در داخل خود موتور یه سنسور هست . ممنون

        پاسخ دادن
        1. 43.2.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز شما تو کامنت قبلیتون گفتید لوله رادیاتور و من فکر کردم منظورتون رادیاتور آبه . اگه رادیاتور بخاری رو مسدود کردن یعنی الان باید بخاری باد سرد بزنه ! اگر باد سرد میزنه خوب حتما رادیاتور بخاری سوراخ بوده و مسدود کردن ، بعضب وقتا دریچه بخاری خرابه و بخاطر خنک شدن خوب کولر لوله هارو کور میکنن

          پاسخ دادن
  39. 42

    آرمان ترابی

    با سلام وخسته نباشید.
    بنده قصد تعویض مایع خنک کننده رو داشتم که با مراجعه به کاتالوگ خودرو (تویوتا پرادو نیو) حجم مورد نیاز ۱۳ لیتر هست که با بازکردن پیچ تخلیه رادیاتور مایع اون رو خالی کردم و همچنین با بازکردن جنت پایینی حدود نیم لیتر مایع هم از اون خالی کردم که مجموعا شد حدود ۶ لیتر،سپس با آب تصفیه رادیاتور رو پرکردم و موتور رو برای حدود یک دقیقه روشن کردم و مجدد آب موجود در رادیاتور رو تخلیه کردم،از انجا که کل مایع خارج نشد من حدود ۵٫۵ لیتر ضد یخ اضافه کرم(خالص)،خواستم بدونم این دو مایع خودشون در حین چرخیدن مخلوط میشن دیگه نیازی نیست کار دیگه ای انجام بدم.

    پاسخ دادن
    1. 42.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله نیاز به هیچ کاری نیست ، خیلی زود با هم مخلوط میشن

      پاسخ دادن
  40. 41

    فرزاد

    سلام جناب مهندس جعفری، سوالی داشتم . ماشین من ۲۰۶ اس دی وی ۸ مدل ۸۹ با کار کرد نه چندان زیاد ( حدود ۱۰۶ هزار ) می باشد ، مدتی است می بینم آب قمقمه رادیاتور حتی در هوای سرد و کار کرد نه چندان تحت فشار ماشین به تدریج کم می شود ،به طوری که اگر رسیدگی نکنم در عرض حدود ۲۰ الی ۳۰ روز کاملا قمقمه خشک شده ، این حالت را قبلا و طی سالهایی که این ماشین را داشته ام نمی دیدم. ماشین از نظر نشتی های احتمالی بررسی شده مشکلی نبوده . مکانیکی به من گفت این مسئله می تواند دلیل شروع اشکال در واشر سر سیلندر باشد . البته ماشین هیچکدام از نشانه های اصلی این مشکل را نشان نمی دهد. لطفا راهنمایی بفرمایید .

    پاسخ دادن
    1. 41.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر شروع اشکال واشر سرسیلندر باشه در حالت سرد کامل با باز کردن قمقمه مقداری هوا بیرون میاد . موتور tu5 معمولا واشر نمیسوزونه چون واشر فلزی بسیار مقاومی داره . خالی شدن قمقمه در اون زمان میتونه نشانه یه نشتی کوچیک باشه که از چشم پنهان بمونه و پیدا کردنش دقت بیشتری میخواد

      پاسخ دادن
      1. 41.1.1

        فرزین

        باسلام وتشکر از پاسختان،
        ۱- منظورتان در حالت سرد کامل قبل از روشن کردن ماشین است یا استارت بزنیم و بعد چک کنیم؟ ٢- بعضی وقتها وقتی کولر می گیرم ، صدای فش مانند ضعیفی از پشت داشبورد می شنوم که با قطع کولر بلافاصله قطع میشود . آیا این مسئله می تواند در ارتباط با همان کم شدن آب قمقمه باشد؟
        با تشکر

        پاسخ دادن
        1. 41.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          منظور قبل از روشن کردن اتومبیله
          صدای عبور گاز از شیر اکسپنشنه که ابتدای روشن کردن کولر طبیعیه ولی اگر همیشه بیاد نشانه کم یا زیاد بودن گاز کولر یا استفاده کولر تو هوای سرده

          پاسخ دادن
    2. 41.2

      حمزه

      سلام مهندس من ماشینم تویوتا کمری ۲۰۰۷ است با گرم شدن موتور هر دو فن با دور تند شروع به کار میکنند و همچنین فنها زود به زود خاموش و روشن میشوند حدودا دقیقه ای دوبار و هیچ موقع دور کند فنها عمل نمیکند رله فن و ترموستات تعویض شده اما تغییری نکرده و آمپر آب نیز به نظر حرارت را درست نشون میده درضمن آب موتورو کلا عوض کردم ولی هواگیری نکردم نمیدونم متور تویوتا نیاز به هواگیری داره یا نه چون پیچ هواگیری نداره آب هم کم نمیکنه خودم به فشنگی یا کامپیوتر ماشین شک دارم ولی چون آمپر درست کار میکنه مطمئن نیستم لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ دادن
      1. 41.2.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        ظاهرا مشکل از یونیت تنظبم دور فن هست . چون فن کمری دور کند و تند نداره و دور فن بصپرت دقیق از کمترین حالت توسط یونیت تنظیم میشه و در صورت گرم بودن ذره ذره بالا میاد. کمری پیچ هواگیری نداره فقط باید تو حالت سرد آب تو رادیاتور ریخته بشه و صبر کنید تا پایین زره و فولش کنید

        پاسخ دادن

درج یک پاسخ به آرمان ترابی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

استفاده از محتوای این وبسایت به هیچ عنوان مجاز نمی‌باشد . هر گونه کپی برداری و اقتباس باعث پیگرد قانونی متخلف می شود.